دانلود و خرید کتاب کلیدهای مراقبت از نوزاد از تولد تا یک سالگی تکلا. اس. نی ترجمه زه‍را ج‍ع‍ف‍ری‌
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیدهای مراقبت از نوزاد از تولد تا یک سالگی اثر تکلا. اس.  نی

کتاب کلیدهای مراقبت از نوزاد از تولد تا یک سالگی

معرفی کتاب کلیدهای مراقبت از نوزاد از تولد تا یک سالگی

کتاب «کلیدهای مراقبت از نوزاد از تولد تا یک‌سالگی» نوشته تکلا. اس. نی با ترجمهٔ ترانه یگانه در انتشارات صابرین چاپ شده است.

درباره کتاب کلیدهای مراقبت از نوزاد از تولد تا یک‌سالگی

این کتاب تمام نکات کوچکی را که شما برای مقابله با یک پروژهٔ مشکل، به دانستن آن‌ها نیاز دارید، در اختیارتان قرار می‌دهد. در کتاب کلیدهای مراقبت از نوزاد از تولد تا یک‌سالگی، علاوه‌بر اطلاعات عملی و به‌روز که در طول اولین سال زندگی نوزادتان به آن نیاز دارید، مادران حقیقی و تجاربشان نیز حضور دارند.

این مجموعه توصیه‌ها و نصایح مادران باتجربه، زنانی که برای اولین بار مادر شده‌اند، مادران چند فرزند، مادران گیاهخوار، مادرانی که پستانک به دهان کودکشان می‌گذارند و حتی مادران عصبی در مسیر این چالش‌ها، کمک‌های بسیاری به شما می‌کند. اما در کنار این ماماها، پزشکان متخصص زنان و زایمان و پزشکان متخصص کودکان، خبرگی و تخصص خود را نیز در اختیار شما قرار داده‌اند. توصیه‌های حرفه‌ای، اطلاعاتی دربارهٔ آنچه «طبیعی و بهنجار» است و پیشنهادهای معتبری نیز در کتاب وجود دارد. زیرا در‌نظر‌داشتن عقاید یک مادر یک چیز و تأیید آن عقیده و نظر توسط افراد مجرب در آن زمینه، چیز دیگری است.

کتاب کلیدهای مراقبت از نوزاد از تولد تا یک‌سالگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به مادرانی که به‌تازگی صاحب فرزند شده‌اند پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب کلیدهای مراقبت از نوزاد از تولد تا یک‌سالگی

«چنانچه دارای فرزند یا فرزندان بزرگ‌تری هستید که در بیمارستان به دیدن شما خواهند آمد، پیش از ورود کودک بزرگ‌تر نوزاد تازه متولدشده را به اتاق نوزادان بفرستید. حتی اگر نوزاد در اتاق شما نگهداری می‌شود برای مدت کوتاهی او را به اتاق نوزادان منتقل کنید.

کودک بزرگ‌تر را ابتدا در آغوش بگیرید و فراوان نوازش کنید و به او اجازه دهید هدایا و گلهایی را که دریافت کرده‌اید و نیز دکمه‌ها و بخش‌هایی از تخت شما را که برای او جالب است، تا حد امکان بررسی کند. سپس او را همراه با همسرتان به اتاق نوزادان بفرستید تا نوزاد را به اتاق شما بیاورد (او می‌تواند به راندن تخت نوزاد کمک کند) . حتی می‌توانید، در پایان وقت ملاقات از او بخواهید که به برگرداندن نوزاد به اتاق نوزادان کمک کند. (پسر بزرگ‌ترم هنوز در باره زمانی که خواهر کوچولویش را نزد من آورد صحبت می‌کند؛ من متحیرم که او در باره نحوه قرار گرفتن خواهرش در آن تخت در ابتدای قضیه، چگونه می‌اندیشید) .

هنگام غذا

در طول مدت دردهای زایمانی فکر کردن به غذا مشکل است. اما به محض تولد نوزاد، احتمال اینکه شما به شدت گرسنه شوید، زیاد است؛ زیرا شما ماراتونی را پشت سر گذاشته‌اید که طی آن بدنتان تمام کالریهایش را مصرف کرده است. ممکن است فکر کنید به محض بریده شدن بندناف نوزاد، پرستاران اتاق درد و اتاق زایمان یک سینی مملو از غذا برایتان خواهند آورد، ولی آنها این کار را نخواهند کرد. بعد از تولد اولین فرزندم در ساعت ۳ نیمه‌شب، تنها چیزی که پرستارها توانستند برای تغذیه من پیدا کنند کاسه‌ای دسر یخ‌زده بود که به هیچ وجه مناسب نبود. چون دچار لرز شده بودم. در زایمان دوم کمی آماده‌تر بودم و یک کیک کوچک سبوس‌دار و لیوان کوچکی ماست در کیف همراهم داشتم. همراه داشتن کمی خوردنی بد نیست، اگرچه ممکن است باز هم لازم باشد که از بیرون چیزی تهیه کنید.»

بارداری هفته‌ به هفته
بهزاد رحمتی
آنچه مادر باید در مورد ۱۲ ماه اول زندگی کودکش بداند
پنی پرستون
بارداری سالم
میریام استوپارد
کودک، آرامش و راحتی: ۱۰۰ روش ساده و کاربردی برای والدین
ایزابل گامب دراگو
اولین غذاها
میریام استوپارد
تغذیه دوره‌ی بارداری: راهنمای کامل تغذیه سالم
آماندا گرانت
راه‌های درمان بی‌خوابی نوزادان و کودکان نوپا به زبان آدمیزاد
آرتور لوین
راهنمای کامل تربیت کودک
الیزابت پنتلی
اولین سال تولد کودک به زبان آدمیزاد
جیمز گیلورد
مهارت‌های اولیه‌ی نوزاد
میریام استوپارد
مغز کودک من، از بارداری تا یک سالگی
فاطمه کشوری
راهنمای کامل والدین (جلد ۱)
رابین گلداستین
‌‫آموزش دستشویی رفتن به کودکان
مگ زویبک
کلیدهای پرورش فرزند شاد‬‌‫
لیزا مکورت
کلیدهای رفتار با کودک دوساله
مگ زویبک
کلیدهای رفتار با کودک یک‌ساله
مگ زویبک
اصول کارکرد مغز در کودکان
جان مدینا
بارداری به زبان آدمیزاد
نیالا نصیراوغلی
قواعد تربیت کودک نوپا
آبری هارگیس

نظرات کاربران

imbehiz
۱۳۹۹/۰۷/۲۵

این کتاب گرچه ساده هست و ممکنه برای مادری که فرزند چندم بدنیا آورده مطالب تازه ای نداشته باشه اما برای مادران بدون تجربه ی فرزند آوری و فرزند پروری خوندنش عالیه و بزرگترین لطفی که این کتاب به من

- بیشتر
SHOKoOoH
۱۴۰۰/۰۵/۰۵

متاسفانه چون کتاب قدیمی دارای غلط ... مثلاً گفته می تونیم شیر خشک رو با ماکروفر گرم کنیم !!! یا از قبل توی پارچ شیر خشک رو آماده کنیم که هر وقت بچه خواست سریع بخوره !!!! در حالی که

- بیشتر
ماندانا.م
۱۳۹۶/۰۷/۱۱

کتاب بسیار خوبی است اگر قبل از تولد و در ما ه های اخر بارداری مطالعه بشه مفیدتر خواهد بود

Z Pourmandi
۱۳۹۶/۱۰/۱۵

این سری کتاب های نشر صابرین بسیار مفید و کاربردین، به خصوص برای بچه اول که مادر تجربه ای نداره.

lale
۱۳۹۶/۰۸/۲۳

کتاب بسیار خوب و کاربردی هست، من پسرم 9ماهشه که این کتاب و خوندم واقعا کاربردی هست، خیلی از چیزهایی که من خودم تجربی بدست آوردم تو کتاب هست، مخصوصا بخش آرام کردن گریه کولیکش.

لبیک یا زهرا(س)
۱۳۹۹/۰۵/۰۵

کتاب درواقع بیان تجربه چندین مادر در مراقبت از نوزادشان است در نتیجه محتوای کتاب علمی نیست اما برای کسی که چنین تجربه ای نداشته جذاب و راهگشا است و مدخل بسیار خوبی برای ورود به دنیای نوزاد است.

حسین(ع) همه جا با ماست
۱۳۹۷/۱۰/۱۳

سلام من این کتاب رو خریدم .اما چون بچه آرومی داشتم اصلا بعضی سرفصل هاش نیازی به خوندن نداشتم.اما بعضی نکاتشم بدردم خورد.اما بیشتر مطالبشو میدونستم

مارک
۱۳۹۶/۰۲/۱۹

کتاب مناسب برای پدر ها نیست؟

Atefe Amini
۱۳۹۷/۱۲/۰۵

من این کتابو فیزیکیشو خوندم ولی بنظرم خیلی خیلی سطحی نوشته شده بود، اصلا خوشم نیومد.. مطالبش اصلا علمی نبود و تجربه های یک مادر بود که توی اینترنت به وفور یافت میشه!

mim
۱۴۰۲/۰۶/۳۱

کتاب خوبی بود در عین سادگی بعضی از نکاتش خوب بود گاهی برای یادآوری نیازه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
آیا میزان خواب بر شیردهی اثر می‌گذارد؟ در صورتی که به اندازه کافی استراحت نکنید، میزان شیر شما کاهش می‌یابد. در نتیجه نوزاد گرسنه خواهد بود و به دفعات بیدار خواهد شد و به این ترتیب میزان خواب شما باز هم کمتر خواهد شد.
کاربر ۲۵۱۶۷۳۵
تمام نوزادان به طور متوسط یک تا دو ساعت در روز گریه می‌کنند. بعضی نوزادان بیشتر - بسیار بیشتر - و بعضی کمتر گریه می‌کنند. همسایه من، اورسولا، یکی از نوزادان «کمتر» و من یکی از نوزادان «بیشتر» گریه‌کن را داشتیم. او شب‌هایش را به خیاطی و من به قدم زدن جلوی منزلمان و در آغوش داشتن یک نوزاد جیغ‌جیغو می‌گذراندیم. البته، من نسبت به او کمی حسادت می‌کردم. بعدها، در سن دوسالگی، فرزندان اورسولا خواسته‌هایشان را با جیغ و داد بیان می‌کردند، اما صبر و بردباری من در این مورد موجب ایجاد تعادل و تنظیم امور شد
پانته ‌آ حبیبی
در شش‌ماهگی، نیاز به وجود فلوراید در رژیم غذایی کودک به منظور رشد کامل و سالم دندانها آغاز می‌شود. چنانچه آب لوله‌کشی منطقه‌تان حاوی فلوراید نباشد، می‌توانید آبهای معدنی حاوی فلوراید تهیه کنید یا از پزشک کودکتان بخواهید برای او قطره فلوراید تجویز کند.
zbabaxni
تنها دلیل شروع پیش از موعد هنگامی است که کودک حداقل چهار ماه سن دارد و به نظر می‌رسد حتی بدون کمک شما، خوردن غذای جامد را شروع خواهد کرد. چنانچه کودک موقع غذا خوردن شما به شما خیره می‌شود، غذا را از دستتان می‌قاپد، تمام اسباب‌بازیهایش را به دهان می‌برد، قادر به نشستن بدون تکیه‌گاه است، به دفعات شیر می‌طلبد یا مقادیر زیادی شیر خشک می‌آشامد و هنوز گرسنه به نظر می‌رسد، آمادگی کافی برای خوردن غذای جامد را دارد. مهم‌تر از سایر علائم اینکه هر آنچه را در دهانش می‌گذارید فورا با زبانش بیرون نمی‌دهد.
solomon
چنانچه بینی و لبها برافروخته به نظر می‌رسند آنها را با کمی وازلین چرب کنید. در شب، برای پیشگیری از خشک شدن ترشحات بینی، یک دستگاه بخور یا مرطوب کننده هوا در اتاق کودک قرار دهید. سر کودک را با قرار دادن بالشی زیر تشک یا اشیایی مانند آجر زیر پایه‌های تخت، مقداری بالا بیاورید. (بالش را روی تشک داخل تخت بچه قرار ندهید) . در ضمن دوره سرماخوردگی حتما مایعات فراوان به کودک بنوشانید. در صورت تغذیه کودک از شیر خود، دفعات آن را زیاد کنید و در صورت تغذیه با غذای جامد، مایعات زیادی در اختیار او قرار دهید. کودکی که دچار گرفتگی بینی است، احتمالاً برای شیرخوردن فنجان را بر پستانک ترجیح می‌دهد،
لبیک یا زهرا(س)
کودکتان را به شدت تکان ندهید؛ زیرا گریه او را متوقف نمی‌کند و ممکن است موجب فلج دائمی، حمله صرع، نابینایی، سایر صدمات مغزی یا حتی مرگ شود. به علت بزرگی سر و ضعف ماهیچه‌های گردن، تکان تکان دادن کودک ممکن است موجب حرکت مغز در جمجمه و در نتیجه پارگی رگهای خونی شود. اگر خیلی هیجان‌زده و عصبانی هستید، کودک را در محل امنی قرار دهید و از او دور شوید.
zbabaxni
نوزاد، موجود فرازمینی نوزادی که به سختی یا حتی به صورت طبیعی متولد شده است، به رنگ صورتی با لپهای گرد و تپل، شبیه به تصاویر تبلیغاتی غذای کودک نیست، بلکه اغلب به شکل موجودی است که از کرات دیگر آمده است. سومین فرزندم، میشا، هنگام تولد حدود چهار و نیم کیلو وزن داشت؛ با جمجمه‌ای کشیده و شبیه به یک موز با چشمانی بزرگ و ورقلمبیده. توصیفی که لین از نوزادش، کلر، می‌کند، ویژه است: «او با چشمهایی پف‌آلود و لبهایی قرمز به یک موجود فضایی شبیه بود. می‌ترسیدم که به همین زشتی باقی بماند» .
زینب
تنها دلیل شروع پیش از موعد هنگامی است که کودک حداقل چهار ماه سن دارد و به نظر می‌رسد حتی بدون کمک شما، خوردن غذای جامد را شروع خواهد کرد. چنانچه کودک موقع غذا خوردن شما به شما خیره می‌شود، غذا را از دستتان می‌قاپد، تمام اسباب‌بازیهایش را به دهان می‌برد، قادر به نشستن بدون تکیه‌گاه است، به دفعات شیر می‌طلبد یا مقادیر زیادی شیر خشک می‌آشامد و هنوز گرسنه به نظر می‌رسد، آمادگی کافی برای خوردن غذای جامد را دارد. مهم‌تر از سایر علائم اینکه هر آنچه را در دهانش می‌گذارید فورا با زبانش بیرون نمی‌دهد.
zahra
دلایل تماس با پزشک نوزادتان بعد از تولد او: دمای بالای ۳۷/۳ درجه سانتی‌گراد اندازه‌گیری‌شده از طریق مقعد نوزاد ناکامی نوزاد در گرفتن و مکیدن پستان مادر زردی چشمان و یرقان (زردی پوست) تا نوک انگشتان ناتوانی در بیدار کردن نوزاد برای شیر خوردن بعد از شش ساعت خواب او تنفس شکمی کبودی در اطراف لبها هر روز احساسی بهتر
zahra
آب را برای مخلوط کردن با شیر خشک نجوشانید، مگر اینکه مشکل شناخته شده‌ای در آب مصرفی وجود داشته باشد (که در این صورت شاید استفاده از آب معدنی جایگزین خوبی باشد) . استفاده از آب آشامیدنی یا دستگاههای تصفیه آب که در بعضی منازل وجود دارد بلامانع است.
SHOKoOoH

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۷ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۷ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان