دانلود و خرید کتاب امثال و حکم مردم خراسان جنوبی (جلد دوم) حسین زنگویی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امثال و حکم مردم خراسان جنوبی (جلد دوم) اثر حسین زنگویی

کتاب امثال و حکم مردم خراسان جنوبی (جلد دوم)

معرفی کتاب امثال و حکم مردم خراسان جنوبی (جلد دوم)

کتاب «امثال و حکم مردم خراسان جنوبی (جلد دوم)» نوشتۀ حسین زنگویی و محمدمهدی ناصح است و انتشارات فکر بکر آن را منتشر کرده است. جلد دوم این کتاب حرف ر تا ن را در برمی‌گیرد و به شرح و بررسی تعبیرات زبانی و امثال‌وحکم عامۀ مردم بیرجند و دیگر مناطق خراسان جنوبی می‌پردازد.

درباره کتاب امثال و حکم مردم خراسان جنوبی (جلد دوم)

عناصر زبانی هر قومی مانند لغات، ترکیبات، تعابیر، قصه‌ها، ‌روایات و حکایات که یا به زبان مادری شنیده می‌شود و یا در زبان اهل ادب کاربرد دارد،‌ عصارۀ فرهنگ آن قوم به‌حساب می‌آید و در فرهنگ عمومی هر جامعه این عناصر ارزش و اهمیت بسزایی دارد. حاصل این عناصر زبانی بعد از سالیان دراز و همچنین پس از ویرایش و پیرایش به صورت ترکیبی خوش‌آهنگ و خوش‌تراش به دست مردم می‌رسد و اگر فراموش شود فرهنگ از آن‌ بی‌بهره خواهد ماند. امثال‌وحکم کلامی است که پیوند تمام ملل و وحدت فرهنگی و قومی را نشان می‌دهد؛ یک مثل که در ایران مورد قبول است مطمئناً در جای دیگر مقبول دیگران خواهد بود. مانند داستان‌های تمثیلی گران‌بهای شاعران و نویسندگان که تمام جهان آن را قبول دارند. این همان دلیل محبوبیت فردوسی،‌سعدی، نظامی، حافظ و مولوی در دنیا است.

کتاب امثال‌وحکم مردم خراسان جنوبی دربارۀ تعبیرات زبانی و امثال‌وحکم عامۀ مردم بیرجند و دیگر مناطق خراسان جنوبی است. حسین زنگویی و محمدمهدی ناصح تلاش کرده‌اند تا امثال و تعبیرات عامیانۀ مربوط به‌تمامی محلات شهرستان بیرجند و بیشتر مناطق استان را در این کتاب بیاورند. آن‌ها همچنین در امثال و حکم مردم خراسان جنوبی هم به سخنانی با صبغۀ حکمت، موعظت،‌ پند و اندرز دارد توجه کرده و هم به تعبیرات پسندها و ناپسندها، تکیه‌کلام‌ها، اتل‌ها و متل‌ها پرداخته‌اند. همۀ امثال و تعبیرات بر اساس حرف اول به شیوۀ الفبایی گنجانده شده است. شیوۀ کار به این صورت است که پس از نقل متن هر مثل، صورت آوایی آن آورده شده، معنی آن به سبک زبان معیار نقل می‌شود. بعد از آن کاربرد و ریشۀ تاریخی مثل اشاره می‌شود و در آخرِ همان صفحه به موارد مشابه آن مثل در عامۀ مردم ارجاع داده می‌شود.

خواندن کتاب امثال و حکم مردم خراسان جنوبی (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به فرهنگ و ادبیات عامه و محلی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب امثال و حکم مردم خراسان جنوبی (جلد دوم)

«را کربلا ور قاسم آوا

راه کربلا بر قاسم‌آباد؛ یعنی راه بیراهه است. راهی که هرگز آدمی را به مقصد نمی‌رساند.

نظیر: راه بابل هرگز تو را به اورشلیم نخواهد برد (دیویدوف)

نقلی دیگر: را درو زار ور کَجَه مِرَ یا: رای اسماعیل آواد ورقلی تیغَنا»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۴۴ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۴۴ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
۷۵,۰۰۰
۵۰%
تومان