دانلود و خرید کتاب منظره دریا با کوسه ها و رقصنده دان نیگرو ترجمه رضا عابدین‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب منظره دریا با کوسه ها و رقصنده اثر دان نیگرو

کتاب منظره دریا با کوسه ها و رقصنده

معرفی کتاب منظره دریا با کوسه ها و رقصنده

کتاب منظره دریا با کوسه ها و رقصنده نوشتهٔ دان نیگرو و ترجمهٔ رضا عابدین‌ زاده است. نشر قطره این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی یک نمایشنامهٔ پنج‌پرده‌ای.

درباره کتاب منظره دریا با کوسه ها و رقصنده

کتاب منظره دریا با کوسه ها و رقصنده حاوی نمایشنامه‌ای دربارهٔ عشق و اعتماد است. دان نیگرو در این اثر آشنایی غیر‌معمول دو انسان را روایت می‌کند؛ یکی زخم‌خورده و هراسان و دیگری دل‌باخته و عاشق. «تریسی» (حدوداً ۲۰ساله) و «بن» (حدوداً ۳۰ساله) شخصیت‌های این اثر نمایشی هستند. این نمایشنامه در یک خانهٔ ساحلی قدیمی واقع در دماغهٔ کاد می‌گذرد.

نمایشنامه متنی است که برای اجرا بر روی صحنه و یا هر مکان دیگری نوشته می‌شود. هر چند این قالب ادبی شباهت‌هایی به فیلم‌نامه، رمان و داستان دارد، شکل و فرم و رسانه‌ای جداگانه و مستقل محسوب می‌شود. نخستین نمایشنامه‌های موجود از دوران باستان و یونان باقی مانده‌اند. نمایشنامه‌ها در ساختارها و شکل‌های گوناگون نوشته می‌شوند، اما وجه اشتراک همهٔ آن‌ها ارائهٔ نقشهٔ راهی به کارگردان و بازیگران برای اجرا است. بعضی از نمایشنامه‌ها تنها برای خواندن نوشته می‌شوند؛ این دسته از متن‌های نمایشی را کلوزِت (Closet) نامیده‌اند. از مشهورترین نمایشنامه‌نویس‌های غیرایرانی می‌توان به «آیسخولوس»، «سوفوکل»، «اوریپید» (یونان باستان)، «شکسپیر»، «هارولد پینتر» (انگلستان)، «مولیر» (فرانسه)، «هنریک ایبسن» (نروژ)، «آگوست استریندبرگ» (سوئد)، «برتولت برشت» (آلمان)، «ساموئل بکت» (ایرلند) و «یوجین اونیل» (آمریکا) اشاره کرد. نام برخی از نمایشنامه‌نویس‌های ایرانی نیز «بهرام بیضائی»، «عباس نعلبندیان»، «اکبر رادی»، «غلامحسین ساعدی»، «بهمن فُرسی»، «محسن یلفانی»، «نغمه ثمینی»، «محمد رضایی راد»، «علیرضا نادری»، «محمد یعقوبی»، «محمد رحمانیان» و «محمد چرمشیر» بوده است.

خواندن کتاب منظره دریا با کوسه ها و رقصنده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات نمایشی و علاقه‌مندان به نمایشنامه‌های آمریکایی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دان نیگرو

دان نیگرو متولد سال ۱۹۴۵ میلادی، نمایشنامه‌نویس مطرح و پرکار آمریکایی است. او نمایشنامه‌های زیادی را به رشتهٔ تحریر در آورده است که بیش از نیمی از آن‌ها توسط انتشارات معتبر «Samuel French» انتشار یافته و به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌اند. بسیاری از این نمایشنامه‌ها در کشورهای مختلف به روی صحنه رفته‌اند و چند اثر سینمایی با اقتباس از آثارش ساخته شده‌اند. نیگرو دارای مدرک کارشناسی‌ارشد هنرهای نمایشی است. از جمله نمایشنامه‌های نگرو می‌توان به آثاری همچون «ترانه‌های عاشقانه مضحک»، «تریستان»، «مفیستو»، «حرام‌خور»، «مارتین گوتیک»، «دوشیزگی شیرزنان شکسپیر»، «مترسک»، «رابین هود»، «نوامبر»، «منظرهٔ دریا با کوسه ها و رقصنده» و «گورستان» اشاره کرد.

بخشی از کتاب منظره دریا با کوسه ها و رقصنده

«تریسی: باورم نمی‌شه که تو همچین بحثی‌ام. در تمام این مدت نمی‌دونستم که واقعاً داشتم با هربرت هوور۲۶ از اون حرفای قشنگ می‌زدم. تو حتی تا همین دیشب هیچی درباره‌ش نمی‌دونستی. هیچ‌وخ ندیدیش. اگه من بهت نگفته بودم اصلاً نمی‌دونستی وجود داره. احتمالاً الان شکلِ یه ماهیِ یا یه چیزی مثه اینه. دو روزه کلاً فراموشش می‌کنی و خوشحال می‌شی که مجبور نشدی باقی عمرت رو نگرانش باشی.

بن: تو این حق رو نداری که این کار رو بکنی اونم بدونِ حداقل...

تریسی: یه موجود لزجِ کوچولو که حتی نمی‌دونم چیه داره تو دل من می‌خزه، اون‌وخ من حقی ندارم؟

بن: واسم مهم نیس که معنی داره یا نداره. یا اینکه عادلانه‌س یا نه، اگه این کار رو بکنی، می‌تونی کلاً فراموشم کنی. باهات نمی‌خوابم، باهات زیر یه سقف زندگی نمی‌کنم، و حتی دیگه قادر نیستم بهت نگاه کنم.

تریسی: چی این‌قدر آشفته‌ت می‌کنه؟

بن: نمی دونم، اما جدی می‌گم.

تریسی: خب، خوبه، ادامه بده. کاملاً ازت خسته شدم. ای خدا، چه سنتی. درست مثل پدرمی.

بن: نمی‌تونم پدرت رو تحمل کنم.

تریسی: دقیقاً مثل پاپ یا یه همچین چیزی.

بن: اگه پاپ بودم حامله نمی‌شدی.

تریسی: خیلی‌ام مطمئن نباش.

بن: چرا داریم دربارهٔ پاپ حرف می‌زنیم؟ اصلاً مگه واسه من پاپ اهمیت داره؟ اصلاً کی حتی پشیزی به پاپ اهمیت می‌ده؟

تریسی: حق نداری به پاپ توهین کنی.

بن: واسم اهمیت نداره که پدرت به چی فکر می‌کنه و اهمیتی نداره که چی قانونیه یا دکتره چقدر خوبه یا چیزی که مردم می‌گن درسته یا نه. این قرار نیس واسه دیگران اتفاق بیفته. این داره واسه ما اتفاق می‌افته، و من می‌ترسم که اگه تو اون چیزی که در درونت هس رو بکشی ما رو هم بکُشی، و من نمی‌خوام این اتفاق بیفته.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۵۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان