دانلود و خرید کتاب ذهن در حال رشد دانیل جی. سیگل ترجمه مهرناز شهرآرای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ذهن در حال رشد اثر دانیل جی. سیگل

کتاب ذهن در حال رشد

انتشارات:نشر آسیم
امتیاز:
۳.۰از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ذهن در حال رشد

ذهن در حال رشد کتابی نوشته دانیل جی. سیگل، روان‌پزشک برجسته کودک و متخصص تعلیم و تربیت است. سیگل در این کتاب درباره تعامل روابط و مغز انسان صحبت می‌کند.

 درباره کتاب ذهن در حال رشد

ذهن چیست؟ ذهن چگونه رشد می‌کند و تحول می‌یابد؟ این کتاب اطلاعات گستره‌ای از رشته‌های علمی را ترکیب می‌کند تا این اندیشه را که ذهن در فصل مشترک تجربه بین فردی و ساختار و کارکرد مغز پدید می‌آید مورد کندوکاو قرار دهد.

سیگل در این کتاب رابطه بین مغز و روابط انسانی را با رویکرد زیست‌شناسی اعصاب بین فردی ـکه ذهن را در فصل مشترک تجربه بین فردی و ساختار و کارکرد مغز قرار می‌دهد، بررسی کرده است. یک رویکرد بین رشته‌ای که روشنگر پیچیدگی و بالندگی ذهن انسان، به‌خصوص در دنیای پیچیده و پرشتاب کنونی است. در این رویکرد همگرایانه نیازی به انتخاب بین مغز یا ذهن، زیست‌شناسی یا تجربه و طبیعت یا تربیت وجود ندارد؛ و به‌کارگیری این نوع تقسیم‌بندی‌های انعطاف‌ناپذیر را مانع از تفکر درباره موضوع مهم و پیچیده ذهنِ در حال رشد انسان می‌داند. تلاش نویسنده کتاب عمیق‌تر کردن درکی از زندگی روزمره شخصی از ذهن و روابط انسانی، با استفاده از دیدگاه‌های عینی علم است.

ذهن در حال رشد به عنوان یک منبع ناب و استوار، با ارائه دیدگاهی نوین، می‌تواند در حمایت از رشد سالم و تاب‌آور ذهن شما و عزیزانتان در سرتاسر زندگی موثر باشد.

خواندن کتاب ذهن در حال رشد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب که برای دو گروه از خوانندگان متخصص و غیرمتخصص تدوین شده است، می‌تواند برای افراد در رشته‌های گوناگون از جمله درمانگران، همکاران محترم دانشگاه، متخصصان تعلیم و تربیت، دست‌اندرکاران رشد کودک (اولیای تربیتی و والدین) و دانشجویان رشته‌های روان‌شناسی، روانپزشکی، جامعه‌شناسی، علم اعصاب، مددکاری اجتماعی، مدیریت و... مفید باشد.

درباره  دانیل جِی. سیگِل

دکتر دانیل جِی. سیگِل نویسنده‌ای بنام، متخصص تعلیم و تربیتِ برنده جایزه، و روانپزشک برجسته کودک است. او استاد بالینی روانپزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس، پژوهشگر همکار در مرکز فرهنگ، مغز و رشد، و مدیر همکار در مرکز پژوهشی آگاهی با حضور ذهن است. او همچنین مدیر اجرایی مؤسسه ذهن‌بینی است که یک مرکز آموزشی مختص ارتقای بینش، شفقت و همدلی در افراد، خانواده‌ها، نهادها و جوامع است. کتاب‌های دکتر سیگل عبارت‌اند از : ذهن‌بینی، راهنمای جیبی زیست‌شناسی اعصاب بین فردی؛ روان‌درمانگرِ با حضور ذهن؛ مغز با حضور ذهن ؛ فرزندپروری از درون به برون؛ و کودک کامل ـ مغز

بخشی از کتاب ذهن در حال رشد

چگونه یک ذهن می‌تواند به این طریق ذهن دیگر را تحت تأثیر قرار دهد؟ اگر زندگی ذهنی را متشکل از جریان اطلاعات و انرژی ببینیم، می‌توانیم نظام‌های عصبی پیچیده‌ای را که زندگی ذهنی از آن نشأت می‌گیرد دارای ابعاد گوناگون مجسم کنیم: بخش‌هایی از یک نورون منفرد، نورون‌ها در اتصال‌های پیوندگاهی (سیناپسی)، گروه‌هایی از نورون‌های سامان یافته درون مدارهای خاص، یا نظام‌هایی نظیر نیمکره چپ و راست مغز. الگوهای جریان اطلاعات و انرژی، از طریق چنین نظام‌هایی، به آنها اجازه می‌دهد سطوح پیچیده‌تری از نظام‌ها را شکل دهند. نظام یک ذهن چگونه مستقیمآ با نظام ذهن دیگر ارتباط برقرار می‌کند تا یک «اَبَرنظام» به وجود آورد؟ درست همان‌گونه که ما می‌توانیم اطلاعات را به شکل‌های گوناگون دریافت کنیم ــ از شفاهی تا مکتوب یا انتقال دیجیتالی از طریق فکس یا پست الکترونیکی ــ انرژی و اطلاعات ذهن نیز می‌تواند از طریق وسیله‌های گوناگون از جمله توان‌های بالقوه فعالیت الکتریکی آکسون‌های تک نورونی، آزادسازی الگومند پیام‌رسان‌های (انتقال‌دهنده‌های) عصبی، فضای فیزیولوژیکی عصبی ــ غددّی، و فعال‌سازی نورونی پیچیده یک نیمرخ شبکه نورونی، منتقل شود.


یالوم‌خوانان
اروین د. یالوم
درآمدی نو بر روان کاوی
آنتونی بیتمن
ارزیابی اختلالات شخصیت براساس راهنمای تشخیصی روان پویشی (PDM)
محمدامین شریفی
مراجعی که مرا تغییر داد
جفری کاتلر
درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای زوج ها
اویگیل لو
بازی کودکان؛ تشخیص و ارزیابی
کارن گیتلین وینر
درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد ACT
ریچارد بنت
مصادیق عملی نظریه دلبستگی
سوزان ام . جانسون
بیمار و روانکاو
جوزف سندلر
رابطه درمانی در درمان های شناختی رفتاری
پائول گیلبرت
هم آفرینی تغییر
جان فردریکسون
مغز پذیرا
دانیل جی. سیگل
مقدمه ای بر نسل سوم درمان‌های شناختی - رفتاری
ابوالفضل محمدی
بازسازی مدارهای عشق ورزی مغز
مارشا لوکاس
زندگی خردمندانه
مایکل نینان
برای زن و شوهرها؛ وقت زندگی بهتر رسیده
مهرداد فیروزبخت
روان درمانی معطوف به انتقال برای اختلال شخصیت مرزی (راهنمای بالینی)
فرانک ا. یومانس
زندگی تاب آورانه
برنه براون
کودکی با مغز تمام‌عیار
دانیل جی. سیگل
مغزی که خود را تغییر می دهد
نورمن دویج
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
ذهن فرايندی محصور در بدن و ارتباطی است كه جريان انرژی و اطلاعات را تنظيم می‌كند.
احسان رضاپور

حجم

۹۵۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۰۸ صفحه

حجم

۹۵۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۰۸ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان