دانلود و خرید کتاب اقتدار شخصیت علی اصغر فیاضی نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتدار شخصیت اثر علی اصغر فیاضی نیا

کتاب اقتدار شخصیت

معرفی کتاب اقتدار شخصیت

کتاب اقتدار شخصیت نوشتهٔ علی اصغر فیاضی نیا است و انتشارات اندیشه احسان آن را منتشر کرده است. با خواندن این کتاب متوجه می‌شویم چگونه اعتماد به نفس و خودباوری را به عزت نفس (اقتدار شخصیت) تبدیل کنیم؟

درباره کتاب اقتدار شخصیت

انسان موجودی متفکر است که نه به دلیل حوادثی که برایش اتفاق افتاده بلکه با نحوه و نوع نگرش نسبت به مسائل و مشکلات و ناملایماتی که با آن روبه‌روست سلامت جسمانی و روانی خود را تحت تاثیر قرار می‌دهد. یکی از متغیرهای اساسی در اعتماد به نفس وجود بعد خوش بینی و یا بعد متقابل آن بدبینی است که در روانشناسی جدید (امروزی) آن را مثبت نگر یا منفی نگر مفهومی فراگیر و گسترده تری را شامل می‌شود. با نگرش‌های مثبت در واقع نیمه پر لیوان را دیدن ما می‌توانیم سلامت روان خود را در بدبینی تغییر دهیم و حتی برخی از ژست‌های منفی خود را نیز با عادت‌های مثبت متحول سازیم و نقش خوش بینی را در تمام ابعاد زندگیمان جاری نماییم.

در فرهنگ اسلامی به طور کلی نگرش خاصی نسبت به خودباوری برگرفته از ایمان درونی انسان‌هاست؛ ایمانی که برگرفته از قدرت لایزال الهی بوده است و توجه خاصی به نعمت‌هایی که از سوی خداوند برای پیشرفت انسان خلق شده است.

کتاب اقتدار شخصیت برگرفته از این فصل‌هاست:

فصل اول: اهداف اعتماد به نفس

فصل دوم: جرأت‌مندی

فصل سوم: موانع و چالش‌ها

فصل چهارم: راهبردهای اعتماد به نفس

فصل پنجم: جنبه‌های عزت نفس

خواندن کتاب اقتدار شخصیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید اعتماد به نفستان بیشتر شود این کتاب را حتما بخوانید.

بخشی از کتاب اقتدار شخصیت

«انواع ترس‌های غیر واقعی

ترس از ناقص شدن جسم، اضطراب‌های اجتماعی که ناشی از فشارهای زندگی به ویژه در جوامع در حال رشد و توسعه سریع که اغلب معطوف است به اجرای کار در حضور جمع ظاهر و نمود کار و موقعیت شخص، قدرت (اقتدار)، پیشرفت و موفقیت، فشار زمان، تهدید نسبت به امنیت و آرامش ملی (مردمی) با توجه به اینکه ترس‌های غیر واقعی زندگی ما را محدود می‌کند و باعث سلب آزادی هیجانی انسان در بسیاری از بخش‌های زندگی می‌شود، لازم است با توکل به خدا خود را از این ترس‌ها رها کنیم و زندگی را سرشار از لذت و رضایت نماییم.

یکی از موانع اعتماد به نفس تنهایی است که بر اثر برخوردهای ناهنجار با دیگران از جمله: لجبازی، شرارت، پرخاشگری، ناامیدی، کسالت و عیب و نقص جسمی، آشفتگی‌های عصبی و روانی در درون فرد و برخی عوامل بیرونی شرایط و ناملایمات زندگی به وجود می‌آید. تعریف تنهایی از نظر دانشمندان غربی: تجربه‌ای ذهنی است که هر وقتی انتظارات ما از روابط اجتماعی مان برآورده نمی‌شود در فرد ایجاد می‌گردد.

تنهایی دو نوع است: تنهایی اجتماعی و تنهایی عاطفی. در اولی یعنی تنهایی اجتماعی در نتیجه احساس عدم پذیرش در گروه‌های مورد نظر اوست و در نتیجه کاهش فعالیت‌های مشترک با دیگران که به علت نارضایتی دوستان نزدیک ایجاد می‌گردد و اطمینان خود را از دوستان سلب می‌نماید و اما زمانی که دلبستگی‌ها و روابط شخصی ما با دیگران ناخوشایند می‌گردد و برای مهرورزی کسی برای تان باقی نمی‌ماند دچار تنهایی عاطفی می‌شوید.

غمگینی و علل آن: یکی دیگر از عوامل و موانع خودباوری (اعتماد به نفس) غمگینی است و این حالتی است که به خاطر هیجان غم در جسم انسان به عنوان معلول ظاهر می‌شود که فرد در خود فرو رفته به طوری که بسیاری از توانایی‌های تصمیم گیری از او سلب می‌شود و قیافه‌ای نا شاد در او ایجاد شده و اکثر اوقات بدخلق و عبوس است. غمگینی بر اثر عواملی مانند حادثه ناگوار، بیماری، بی‌احترامی به فرد، توهین به او، آینده نامعلوم و ... که باعث رفتار نامتعادل و فرورفته در خود است. از مهمترین دلایل غمگینی مرگ نزدیکان و دوستان، جدایی فرزندان از پدر و مادر، عصبانیت با فرزند و همسر خود، کمبود امنیت و آرامش در زندگی، تنگدستی و فقر، مصیبت و رنج‌های مردم را دیدن، عدم موفقیت در ارزیابی‌ها و آزمون‌ها.

خجالت و کمرویی: از دیگر موانع اعتماد به نفس در جوانان است بخصوص در برابر معلم و افراد بزرگ مرتبه حاضر شدن در جمع مخاطبان که به اضطراب و استرس می‌انجامد و یا توان صحبت کردن با غریبه را نداشتن و در نتیجه ثابت قدم نبودن در عقیده خود و تردید در انجام فعالیتهای روزمره، در نهایت عقب‌نشینی از تصمیم‌گیری‌های مهم، همچنین احساس خود کم بینی و تحقیر و ناامیدی و زودرنجی و حساسیت بالا را به همراه خواهد داشت.»

نظرات کاربران

مهران ظریف
۱۴۰۲/۱۰/۱۹

احادیث و آیاتی که در مورد کرامت و جایگاه انسان بوده در این کتاب گردآوری شده

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۶۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۲۰۰
تومان