دانلود و خرید کتاب تاریکی محض، ستاره ای نیست استفن کینگ ترجمه علی کاوسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریکی محض، ستاره ای نیست اثر استفن کینگ

کتاب تاریکی محض، ستاره ای نیست

نویسنده:استفن کینگ
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تاریکی محض، ستاره ای نیست

کتاب تاریکی محض، ستاره ای نیست نوشتهٔ استفن کینگ و ترجمهٔ علی کاوسی است. انتشارات آذرکلک این رمان معاصر آمریکایی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب تاریکی محض، ستاره ای نیست

کتاب تاریکی محض، ستاره ای نیست ما را با مردی به نام «دیوید استریتر» آشنا و همراه می‌کند که در اثر بیماری صعب‌العلاجش آخرین روزهای عمرش را سپری می‌کند. دیوید در مسیر بازگشت به خانه با مردی روبه‌رو می‌شود که پیشنهاد عجیبی به او می‌کند. «الوید دلال» در ازای دریافت ۱۵ درصد از حقوق ماهیانه و به‌شرط انتقال بیماری دیوید به کسی که از او تنفر دارد، قول بهبودی او را می‌دهد. دیوید پیشنهاد اغواکنندهٔ الوید را می‌پذیرد. او بهترین دوست دوران کودکیش را که از او کینه‌ای به دل دارد، انتخاب می‌کند. این رمان را بخوانید تا باقی داستان را بدانید.

خواندن کتاب تاریکی محض، ستاره ای نیست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر آمریکا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره استیفن کینگ

استیوِن اِدْوین کینْگ (استفن کینگ) در سال ۱۹۴۷ میلادی در پورتلند در آمریکا متولد شد. پدر و مادر او با هم اختلافات بسیاری داشتند. روزی پدر استیفن به‌بهانهٔ خرید سیگار، خانه را برای همیشه ترک کرد. مادر، استیفن و برادرخوانده‌اش «دیوید» را به‌تنهایی و با مشقت بسیار بزرگ کرد. استیون در سال ۱۹۵۹ پس از نوشتن مقاله‌ای برای یک روزنامهٔ محلی کم‌تیراژ به نویسندگی علاقه‌مند شد. او درمورد برنامه‌های تلویزیونی نقد و مقاله نوشت. رفته‌رفته داستان‌های کوتاه آغازین خود را به ۳۰ سِنت به آدم‌های محلی فروخت. بعضی از داستان‌ها را نیز به هم‌شاگردی‌های مدرسه می‌فروخت که معلم‌ها پس از آگاهی از جریان مانعش شدند. بیشتر آثار ابتدایی این نویسنده، علمی - تخیلی بودند. پس از خواندن مجلات ترسناکِ خاله‌اش، در سال ۱۹۵۹ به ژانر وحشت علاقه‌مند شد. او از نویسندگانی همچون هاوارد فیلیپس لاوْکرَفْت، رابِرتْ بلاچ وجک فینی الهام گرفت و سپس داستان ترسناک I Was a teenage GraveRobber را نوشت.

استیفن در سال ۱۹۶۷ که توانست داستان «کف شیشه‌ای» را چاپ کند، مسیر زندگی‌اش تغییر کرد و از سال دوم دانشگاه شروع به نوشتن مقالات هفتگی برای روزنامهٔ دانشگاه کرد. استیون در فعالیت‌‌های سیاسی - دانشجویی نیز شرکت می‌کرد. او یکی از اعضای تشکل‌های دانشجویی بود؛ ابتدا با این عقیدهٔ محافظه‌کارانه که جنگ با ویتنام برخلاف قانون اساسی است و سپس در مقام یکی از حامیان فعال جنبش ضدجنگ در دانشگاه اورونو. او در سال ۱۹۷۰ در رشتهٔ زبان انگلیسی لیسانس گرفت. پس از ازدواج، وضع مالی خوبی نداشت و نتوانست به‌دلیل فشار خون، قدرت بینایی ضعیف، کف پای صاف و قدرت شنوایی ضعیف، کار متناسب با رشته‌اش پیدا کند. او کارگر یک کارخانهٔ تولید مواد شوینده شد.

کینگ اولین داستان کوتاهش را پس از فراغت از تحصیل نوشت و پس از ازدواج هم تعداد بسیاری از این داستان‌ها را فروخت. در سال ۱۹۷۳ بالأخره یکی از داستان‌های بلند استیون با عنوان «کری» فروش خوبی داشت و استیون بالأخره دست از کارهای جانبی کشید و نویسنده‌ای تمام‌وقت شد. موضوعاتی از قبیل ترس‌های شبانگاهی، ارواح شیطانی، بیماران روانی خودآزار و دگرآزار ساختار اصلی بیشتر داستان‌های استیفن کینگ را تشکیل می‌دهد؛ در حقیقت کینگ به نویسندهٔ داستان‌های ترسناک مشهور است.

بر اساس بسیاری از داستان‌های استیفن کینگ فیلم ساخته شده است. داستان‌های مشهوری مانند مسیر سبز، درخشش، منطقهٔ مرده و رهایی از شاوشنگ، کری و کریستین.

بخشی از کتاب تاریکی محض، ستاره ای نیست

«حالش داشت به هم می‌خورد. باید به سرعت کنار می‌زد و برای همین فقط متوجه تابلویی کنار جاده شد و اصلاً به جزئیاتش توجهی نکرد. ناگهان تمام غذایی را که خورده بود، بالا آورد و حالا دیگر خطر رفع شده بود. شاید فقط یک حالت تهوع خفیف یا احساس ترشیدگی در انتهای دهان و حتی بعضی وقت‌ها هیچ یک. حالت تهوع می‌گرفت، بعد بالا می‌آورد و همه چیز تمام می‌شد. با اینکه رانندگی برایش خطر داشت، زمان زیادی را پشت فرمان نشسته بود. شاید به این دلیل که نباید دیر می‌رسید و اینکه می‌خواست تمرکز کند، چون حین رانندگی حواسش جمع می‌شد و خوب فکر می‌کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان