دانلود و خرید کتاب پرورش ملکه محمد عراقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرورش ملکه اثر محمد عراقی

کتاب پرورش ملکه

نویسنده:محمد عراقی
ویراستار:سمیه قزلباش
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پرورش ملکه

کتاب پرورش ملکه نوشتۀ محمد عراقی و ویراستۀ سمیه قزلباش در انتشارات آذرکلک به چاپ رسیده است. این کتاب، پژوهشی درباره ژنتیک زنبور عسل است و چگونگی پرورش ملکه و تلقیح مصنوعی آن را توضیح داده است.

درباره کتاب پرورش ملکه

علم پرورش زنبور عسل یکی از زیرشاخه‌های مفید رشتۀ کشاورزی است و تحقیقات مربوط به این موضوع بسیار مهم و راهگشا هستند. ایران یکی از کشورهای مناسب در زمینۀ رشد و توسعۀ علم زنبورداری و پرورش ملکه است. برخی نژادهای زنبور عسل برای پرورش ملکه بسیار بهتر از نژادهای دیگر هستند و تشخیص اینکه کدام نژاد مناسب است بدون در نظر گرفتن تأثیر عوامل محیطی درست نیست؛ زیرا محیط در تکثیر ملکه‌ها نقش دارد. کتاب پرورش ملکه اصول اساسی و لازم را برای این نوع پرورش توضیح داده است. 

کتاب پرورش ملکه در ۸ فصل تدوین شده است. در فصل اول چگونگی ساخته شدن سلول ملکه توضیح داده شده است و تأثیر جغرافیا و عوامل آب‌وهوایی بر آن بررسی شده است. فصل دوم با عنوان سازوکار لازم برای پرورش ملکۀ زنبور عسل، بازار مورد نیاز برای پیوند، اتاق پیوند، انواع کندو و وسایل خدمات‌رسانی به ملکه را بررسی کرده است. فصل سوم به روش‌های پرورش ملکه اختصاص یافته است. فصل چهارم کلیاتی دربارۀ ملکه و ویژگی‌های آن است. فصل پنجم به پرورش و نگهداری زنبوران نر می‌پردازد و تأثیر عوامل بیرونی و درونی بر پرورش و نگهداری آن را بررسی می‌کند. فصل ششم طرح خودکفایی نام دارد که دربارۀ دورۀ پرورش ملکه و چگونگی انتخاب کندوی مادر است. فصل هفتم دربارۀ ژنتیک زنبور عسل و ساختار DNA آن و اصلاح نژاد است. فصل هشتم تلقیح مصنوعی ملکه را بررسی می‌کند و هدف از آن، دستگاه‌های تولیدمثل، ابزار کار تلقیح مصنوعی و مزایا و معایب این کار را توضیح می‌دهد.

خواندن کتاب پرورش ملکه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به پژوهشگران رشتۀ کشاورزی، علاقه‌مندان به جانورشناسی و نیز کسانی که به کار زنبورداری اشتغال دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پرورش ملکه

«عقیده متخصصان اصلاح نژاد زنبور بر آن است که آب‌وهوای بد برای پرورش ملکه مناسب نیست. البته شرایط اکولوژی بد برای رشد نباتات شهدخیز نیز نامناسب است.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که هوای بارانی ۵۰ درصد تعداد نسل‌های تولید شده در کلونی را کاهش داده است، احتمالاً در روزهای بارانی (تحولات ناگهانی طبیعی) پیش می‌آید و به علت تغییرات ناگهانی طبیعی، زنبور عسل در زمان نادرست شروع به بستن درب سلول‌ها می‌نماید؛ به عبارت دیگر در اثر این تغییرات زنبوران پرستار نهاد و سرشت خود را از یاد می‌برند و شروع به این عمل یا حتی خراب کردن تمام سلول‌ها می‌نمایند و همچنین در خلال پیشرفت پرورش ملکه در آب‌وهوای ذکر شده کاهش در وزن آن‌ها مشاهده گردیده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان