دانلود و خرید کتاب دروغ های کوچک بزرگ لیان موریاتی ترجمه پگاه ملکیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دروغ های کوچک بزرگ اثر لیان موریاتی

کتاب دروغ های کوچک بزرگ

معرفی کتاب دروغ های کوچک بزرگ

کتاب دروغ‌های کوچکِ بزرگ نوشته لیان موریاتی (۱۹۶۶) نویسنده استرالیایی است که با ترجمهٔ پگاه ملکیان در انتشارات میلکان چاپ شده است. این رمان از سال ۲۰۱۶ در قالب سریالی با بازیگری نیکول کیدمن، ریس ویترسپون و شیلین وودلی به نمایش درآمد. رمان دروغ‌های کوچکِ بزرگ از پرفروش‌ترین‌ها در لیست نیویورک تایمز بوده است.

درباره کتاب دروغ های کوچک بزرگ

جین یک مادر مجرد است فرزندش را در یک مدرسه در سیدنی ثبت نام کرده است، در زمان بردن فرزندش به مدرسه با مادر دیگری و دوستش آشنا می‌شود. این‌ زن‌ها هرکدام درگیری‌های خود را دارند، یکی مورد تجاوز قرار گرفته است، دیگری همسر سابقش قرار است ازدواج کند و زن سوم هم همسرش کتکش می‌زند. در یکی از روزها جین اعتراف می‌کند که از طرف چه کسی مورد تجاوز قرار گرفته است اما داستان زمانی به اوج می‌رسد که بعد از یک جلسه در مدرسه قتلی اتفاق می‌افتد. قتلی که همه سعی می‌کنند آن را جور دیگری روایت کنند.

از کتاب دروغ‌های کوچک بزرگ یک سریال درام آمریکایی محصول اچ‌بی‌او به کارگردانی ژان مارک ولی و نویسندگی دیوید ای کلی است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است. فصل دوم این سریال با بازی مریل استریپ ادامه پیدا کرده است. جین، مادلین و سلست که فرزندانشان در یک مدرسه مشترک محصل هستند در مسیری با یکدیگر آشنا می‌شوند و مسائل زندگی‌شان را یک به یک تعریف می‌کنند.

کتاب دروغ های کوچک بزرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به ادبیات داستانی و کتاب‌های معمایی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دروغ های کوچک بزرگ

خانم پتی پاندر به ماری آنتوینت گفت: «مثل جشن‌های معمولی مدرسه نیست. شبیه یه شورشه.»

گربه عکس‌العملی نشان نداد. روی نیمکت چرت می‌زد.

«خوشت نیومد، نه؟ بذار کیک بخورن! این چیزیه که داری بهش فکر می‌کنی؟ اونا زیاد کیک می‌خورن، درسته؟ همه‌ی اون کیک‌ها رو می‌خورن. خوش‌ به حال من، گرچه فکر نمی‌کنم همه‌ی مامان‌ها اونا رو بخورن. همه‌شون صاف‌وصوف و لاغرن، نه؟ مثل تو.»

ماری آنتوینت به تعریف او پوزخند زد. "بذار کیک بخورن" قدیمی شده بود. او به‌تازگی از یکی از نوه‌های خانم پاندر شنیده بود که می‌گفت به معنی "بذار بریوچ۱ بخورن" است. ماری آنتوینت هرگز چنین چیزی را در وهله‌ی اول به‌ کار نمی‌برد.

خانم پاندر کنترل تلویزیون را برداشت و صدای آن‌را که درحال پخش برنامه‌ی "رقص با ستاره‌ها" بود، کم کرد. صدای آن‌را به‌دلیل باران شدیدی که می‌بارید، زیاد کرده بود، اما حالا بارش کم شده بود.

او صدای مردم را می‌شنید که فریاد می‌زدند. آدم‌های عصبانی، با فریادشان، سکوت آن شب سرد را می‌شکستند. شنیدن این صداها برای خانم پاندر مضر بود. انگار همه‌ی خشم آن‌ها به‌سمت او هدف گرفته شده بود. خانم پاندر با مادری عصبانی بزرگ شده بود.

«خوش به حال من. فکر می‌کنی اینا دارن درباره‌ی پایتخت گواتمالا بحث می‌کنن؟ می‌دونی پایتخت گواتمالا کجاس؟ نه؟ منم نمی‌دونم. باید تو گوگل دنبالش بگردیم. منو مسخره نکن.»

ماری آنتوینت نفس خود را محکم بیرون داد.

خانم پاندر سریع گفت: «بذار ببینیم چی می‌شه.» مضطرب بود. حرکات سریعی جلوی گربه انجام می‌داد. درست همان رفتاری را داشت که وقتی شوهرش خانه نبود و سر‌وصداهای عجیبی در شب می‌شنید با بچه‌هایش انجام می‌داد.

خانم پاندر با کمک عصا بلند شد. ماری آنتوینت بدن لیزش را به‌راحتی بین پاهای خانم پاندر لغزاند و بغل خانم پاندر را گرفت تا با حرکات سریعی که انجام می‌داد زمین نخورد و با واکر به‌سمت پایین خانه به راه افتاد.

اتاق خیاطی‌اش نمایی به حیاط مدرسه‌ی پیریوی پابلیک داشت.

هنگام خرید خانه، وقتی برای اولین‌بار آن‌را دیدند، دخترش به او گفت: «مامان دیوونه‌ای؟ نمی‌تونی نزدیکِ یه مدرسه‌ی ابتدایی زندگی کنی.»

نظرات کاربران

Dentist
۱۳۹۷/۰۱/۰۵

در ابتدای کتاب از صحنه ی قتلی صحبت میشه که خواننده تا انتهای کتاب نه تنها از هویت قاتل و شیوه ی قتل، بلکه از هویت مقتول هم با خبر نمیشه. اما برخلاف چیزی که به نظر میرسه کتاب یه

- بیشتر
Fatemeh a.m.
۱۳۹۷/۰۱/۰۸

به کتاب ۵ میدم ولی به ترجمه ۲ خیلی ایراد داره کار مترجم و حتی دیده شده که ترجمه بعضی پاراگرافای کتاب دقیقا همونیه که گوگل ترنسلیت ترجمه کرده! کتاب داستانی پویا داره و شما رو میکشونه که تا انتها پاش

- بیشتر
یوکی
۱۳۹۶/۰۳/۲۴

طاقچه شما بهترینید❤❤❤ به غیر از ترجمه ناروان و سانسور زیاد، خود کتاب ارزش خوندن داشت. شخصا بعد از خوندنش با سریال بیشتر ارتباط برقرار کردم. big little lies. اگر فرصت کردید حتما ببینید. درباره خشونت خانگی خیلی اطلاعات مفیدی داره.

bbhrmi
۱۳۹۸/۱۰/۱۵

ترجمه کتاب فوق العاده افتضاح بود نمی شد یه قسمت هایی رو فهمید مثل این بود که ترجمه کلمه کلمه کردن

fatemeh.h88
۱۳۹۸/۰۸/۳۰

کتاب فوق العاده ای با محوریت خشونت علیه زنان در سطوح متفاوت است. سانسور زیادی دارد بنابراین پیشنهاد میکنم حتما پس از مطالعه این‌کتاب، سریالی که با این داستان ساخته شده را هم تماشا کنید.

afsanwh
۱۳۹۹/۰۱/۳۰

خیلی جذابه ازونایی که آخرش غافلگیر میشی و همه پیش فرضات بهم میریزه و کتاب راز شوهر این نویسنده هم عالیه

Arezu Wishka
۱۳۹۷/۰۱/۱۰

یه کتاب فوق العاده با ترجمه فاجعه.

YasmineGh
۱۳۹۸/۰۷/۲۷

شدیدا پیشنهاد میکنم بخونین محوریت کتاب درباره خشونت علیه زنانه اینکه خشونت خانگی میتونه روی بچه ها هم اثر بذاره و شاید کمترین کاری که این کتاب میکنه اینه که به اون زنانی که خشونت خانگی رو تجربه میکنن بگه : نترسید

- بیشتر
mina piraste
۱۳۹۹/۰۵/۲۹

واقعا زیبا بود🤩 من علاقه مند شدم سریالشو ببینم حتی رفتم بازیگراشو دیدم از روی قیافه کاملا متوجه شدم کدوم بازیگر کدوم نقش رو بازی میکنه

keep
۱۳۹۹/۰۸/۰۲

فوق العاده👍... با داستان پردازی هیجان انگیز که کشش بی نظیری داره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۶)
«منظورم اینه که یه مرد اگه زشت و چاق باشه، باز هم می‌تونه بامزه و دوست‌داشتنی و موفق باشه؛ اما انگار این شرم‌آورترین چیزیه که یه زن می‌تونه باشه.»
._.
مادلین گفت: «برای تو خوب و شیکه که با زن‌های مختلف بخوابی؛ ولی وقتی یه زن این کار رو می‌کنه، می‌شه احمق! همیشه استانداردهای جنسی برای زن‌ها دو برابره!»
Fatemeh a.m.
رسانه هم کمی در این قضیه دست داشته و این‌که زنان هم به‌طور خودبه‌خودی مایل به دوست‌نداشتن خود بودند
Fatemeh a.m.
جین گفت: «برای این‌که همه‌ی عزت نفس یه زن تو این جمع شده که چطور به ‌نظر می‌رسه. به‌خاطر اینه. ما داریم تو یه جامعه‌ی وسواس به زیبایی زندگی می‌کنیم، جایی‌که مهم‌ترین کاری که یه زن می‌تونه بکنه، اینه که خودش رو یه‌جوری درست کنه که به‌نظر مردها جذاب بیاد.»
Fatemeh a.m.
ما هم به ذهنِ سلیم و هم قلب نیازمندیم، شکوه زندگی این نیست که هرگز به زانو در نیائیم، در این است که هر بار افتادیم دوباره برخیزیم. ـ نلسون ماندلا
farzane
دردی واقعی در دنیا بود، در همین لحظه، مردم از جنایات غیرقابل تصوری رنج می‌بردند و تو نمی‌توانستی قلبت را روی همه‌ی این‌ها ببندی؛ همین‌طور، نمی‌توانستی آن‌را همین‌طور باز بگذاری. چون در غیراین‌صورت چطور می‌توانستی زندگی خودت را بکنی،
Fatemeh a.m.
برای تو خوب و شیکه که با زن‌های مختلف بخوابی؛ ولی وقتی یه زن این کار رو می‌کنه، می‌شه احمق! همیشه استانداردهای جنسی برای زن‌ها دو برابره!
شراره
چرا اون‌جا نشستی و به هیچی خیره شدی؟
n re
«تیزتر از دندون یه مار بزرگ، داشتن یه بچه‌ی ناسپاسه
کتاب ناب
ماری آنتوینت بدن لیزش را به‌راحتی بین پاهای خانم پاندر لغزاند و بغل خانم پاندر را گرفت تا با حرکات سریعی که انجام می‌داد زمین نخورد و با واکر به‌سمت پایین خانه به راه افتاد.
آلیس در سرزمین نجایب

حجم

۴۰۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۴۰۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان