دانلود و خرید کتاب روایت اقتصاد دانش بنیان و نقش فناوری اطلاعات در رشد و توسعه اقتصادی احمد خورشیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روایت اقتصاد دانش بنیان و نقش فناوری اطلاعات در رشد و توسعه اقتصادی اثر احمد خورشیدی

کتاب روایت اقتصاد دانش بنیان و نقش فناوری اطلاعات در رشد و توسعه اقتصادی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب روایت اقتصاد دانش بنیان و نقش فناوری اطلاعات در رشد و توسعه اقتصادی

کتاب روایت اقتصاد دانش بنیان و نقش فناوری اطلاعات در رشد و توسعه اقتصادی نوشتهٔ احمد خورشیدی است و انتشارات نمای علم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب روایت اقتصاد دانش بنیان و نقش فناوری اطلاعات در رشد و توسعه اقتصادی

 کتاب روایت اقتصاد دانش بنیان و نقش فناوری اطلاعات در رشد و توسعه اقتصادی در ۴ بخش یا به ادبیات کتاب برخه ارائه شده است. در برخهٔ اول نویسنده توضیح می‌دهد اقتصاد روائی چیست. در برخٔ دوم از کارایی اندیشه روائی می‌گوید و ۷ گزارهٔ کلیدی دربارهٔ روایت‌های اقتصادی را برمی‌شمارد که از این قرارند: ۱. همه‌گیری‌ها می‌توانند سریع یا آهسته، بزرگ یا کوچک باشند. ۲. شاید روایت‌های اقتصادی مهم درصد بسیار کمی از گفت‌و‌گوهای مردم را تشکیل دهند.۳. تأثیر مجموعه‌های روائی از تک روایت‌ها بیشتر است. ۴. تأثیر اقتصادی روایت‌ها شاید در گذر زمان تغییر کند. ۵. حقیقت به‌تنهایی نمی‌تواند جلوی روایت‌های دروغین را بگیرد. ۶. سرایت روایت اقتصادی بر پایهٔ فرصت‌هایی برای تکرار آن روایت شکل می‌گیرد.۷. روایت‌ها با وصل‌شدن به جنبهٔ انسانی هویت و میهن‌پرستی شکوفا می‌شوند. در برخهٔ سوم نمونه‌هایی از روایت‌های اقتصادی را می‌بینیم و در برخهٔ چهارم با عنوان اقتصاد دانش بنیان چیست، نویسنده بعد از ارائهٔ تعریف از ضرورت و مزایای اقتصاد دانش بنیان می‌گوید. 

خواندن کتاب روایت اقتصاد دانش بنیان و نقش فناوری اطلاعات در رشد و توسعه اقتصادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به مطالعه در حوزهٔ اقتصاد علاقه‌مندید و دربارهٔ موضوع اقتصاد دانش بنیان کنجکاو هستید، این کتاب را بخوانید.

بخشی از کتاب روایت اقتصاد دانش بنیان و نقش فناوری اطلاعات در رشد و توسعه اقتصادی

 «اقتصاد  روائی نشان می دهد که چگونه داستان‌های عامه پسند در طول تاریخ تغییر می‌کنند و بر پیامدهای، اقتصادی از جمله کسادیها و رکودها و سایر پدیدههای اقتصادی مهم تأثیر می‌گذارند. به عنوان نمونه، این باور که قیمت املاک فقط می‌تواند سیر صعودی داشته باشد به داستانهایی مربوط می‌شود که دررسانه‌ها و نقل‌های بین افراد درباره افراد پولداری دیده‌ایم که درکار خرید و فروش املاک هستند (یا به تعبیرنسبتا جا افتاده در میان مردم، خاکبازی). این گونه روایت‌ها عنصری مسری در خود دارند حتی اگر ارتباط ًچندانی با فرد مشهور خاصی نداشته باشند. خلاصه اینکه روایت‌ها عامل عمده ایجاد تغییر سریع در جوفکری و رفتار اقتصادی‌اند.

افزون بر روایت‌های عامه پسند روایت‌هایی حرفه‌ای نیز وجود دارند که بین افراد روشنفکر نقل می‌شوند و حاوی انگاره‌های پیچیده‌ای هستند که به طرز نامحسوسی بر رفتارهای اجتماعی گسترده‌تر تأثیر می‌گذارند. یکی از این روایت‌های حرفه‌ای نظریه گام تصادفی نوسان قیمت‌هاست که قائل به این است که قیمت‌ها در بازار بورس در برگیرنده تمامی اطلاعات‌اند و در نتیجه پیامش این است که تلاش برای کسب سودی بالاتر از بازده شاخص ثمری نخواهد داشت. این، روایت همانند بیشتر روایت‌های حرفه‌ای دارای بخشی از درستی هم می‌باشد؛ هرچند اکنون پژوهش‌های حرفه‌ای پی به وجود کاستی‌هایی برده‌اند که نظریه یاد شده آنها را پیش بینی نکرده است. گاهی این روایت‌های حرفه‌ای به روایت‌های عامه پسند تبدیل می‌شوند ولی اغلب مردم آنها را تحریف می‌کنند. برای نمونه روایتی تحریف شده بیان می‌کند که راهبرد خرید و نگهداری سهام در بازار بورس یک کشور بهترین تصمیم برای سرمایه گذاری است.برخلاف نظر عموم مبنی بر اینکه راهبرد خرید و نگهداری سهام ریشه در پژوهش‌های علمی دارد چنین روایتی با تحلیل‌های مبتنی براصول حرفه‌ای سازگار نیست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان