دانلود و خرید کتاب پول، ارز و بانکداری مولود احمد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پول، ارز و بانکداری اثر مولود احمد

کتاب پول، ارز و بانکداری

نویسنده:مولود احمد
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پول، ارز و بانکداری

کتاب پول، ارز و بانکداری نوشتهٔ مولود احمد است و انتشارات نور علم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب پول، ارز و بانکداری

ماهیت و چگونگی خلق پول و پیامدهای آن در اقتصاد، بدون تردید پرمنازعه‌ترین موضوع علم اقتصاد است. به ندرت می‌توان تغییر و تحولی در اقتصاد کلان را یافت که یا از نظر منشأ یا از منظر واکنش سیاستگذاری به پول مرتبط نشود. بحران بزرگ اقتصادی جهان در سال‌های ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۳ و رکود بزرگ ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ هر دو از منظر شکل‌گیری مرتبط با اشتباه سیاستگذاری پولی و نظارت بر نهادهای خالق پول بوده‌اند. اما علاوه بر آنچه در تاریخ مدرن اقتصادی جهان در ارتباط با پدیده پول می‌دانیم، اساسا تحول و تکامل جوامع بشری به شدت مرتبط با تحول و تکامل پول بوده است. در غیاب پیدایش پول و تکامل آن امکان رشد و توسعه اقتصادی فراهم نمی‌شد. این کشف پول و تکامل آن بود که امکان گسترش مبادله و تقسیم کار را فراهم کرد و امکان خلق اعتبار برای کارآفرینان فاقد پس انداز پیشین و قادر به انجام پس‌انداز پسین را فراهم ساخت تا خلاقیت و توانایی کارآفرینی خود را تحقق بخشند، تا ضمن آنکه به خلق ثروت برای خود بپردازند، به رشد اقتصادی و گسترش اشتغال و نهایتا رفاه اجتماعی نیز کمک نمایند.

با وجود اهمیت بدون تردید پدیده پول و تحولات مرتبط با آن در زندگی روزمره ما، هنوز درک این پدیده دچار نقص است. این نقص هم در مورد چگونگی خلق پول و عوامل موجد آن وجود دارد و هم در مورد پیامدهای خلق پول. به طور سنتی، فرض بر آن بوده است که بانک مرکزی به عنوان نهاد متولی خلق پول و سیاستگذاری پولی، قادر به کنترل حجم پول بوده و آن گاه قادر به جلوگیری از پیامد زیانبار آن برای رفاه اجتماعی است. تحلیل‌های نوین مرتبط با پول نشان می‌دهد که بانک مرکزی قادر به کنترل کامل خلق پول نبوده و رفتار عوامل اقتصادی و از جمله بانک‌ها و موسسات اعتباری نقشی کلیدی در تحول کمیت‌های پولی و لذا نوسانات اقتصاد کلان دارد. همین موضوع هم سبب شده است که سیاستگذاری پولی و نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بخش قابل توجهی از تحقیقات و ادبیات اقتصاد کلان در سه دهه اخیر را به خود اختصاص دهد.

 کتاب پول، ارز و بانکداری در ١١ فصل به شرح زیر تهیه و تدوین شده است.

فصل اول: سیستم مبادله پایاپای و خلق پول به عنوان واسطه مبادله

فصل دوم: نظام بانکداری اسلامی در ایران

فصل سوم: پول آفرینی بانک‌های تجاری

فصل چهارم: بانک مرکزی و عرضه پول

فصل پنجم: تقاضای پول

فصل ششم: روند تاریخی تئوری‌های پول و بهره

فصل هفتم: نظام‌های مالی

فصل هشتم: تورم

فصل نهم: سیاست‌های پولی و مالی و بررسی اعمال این سیاست‌ها در حالت‌های مختلف اقتصاد بر متغیرهای کلان اقتصادی

فصل دهم: ارز و نظام‌های نرخ ارز

فصل یازدهم: تراز پرداخت‌ها و موسسات اقتصادی- مالی بین‌المللی

خواندن کتاب پول، ارز و بانکداری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

با توجه به درس پول و بانکداری به عنوان حلقه اتصال دروس اقتصاد خرد و کلان و با تکیه بر تجربهٔ دروس اقتصاد خرد، کلان و پول، ارز و بانکداری، کتاب حاضر برای دانشجویان مقطع کارشناسی در رشته اقتصاد و رشته‌های مرتبط، در زمینه مسائل پولی و مالی از جمله چگونگی خلق پول، پول آفرینی بانک‌ها، عملیات بانکداری اسلامی در ایران و برخی کشورها، بانک مرکزی و وظایف آن، پایه پولی و عرضه پول، استقلال بانک مرکزی، تئوری‌های تقاضای پول، روند تاریخی تکامل تئوری‌های پول و بهره، نظام‌های مالی، بورس اوراق بهادار، اوراق بهادار اسلامی، تورم و علل آن، مبادله بین نرخ تورم و نرخ بیکاری، سیاست‌های پولی و مالی و آثار اعمال این سیاست‌ها بر متغیرهای کلان اقتصادی، ارز و نظام‌های نرخ ارز، تراز پرداخت‌ها و موسسات اقتصادی-مالی بین‌المللی مفید و مناسب است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان