دانلود و خرید کتاب زمانی برای بخشش جان گریشام ترجمه الهه شمس‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زمانی برای بخشش اثر جان گریشام

کتاب زمانی برای بخشش

نویسنده:جان گریشام
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زمانی برای بخشش

کتاب «زمانی برای بخشش» نوشتۀ جان گریشام و ترجمۀ الهه شمس‌نژاد است و انتشارات مروارید آن را منتشر کرده است. بعد از «زمانی برای کشتن» و «زمانی برای عدالت» حالا «زمانی برای بخشش» است.

درباره کتاب زمانی برای بخشش

اگر قاضی باشید و بخواهید در مورد یک متهم به قتلِ ۱۶ساله تصمیم بگیرید چه خواهید کرد؟ آیا او را گناهکار می‌دانید یا تلاش می‌کنید زندگی و گذشتۀ او را بررسی کنید؟ اگر متهم ۱۶ساله به قتل اعتراف کند چه؟ این‌ها سؤالاتی است که نویسنده خواننده را وادار می‌کند تا هنگام خواندن این رمان از خودش بپرسد.

جیک بریگانس یکی از شخصیت‌های معروف داستان‌های گریشام که در رمان‌های دیگر او مثل زمانی برای کشتن و زمانی برای عدالت هم حضور دارد، حالا با پروندهٔ جدیدی وارد داستان می‌شود. دروو، خواهرش کایرا و مادرش جوسی در موقعیت بسیار بد و سختی زندگی می‌کردند؛ چون شوهرش استوارت بیشتر وقت‌ها در خانه، یک افسرِ مست و درنده‌خو بود. او اغلب شب‌ها بعد از خوردن نوشیدنی‌های الکلی و یک جنگ و دعوای سخت در کافه‌ها، زخم‌هایش را می‌شست و می‌خوابید؛ اما اگر چنین نمی‌شد، در برگشت به خانه، دنبال بهانه می‌گشت و دعوا را شروع می‌کرد. آن شب هم بعد از دعوای وحشتناک و زدوخورد جوسی و استوارت، بچه‌ها، دروو و کایرا فکر می‌کردند که مادرشان مرده؛ بنابراین دروو که پسری ۱۶ساله با جثه‌ای کوچک بود و از آزارهای همیشگی او خسته شده بود و حالا به‌اشتباه تصور می‌کرد که مادرشان را هم کشته، اسلحهٔ استوارت را برمی‌دارد و او را می‌کشد.

جیک با ورود به پروندهٔ دروو، گرفتار یک پروندۀ جنجال‌برانگیز شد. استوارت معاون محلی بود و همه در آن شهر بدون معطلی محاکمه و اعدام می‌خواستند. خانواده، همکاران و دوستانش او را افسر خوبی می‌دانستند؛ اما جوسی و ۲ فرزندش وجهی دیگر از شخصیت او را دیده بودند. پسر ۱۶ساله به قتل اعتراف کرده بود و از نظر جرم‌شناسی جای پرسشی نبود؛ اما سؤال اصلی اینجا بود که چرا؟ جیک پس از بررسی‌های عمیق به این نتیجه رسید که داستان فراتر از چیزی است که به چشم می‌آید و مسائلی وجود دارد که از دیده‌ها پنهان است. اما این احساس مسئولیت و تعهد او برای نجات دروو، شغل، امنیت مالی و خانواده‌اش را هم به خطر انداخته بود.

این درامِ دادگاهی میخکوب‌کننده است؛ اما نه از آن دسته که کسی در آخرین دقایق کاغذ به‌دست وارد دادگاه شود تا بتواند روند دادرسی را تغییر دهد؛ بلکه قصه پر از تعلیق و پیچیدگی است. جان گریشام استاد گره‌افکنی در داستان‌هایش است، شاید هر گره داستان را پیچیده‌تر کند؛ اما جذاب‌تر و گیراتر می‌شود و خواننده را تا پایان کتاب با خود می‌کشاند.

خواندن کتاب زمانی برای بخشش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان داستان‌های جنایی، پلیسی و درام‌های دادگاهی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جان گریشام

جان گریشام بیش از هر چیز وکیل و سیاستمدار آمریکایی است که به‌خاطر تعدد پرونده‌هایی که به چشم خود دیده است به نویسندگی روی آورد. او یکی از نویسندگان پرآوازۀ آمریکاست که رمان‌هایش به ۴۲ زبان ترجمه شده و چاپ اول کتابش چند میلیون نسخه فروخته است. کتاب‌های «زمانی برای کشتن»، «شرکت»، «کوه خاکستری»، «استیناف»، «ردیف درختان افرا» و «پروندۀ پلیکان» از دیگر آثار این نویسنده است. 

بخشی از کتاب زمانی برای بخشش

«از یک طرف صدای گریه و ناله‌های کایرا شنیده می‌شد و از طرف دیگر صدای خرناس استو که مقابلش خوابیده بود. به‌زودی پلیس می‌رسید و نهایتاً همان کار همیشه، یا حتی کمتر را انجام می‌دادند. هیچ. هیچ اتفاق مهمی رخ نمی‌داد. از نظر او، هیچ قانونی برای حفاظت و پشتیبانی از کایرا و دروو وجود نداشت، حتی حالا که استوارت کوفر مادرشان را کشته بود. یقیناً پلیس دروغ‌های استوارت را باور می‌کرد. بعد دروو و خواهرش، بدون وجود مادر، با آیندهٔ تاریک‌تری روبه‌رو می‌شدند. دروو، اسلحه‌به‌دست، به‌آرامی وارد آشپزخانه شد. هیچ تغییری در وضعیت مادرش به‌وجود نیامده بود. از کایرا پرسید آیا مادرشان نفس می‌کشد و هیچ جوابی نگرفت و مزاحم عزاداری‌اش نشد. به طرف هال رفت و از پنجره به تاریکی نگاه کرد. اگر پدری داشت، او را نمی‌شناخت و بار دیگر از خودش پرسید سرپرست خانواده‌شان کجاست؟ کجاست انسان دانایی که آن‌ها را راهنمایی و حفاظت کند؟ او و کایرا هرگز امنیتِ وجود والدین را حس نکرده بودند. چند نفری بودند که به‌جای پدر، قصد مراقبت و محافظت از آن‌ها را داشتند و وکیل‌مدافعانی که سعی‌شان را برای کمک به آن‌ها کرده بودند، اما هیچ‌کدام گرمای آغوشی که بتوان به آن اعتماد کرد را نداشتند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۷۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۵۱ صفحه

حجم

۵۷۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۵۱ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان