دانلود و خرید کتاب طلاق شناختی پیشایندی بر طلاق عاطفی عباس نجفی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طلاق شناختی پیشایندی بر طلاق عاطفی اثر عباس نجفی پور

کتاب طلاق شناختی پیشایندی بر طلاق عاطفی

معرفی کتاب طلاق شناختی پیشایندی بر طلاق عاطفی

کتاب طلاق شناختی پیشایندی بر طلاق عاطفی نوشتهٔ لقمان ابراهیمی و عباس نجفی پور در انتشارات آوای نور به چاپ رسیده است.

درباره کتاب طلاق شناختی پیشایندی بر طلاق عاطفی

فرآیندهای شناختی از نگرش‌ها، باورها، اندیشه‌ها، نقشه‌های ذهنی، طرحواره‌های ذهنی و مواردی از این قبیل تشکیل شده است. این موارد نوع عملکرد و رفتار و روابط زن و شوهر با یکدیگر را شکل می‌دهد و بر تعبیر و تفسیر آن‌ها از هر موقعیتی تأثر می‌گذارد. حال اگر تعبیر و تفسیر بین زوج با خطای شناختی، افکار منفی‌گرایانه و تحریف همراه باشد، پدیده‌ای به نام طلاق شناختی بروز می‌کند. 

پژوهشگران و روان‌شناسان عوامل مختلفی را در پیدایش طلاق عاطفی مؤثر می‌دانند که از مهم‌ترین آن‌ها طلاق شناختی است. اختلال در زمینه‌های هیجانی و شناختی منجر به پیدایش طلاق شناختی و سپس طلاق عاطفی بین زوجین می‌شود. به عبارتی زوجین قبل از طلاق عاطفی دچار پدیده‌ای بنام طلاق شناختی می‌شوند. کتاب طلاق شناختی پیشایندی بر طلاق عاطفی به این موضوع و راه‌های مقابله با آن می‌پردازد.

کتاب طلاق شناختی پیشایندی بر طلاق عاطفی  را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به مشاوران خانواده و دوستداران کتاب‌هایی با موضوعات روان‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب طلاق شناختی پیشایندی بر طلاق عاطفی

«ازدواج تعهدی با عشق و مسئولیت برای صلح، شادی و توسعه روابط خانوادگی است و علاوه بر این، انتخاب یک همسر و ورود به یک زندگی زناشویی، یک نقطه عطف و موفقیت شخصی است. ازدواج مقدمه تشکیل خانواده است که با پیوند زناشویی تشکیل می‌گردد و بقای جامعه در گرو بقای آن است. ازدواج، انسانی ترین تنظیم روابط مرد و زن بر پایه های مناسب وتوافق و پیوندی است بین زن و مرد که زیربنای آن را ترکیبی از نیازهای زیستی، روانی، اجتماعی و اقتصادی تشکیل می‌دهد. ازدواج به عنوان مهمترین و عالی‌ترین رسم اجتماعی، برای دستیابی به نیازهای عاطفی و امنیتی افراد بزرگسال همواره مورد تأیید بوده است (ماسودا۱، ۲۰۰۳). تغییر نقش از مجردی به زوجیت اگرچه به عنوان یک پدیده خوشایند و با حداقل پیچیدگی در نظر گرفته می‌شود، اما یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین مراحل انتقالی مربوط به چرخه زندگی خانوادگی محسوب می‌گردد. به رغم این که ما امروزه بیش از قبل درباره عوامل موفقیت ازدواج اطلاعات داریم، وضعیت ازدواج‌ها هم چنان نابسامان و رو به زوال است. از طرف دیگر بسیاری افراد ازدواج نکردن و مجرد ماندن را انتخاب می‌کنند. از این‌رو در سال‌های اخیر برای افزایش کیفیت زندگی زناشویی، دوام و ثبات ازدواج و انتخاب مناسب و آگاهانه شریک زندگی، به آموزش‌ها و مشاوره‌های قبل از از ازدواج توجه ویژه‌ای شده است (داس و همکاران۲، ۲۰۰۹).

ازدواج به عنوان قردادی مقدس در اکثر ادیان مورد توجه بوده و در فرهنگ‌های مختلف به عنوان یک رابطه معنوی و کارکردی میان زن و مرد به حساب می‌آید که منجر به تولید فرزند و تشکیل خانواده می‌شود. از گذشته تاکنون، ازدواج به عنوان اساس استحکام تمدن بشری باقیمانده و نقش بسیار مهمی در جامعه انسانی ایفا می‌کند. ازدواج یک وابستگی نزدیک، فداکاری، پایبندی و یک دوست داشتن قوی نسبت به یکدیگر ارائه می‌دهد و به یک حس جنسی، ارائهٔ فضا به یکدیگر و فرصت‌هایی برای رشد هیجانی، افزایش منابع هویت و عزت نفس نیاز دارد. بر طبق این تعریف، ازدواج یک پیوند سودمند برای هر دو طرف درگیر در حیطه‌های فیزیکی، هیجانی به روش اجتماعی است. ازدواج به عنوان یک پیوندی که باعث افزایش زندگی‌های فردی و اجتماعی افراد می‌شوند، دیده می‌شود و یکی از بزرگترین تصمیم‌هایی که یک فرد در دوران زندگی‌اش می‌گیرد، ازدواج است (رجبی و خانزاده، ۱۴۰۰).»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۲۳۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان