دانلود و خرید کتاب شرح منازل السائرین اسماعیل منصوری لاریجانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شرح منازل السائرین اثر اسماعیل منصوری لاریجانی

کتاب شرح منازل السائرین

معرفی کتاب شرح منازل السائرین

کتاب شرح منازل السائرین نوشتهٔ اسماعیل منصوری لاریجانی است. شرکت چاپ و نشر بین الملل این کتاب را که شرح کتابی به قلم «خواجه عبدالله انصاری» است، منتشر کرده است.

درباره کتاب شرح منازل السائرین

«منازل السائرین» نام کتابی از خواجه عبدالله انصاری و از مهم‌ترین آثار در زمینهٔ عرفان عملی و سیروسلوک است. این کتاب مدت‌ها در حوزه‌های علمیه تدریس شده است. در این اثر پیرامون ۱۰۰ مقام که فراروی سالک الی‌الله قرار دارد، بحث شده است. خواجه عبدالله انصاری در سال ۴۴۸ قمری، کتاب «صد میدان» را تألیف کرد و ۲۷ سال پس از آن، «منازل السائرین» را نوشت. این کتاب با «صد میدان» در ۵۱ میدان مشترک است. «منازل السائرین» با یقظه و سپس توبه شروع شده و به توحید می‌انجامد. شرح «سلیمان بن علی تلمسانی» و «کمال‌الدین عبدالرزاق کاشانی» را از مهم‌ترین شرح‌های بر این کتاب دانسته‌اند. سیدروح‌الله خمینی، کتاب «منازل السائرین» را در محضر آیت‌الله «محمدعلی شاه‌آبادی» فرا گرفت و سال‌ها درس اخلاق خود را در حوزهٔ علمیه و بر پایهٔ این کتاب ایراد کرد. اکنون کتاب شرح منازل السائرین شرحی است بر «منازل السائرین» به قلم خواجه عبدالله انصاری که اسماعیل منصوری لاریجانی آن را نوشته شده است. این کتاب ذکر منازل سیر و سلوک و عرفان را در بر گرفته و به موضوعات زیر پرداخته است:

وادی‌ها (احسان، علم، حکمت، بصیرت، فراست، تعظیم، الهام، سکینه، طمأنینه، همت)؛

احوال (محبت، غیرت، شوق، قلق، عطش، وجد، دهش، هیمان، برق و ذوق)؛

ولایات (لحظ، وقت، صفا، سرور، سر، نفس، غربت، غرق، غیبت و تمکین).

حقایق (مکاشفه، مشاهده، معاینه، حیات، قبض، بسط، سکر صحو، اتصال و انفصال)؛

نهایات (معرفت، فنا، بقا، تحقیق، تلبیس، وجود، تجرید، تفرید، جمع و توحید).

می‌دانید که خواجه عبدالله انصاری با نام «ابو اسماعیل عبدالله بن منصور محمد» در ۲ شعبان ۳۹۶ هجری قمری برابر با ۱۰۰۶ میلادی در هرات به دنیا آمد و در ۲۲ ذی‌الحجهٔ ۴۸۱ هجری قمری برابر با ۱۰۸۸ میلادی در هرات درگذشت. او معروف به «پیر هرات» و «پیر انصار» و «خواجه عبدالله انصاری» و «انصاری هروی»، دانشمند و عارفی صوفی‌مسلک بود. خواجه عبدالله انصاری به‌عنوان یکی از نوابغ ادبی و چهره‌های شاخص و خراسان قدیم در قرن ۱۱ میلادی (۵ ه‍جری قمری) شناخته می‌شود. او به‌عنوان مفسر قرآن، محدث، اهل فن جدل و استاد اخلاق، دستی بر آتش داشت. عمدهٔ شهرت او به‌خاطر فن سخنوری، اشعار و متون نغز او به‌ویژه در مدح و ثنای خداوند و به زبان‌های عربی و فارسی بوده است. «مناجات‌نامه» و «الهی‌نامه» و «منازل السائرین» از کتاب‌های مشهور او است.

خواندن کتاب شرح منازل السائرین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در حوزهٔ سیر و سلوک و عرفان و تصوف پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۷۹ صفحه

حجم

۲۰٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۷۹ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان