دانلود و خرید کتاب جزء از کل استیو تولتز ترجمه زهره قلی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جزء از کل اثر استیو تولتز

کتاب جزء از کل

نویسنده:استیو تولتز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جزء از کل

چاپ ششم کتاب جزء از کل نوشتهٔ استیو تولتز و ترجمهٔ زهره قلی پور است. انتشارات آتیسا این رمان معاصر استرالیایی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب جزء از کل

کتاب جزء از کل حاوی رمانی درمورد یک پدر و پسر است و ماجراهای طنز و شخصیت‌هایی به‌یادماندنی را در بر گرفته است. این رمان، پس از انتشار در ۲۰۰۸ میلادی با استقبال بسیاری روبه‌رو شد و توانست نامزد نهایی جایزهٔ بوکر شود. این نامزدی برای کسی که اولین رمانش را نوشته، اتفاق بزرگی محسوب می‌شود؛ هر چند کتاب «ببر سفید» اثر «آراويند آديگا» برندهٔ این جایزه شد. استیو تولتز این کتاب را در ۵ سال نوشته است. او در این رمان، خانوادهٔ عجیب «دین» را به شما معرفی می‌کند؛ خانواده‌ای که با هم و با اطرافیان خود روابط خاصی دارند. «جسپر دین»، پسر «مارتین» است که داستان را روایت می‌کند. محور داستان رابطهٔ میان جسپر و پدرش است؛ پدری باهوش و فیلسوف‌مآب که سعی دارد نظرات و عقایدش را به پسر منتقل کند، اما جسپر همیشه از تحمیل عقاید پدرش فراری بوده است. او نمی‌خواهد شبیه پدرش شود و فکر می‌کند به‌دلیل تربیت عجیب پدر و زخم‌زبان‌هایش کودکی جالبی را نگذرانده است. او سعی می‌کند دور از پدرش زندگی و کار کند. کمی بعد «تری»، عموی جسپر هم که مردی خوش‌چهره، ورزشکار و خوش‌رو است، وارد داستان می‌شود و کش‌وقوس روابط جسپر با پدر و حالا عمویش بالا می‌گیرد.

استیو تولتز گفته است که رمان «جزء از کل» دربارهٔ ترس از مرگ است؛ این اثر در واقع کاوشی در اعماق روح انسان است؛ رمانی پست‌مدرن با طنزی سیاه و جذاب که شما را به دنیای یخ‌زدهٔ خود می‌کشاند، اما به ذهن و روحتان گرما می‌بخشد. وال استریت ژورنال کتاب جزء از کل را هم‌سنگ کتاب «اتحادیهٔ ابلهان» به قلم «جان کندی تول»، برندهٔ پولیتزر ۱۹۸۱ دانسته و لس‌آنجلس تایمز شخصیت‌های جذاب این کتاب را به شخصیت‌های داستان‌های چارلز دیکنز و جان ابروینگ تشبیه کرده است. رمان حاضر در ۶ بخش نوشته شده است.

خواندن کتاب جزء از کل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر استرالیا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره استیو تولتز

استیو تولتز متولد سیدنی در استرالیا است. او در دبیرستان کیلارا و دانشگاه نیوکاسل تحصیل کرد. پیش از آنکه نویسندگی را شروع کند، در مونترال، ونکووف نیویورک، بارسلونا و پاریس زندگی می‌کرد و کارهای مختلفی مثل فیلم‌برداری، فیلم‌نامه‌نویسی، تدریس زبان انگلیسی، بازاریابی، نگهبانی و کارآگاه خصوصی‌بودن را تجربه کرد! تولتز نخستین رمانش «جزء از کل» را در سال ۲۰۰۸ منتشر کرد که با استقبال بسیاری روبه‌رو شد و همان سال نامزد جایزهٔ بوکر هم شد. او علاوه بر اینکه در لیست نهایی دریافت جایز‌ه‌ٔ بوکر بود، در لیست جایزه‌ٔ کتاب اولی‌های گاردین نیز قرار گرفته بود. «جزء از کل» به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های تاریخ استرالیا مطرح است. «ریگ روان» رمان بعدی استیو تولتز است و رمان «هر چه باداباد» نیز اثر اوست.

بخشی از کتاب جزء از کل

«یک جست‌وجوی بی‌پایان است و ثمردادنی بی‌پایان؛ مردگان از پس زمان، از پس قرن‌ها برایم پیام می‌فرستادند. برونو از دیدن احترام کورکورانۀ من به چیزی بی‌جان و غیرانسانی مثل کتاب کفری می‌شد، اما دیو کنجکاو بود که بداند. گاهی بعد از یک دعوا دوروبر من می‌پلکید و همین طور که خون از صورتش جاری بود، می‌گفت: «بگو ببینم چی می‌خوانی.» و من جوابش را می‌دادم، یک چشمم هم به برونو بود و می‌دیدم از نفرتی کور سرخ و سفید می‌شود. بیشتر از یک بار کتاب‌هایم را ریزریز کرد؛ بیشتر از یک بار، وحشت‌زده کز کردم وقتی دیدم یکی از آن کتاب‌ها از لبۀ صخره پرتاب شد. «جنایت و مکافات» پرید! «جمهوری» افلاطون پرید! گرچه ورق‌های آن‌ها مثل بال پرنده‌ها از هم باز می‌شدند، پرواز نمی‌کردند.»

معرفی نویسنده
عکس استیو تولتز
استیو تولتز
استرالیایی

استیو تولتز نویسنده‌ی استرالیایی است که اغلب مخاطب‌های فارسی‌زبان کتاب جز از کل را از او خوانده‌اند و این کتاب در ایران آنقدر از طرف کتاب‌خوان‌ها ارج و قرب پیدا کرد و قدر دید که این کتاب هفتصد صفحه‌ای در سال ۱۴۰۰ به چاپ هفتادم خود رسید!

نظرات کاربران

کاربر 6105926
۱۴۰۳/۰۱/۲۸

در همه ی سالهای اخیر هیچ کتابی به اندازه این کتاب مورد پسند من نبوده داستانی روایی از سرگذشت سه نسل با ادبیات و نگاهی متفاوت که از نظر حقیر تکراری نبود.البته اگر جسارت نباشه برای عزیزانی که تازه وارد فضای

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۱۹ صفحه

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۱۹ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان