دانلود و خرید کتاب اصول حسابرسی ۱ سیدمهدی خادم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول حسابرسی ۱ اثر سیدمهدی خادم

کتاب اصول حسابرسی ۱

معرفی کتاب اصول حسابرسی ۱

کتاب اصول حسابرسی ۱ نوشتهٔ سید مهدی خادم و سید عباس برهانی و حسین مقدم است. انتشارات آذرکلک این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این کتاب در حوزهٔ اقتصاد و اصول حسابرسی نوشته شده است. 

درباره کتاب اصول حسابرسی ۱

کتاب اصول حسابرسی ۱ کتابی در زمینهٔ اقتصاد و حسابرسی است. سید مهدی خادم و سیدعباس برهانی و حسین مقدم در این کتاب به‌طور جامع و کاملی به تعریف حسابرسی و اصول آن پرداخته‌اند. هدف آن‌ها بیشتر تألیف کتابی مفید برای آشنایی دانشجویان با اصول حسابرسی و کاربرد آن است. حسابرسان به ارزیابی اطلاعات می‌پردازند و برای این کار باید اطلاعات قابل بازبینی و اثبات داشته باشند؛ همچنین استانداردهایی را باید در اختیار داشته باشند تا بتوانند به کمک آن‌ها به کار ارزیابی اطلاعات بپردازند. در سیستم اقتصادی امروز انتقال و گزارش اطلاعات مالی و اقتصادی صحیح به مراکز اقتصادی دارای اهمیت شگرف است. نویسندگان این کتاب کوشیده‌اند تا در این کتاب به مسائلی مانند تعاریف، ارزیابی و کاربرگ‌های حسابرسی و آیین رفتار حرفه‌ای بپردازند. این کتاب ۸ فصل دارد. عناوین فصل‌های این کتاب «کلیات و آشنایی با حسابرسی»، «استانداردهاي حسابرسی- آئین رفتار حرفه‌ایی»، «مسئولیت قانونی حسابرس در برابر تقلب و اشتباه - ارزیابی حسابرس از رعایت قوانین و مقررات»، «حرفه حسابرسی مستقل و برنامه‌ریزي در حسابرسی»، «کنترل‌های داخلی»، «شواهد حسابرسی»، «نمونه‌گیری در حسابرسی» و « کاربرگ‌های حسابرسی» است.

خواندن کتاب اصول حسابرسی ۱ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به استادان، محققان، کارشناسان و به‌ویژه دانشجویان رشته‌های اقتصاد، حسابداری و حسابرسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اصول حسابرسی ۱

«ما درباره نقش حسابرسان در جامعه و این که مسئولیت حسابرسان چگونه افـزایش یافتـه اسـت صحبت کردیم حال با ارائه تعریف از حسابرسی به بررسی دقیق تر آن می‌پردازیم. 

حسابرسی جمع‌آوری و ارزیابی شواهد درباره اطلاعات مالی بـه منظـور تعیـین و گـزارش درجـه انطباق این اطلاعات با معیارهای از پیش تعیین‌شده و اعلام نتایج حاصله به ذینفعان است حسابرسی باید توسط فرد باصلاحیت انجام شود.

یا حسابرسی عبارت است از: فرایند منظم و سیستماتیک جمع‌آوری و ارزیابی بـی‌طرفانـه شـواهد پیرامون ادعاهای مدیریت درباره‌ي فعالیت‌ها و رویدادهای اقتصادی یک واحـد اقتصـادی بـه منظـور تعیین درجه انطباق این ادعاها یا اظهارات با معیارهای از پیش تعیین‌شده و گزارش نتایج آن به افـراد ذینفع.

براي انجام حسابرسی باید اطلاعات قابل بازبینی و اثبات و همچنین اسـتانداردهایی (معیارهـایی) در اختیار باشد تا حسابرسان بتوانند به ارزیابی اطلاعات بپردازند اطلاعات می‌تواند شکل‌های متعددي به خود بگیرد. حسابرسان به طور معمول در انجام حسابرسی سر و کارشان با اطلاعات کمـی شـامل صورت‌های مالی شرکت‌ها و اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص است. همچنین حسابرسان به حسابرسی اطلاعاتی که عینیت و قابلیت کمیت پذیری کمتري دارند همچون بررسـی اثربخشـی سیسـتم‌هـای رایانه‌ای و کارایی عملیات تولیدی نیز می‌پردازد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۶ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۶ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان