دانلود و خرید کتاب اسرار زوج‌ های شاد کیم الور ترجمه مریم خسروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسرار زوج‌ های شاد اثر کیم الور

کتاب اسرار زوج‌ های شاد

نویسنده:کیم الور
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اسرار زوج‌ های شاد

کتاب اسرار زوج‌ های شاد نوشتهٔ کیم الور و ترجمهٔ مریم خسروی است. انتشارات سایه سخن این کتاب در حوزهٔ روان‌شناسی خانواده را منتشر کرده است.

درباره کتاب اسرار زوج‌ های شاد

تمرکز اصلی کتاب اسرار زوج‌ های شاد بر چگونگی بهبود کیفیت روابط زناشویی است. کیم الور با مهارت‌های خود به خواننده کمک می‌کند در زندگی زناشویی تفاوت‌ها و تعارض‌های فردی را به رسمیت بشناسد و راه چگونگی مدیریت آنها را بیاموزد. کیم الور در این اثر از نظریه‌های متخصصان پیشتاز الهام گرفته و آن‌ها را به زبانی ساده برای زوج‌ها بیان کرده است. او بر این عقیده است که یکی از مهم‌ترین اسرار زوج‌های شاد آموختن نحوهٔ به‌کارگیری قانون جدید و اصلاح‌شدهٔ «پلاتینیوم» است که دکتر «نونی‌الساندرا» آن را ابداع کرده است. کیم الور توصیه کرده است که در روابط زناشویی به‌جای استفاده از «قانون طلایی» بهتر است «قانون پلاتینیوم» را به‌کار گیریم. اگر می‌خواهید بدانید که قانون پلاتینیوم چیست و در تلاش برای بهبود رابطهٔ خود با همسرتان هستید، این کتاب را مطالعه کنید.

خواندن کتاب اسرار زوج‌ های شاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حوزهٔ روان‌شناسی خانواده پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اسرار زوج‌ های شاد

«در بیش‌تر روابط عاطفی، نیاز به قدرت مانع می‌شود گفت‌وگویی مؤثر شکل بگیرد. تعارض در رابطهٔ عاطفی، به‌طور ذاتی شما را به این سمت می‌برد که همسرتان را متقاعد کنید مسائل را به شیوهٔ شما ببیند. هم‌زمان، او نیز می‌کوشد شما را متقاعد کند که شیوه‌اش درست است. اگر افرادی که به این شیوه مشکلاتشان را حل می‌کنند، با چالش‌های بسیار جدی روبه‌رو شوند، تعجبی ندارد.

شروع هر مباحثه‌ای با این پیش‌فرض ذهنی که شما درست می‌گویید و طرف مقابل اشتباه می‌کند، به احتمال زیاد عواقب ناخوشایندی دربر خواهد داشت. این ساختار فکری حالت باخت_باخت را موجب می‌شود. ممکن است همسرتان را وادار کنید به شیوهٔ شما کارها را انجام دهد، اما با مجبورکردن او، به رابطهٔ عاطفی‌تان صدمه می‌زنید. اگر او موفق شود شما را وادار کند مطابق شیوه‌اش عمل کنید، احتمالاً حس درک‌نشدن و رنجش و تحقیر خواهید داشت.

برای حفظ صمیمیت روابط عاطفی، بسیار مهم است با این دیدگاه شروع به گفت‌وگو کنید که قصد دارید برای درک همه‌جانبهٔ اوضاع، تمام اطلاعات را گردآوری و سپس بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ کنید. هرگاه با همسرتان به مشکلی حل‌شدنی برمی‌خورید، از قبل، از موضع خود آگاهید. به‌وضوح می‌دانید چه می‌خواهید و در این‌باره تردیدی ندارید. باوجوداین، ممکن است به‌راحتی نتوانید درک کنید که همسرتان چیز دیگری بخواهد. اکنون بهترین زمان برای به‌کارگیری راهکار چوب سخنگوست. برخی زوج‌ها شیئی را که نماد چوب سخنگو باشد و میانشان ردوبدل شود، مفید می‌دانند. برخی دیگر نیازی نمی‌بینند شیئی را به نشانهٔ چوب سخنگو در دستانشان نگه دارند، اما شیوهٔ چوب سخنگو را صرفاً برای به‌نوبت بیان‌کردن دیدگاهشان به‌کار می‌گیرند. برای تعیین این‌که چه کسی اول صحبت کند، می‌توانید از روش تصادفی استفاده کنید. فردی که قرعه به نامش می‌افتد، چوب سخنگوی واقعی یا مجازی را به دست می‌گیرد. این بدان معناست که این فرد تا وقتی قانع شود همسرش موضع او را درک کرده است، به توضیح‌دادن دیدگاهش ادامه می‌دهد. بسیار مهم است به یاد داشته باشید درک‌کردن لزوماً به‌معنای موافقت‌کردن نیست. بهترین روش برای این‌که نشان دهید همسرتان را درک کرده‌اید، این است که هرچه را از گفته‌هایش فهمیده‌اید، تکرار کنید.

اگر بتوانید نیاز همسرتان به درک‌شدن را ارضا کنید، او چوب را به شما می‌دهد تا شما هم حرف‌هایتان را بزنید. اگر حس کند درک نشده، با نگه‌داشتن چوب به صحبت‌کردن ادامه می‌دهد تا زمانی که آنچه را از نظرات و احساساتش دریافته‌اید، مجدداً برایش توضیح دهید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۸۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۳۸۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۱۸۸,۰۰۰
تومان