دانلود و خرید کتاب زندانی منفی نگری مریم خسروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندانی منفی نگری اثر مریم خسروی

کتاب زندانی منفی نگری

نویسنده:مریم خسروی
انتشارات:نشر برگ و باد
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زندانی منفی نگری

کتاب زندانی منفی نگری؛ روان‌درمانی طرحواره‌های منفی‌نگری نوشتهٔ مریم خسروی است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب زندانی منفی نگری

در دنیای امروز چیزی که بیشتر از همه خودنمایی می‌کند، اخبار ناراحت‌کننده دربارهٔ زندگی آدم‌ها، مشکلات محیط‌زیست و اوضاع آشفتهٔ جهان است؛ اما وقتی دربارهٔ همهٔ این‌ها، انواع و اقسام جرم و جنایت در دنیا، جنگ در کشورهای مختلف و انواع مشکلات اقتصادی و اجتماعی می‌شنویم، تنها چیزی که در حفظ روحیهٔ هرکدام از ما تأثیر ویژه دارد و باعث می‌شود برای زنده ماندن و زندگی تلاش کنیم، واژهٔ کوچک اما زیبای «امید» است. امید مولد احساسات و مبنای جذابیت زندگی است. امید تنها چیزی است که در تاریکی و میان همهٔ چیزهای بد مثل یک نقطهٔ نور در ذهن هرکسی می‌درخشد و توان تازه‌ای برای ادامهٔ حیات در تک‌تک ما به وجود می‌آورد.

یکی از مشکلات بشر امروز، چگونه زیستن و ارتباط برقرار کردن با دیگران است. انسان در هر مرتبه و مقام که باشد برای تکامل و ادامه حیات، نیازمند دیگران است. کتاب زندانی منفی نگری به بررسی مسائلی که افراد اجتماع را درگیر نموده، می‌پردازد و در پایان نیز چند راه‌حل، پیشنهاد می‌دهد. 

چند سؤالی که در این کتاب به آن‌ها پاسخ داده می‌شود:

* آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چه قدر از ذهن، فکر، مغز، انرژی، زمان و روح را اسیر و دربند حرف‌ها، نگاه‌ها و کینه دیگران نموده‌اید؟

* آیا می‌دانید بسیاری از افراد فقط دوست دارند حرفی را بزنند، بدون در نظر گرفتن رنجش دیگران؟

* آیا می‌دانید بیماری‌های مختلف روحی و جسمی شما ناشی از اندیشه‌ها و مرور رفتار نادرست دیگران در خلوت و لحظه‌های دردناک است که برای خود خلق می‌کنید؟

* تا کی می‌خواهید سلامتی خود را صرف این کوله‌بار مصیبت‌زا کنید؟

* چقدر از زندگی را در خودخوری و زجر و مرگ لحظه‌ها می‌گذرانید؟

* چقدر از وقت خود را صرف نقشه کشیدن برای تلافی فلان برخورد اطرافیان می‌کنید؟ و ...

خواندن کتاب زندانی منفی نگری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که افکار منفی زیادی را تجربه می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زندانی منفی نگری

«افکار منفی یکی از مشکلات و دغدغه‌های اساسی در بین بسیاری از اشخاص در جامعه است. این موضوع بخش قابل توجهی از تفکر شخص را درگیر خود کرده و در صورت دامن زدن به این تفکرات که به نام نشخوار فکری در مباحث تخصصی  روانشناسی مطرح می‌شود که می‌تواند زمینه‌ساز بیماری‌هایی همچون افسردگی مزمن شود. اگر شما نیز درگیر این موضوع هستید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را به صورت کامل مطالعه نمایید تا بهترین راهکار ممکن برای رفع این مشکل به شما ارائه شود.

افکار منفی چیست؟

افکار موجود در ذهن تا حد بسیار بالایی شخصیت و الگوی رفتاری انسان را شکل می‌دهد. عوامل وراثتی و اکتسابی مانند ژن، خانواده، دوستان و بسیاری از موارد دیگر در تعیین شکل و ذهنیت کلی ما تاثیرگذار هستند. منفی نگری می‌تواند زمینه‌ساز بیماری‌های روحی و روانی و عدم موفقیت در زندگی شود. برای مثال افکار منفی به‌واسطه پیش داوری نادرست، زمینه شکست و عدم موفقیت را قبل از انجام کاری به شخص القا می‌کند و این موضوع تاثیر بالایی در عدم دستیابی به اهداف دارد.

ریشه‌یابی افکار منفی

افکار منفی یکی از بیماری‌های فکری است که می‌بایست با کمک روانشناس آن را درمان کرد. همان‌طور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین اقدامات در درمان یک بیماری، تشخیص آن است. در علم روانشناسی نیز ریشه‌یابی یکی از مهم‌ترین اقدامات در جهت درمان می‌باشد. روانشناس با به کارگیری روش‌های تشخیص و ریشه‌یابی، دلایل به وجود آورنده تفکرات نادرست در شخص را به دست آورده و بر اساس آن‌ها راهکار درمانی ارائه می‌دهد. صداقت شخص با روانشناس نیز اهمیت بسیار بالایی در تشخیص و ریشه‌یابی دارد.

درمان افکار نادرست

در علم روانشناسی تلاش‌های بسیاری برای بهبود وضع زندگی اشخاص صورت گرفته است. تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته در روانشناسی موجب پدید آمدن روش‌های علمی و اصولی برای درمان مشکلات شده که برای افکار منفی نیز این موضوع صادق است. در بین روش‌های متداول برای درمان ریشه‌ای افکار منفی و به تبع آن جایگرینی افکار مثبت، روش توقف فکر یکی از بهترین راهکارها برای از بین بردن تفکرات نادرست می‌باشد.

تکنیک توقف فکر

روانشناس با کمک تکنیک توقف فکر به مراجعه کننده می‌آموزد که بتواند به صورت ارادی افکار منفی ایجاد کند و به این طریق میزان اضطراب خود را بالا ببرد. در ادامه با یک نشانه مانند صدای برخورد خودکار به میز، شخص بلافاصله افکار مثبت را جایگزین افکار نادرست می‌کند. با تکرار این روش تحت نظارت کامل مشاور روانشناس، شخصی که با مشکل افکار منفی رو به رو است می‌تواند این بیماری را درمان کرده و شخص مثبت اندیشی باشد. اگر شما نیز این مشکل را دارید پیشنهاد ما این است هر چه سریع‌تر نسبت به رفع این مشکل اقدام نمایید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۹۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان