دانلود و خرید کتاب خون آورد (گزارش جلسه) سیدعلی خامنه ای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خون آورد (گزارش جلسه) اثر سیدعلی خامنه ای

کتاب خون آورد (گزارش جلسه)

معرفی کتاب خون آورد (گزارش جلسه)

کتاب خون آورد (گزارش جلسه) نوشتۀ سیدعلی خامنه ای است. این کتاب را انتشارات انقلاب اسلامی منتشر کرده است.

درباره کتاب خون آورد (گزارش جلسه)

گفته شده است که یکی از مشخصه‌های مهم انقلاب اسلامی از همان روزهای نخست، دنبال‌کردن خط گفت‌وگو و تبیین اصول و مبانی نهضت اسلامی مردم ایران بوده است. چنانچه مبارزان شاخص که هر یک نقش تعیین‌کننده‌ای در تشکیل و هدایت هسته‌های مبارزاتی انقلاب اسلامی داشتند از هر فرصتی برای روشنگری و بیان ریشه‌های حرکت اسلامی مردم بهره بردند. در یکی از همین جلسات که در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۵۵ و همزمان با تاسوعای حسینی تشکیل شد، گفت‌وگویی سه‌جانبه میان آیت‌الله خامنه‌ای، مرتضی مطهری و علی شریعتی شکل گرفت و هر یک از آن‌ها پیرامون قیام و انقلاب ۱۳۵۷ مطالبی را بیان کردند. بر اساس آنچه مأموران ساواک گزارش کرده‌اند، مشخص می‌شود که برگزاری چنین جلسه‌ای با حضور این افراد برای دستگاه پهلوی از حساسیت بالایی برخوردار بوده و بر همین اساس در پایان گزارش خود تصریح کردند که تأمل و تدبر در مضامین و محتوای این جلسه که گزارش مشروح آن اکنون با عنوان خون آورد منتشر شده است، می‌تواند راهنمای خوبی برای فهم نسبت امامت و نبوت، قیام عاشورا و حرکت اصلاحی انبیا و ائمه (ع) از زبان کسانی باشد که ضمن آشنایی با معارف اسلامی و سنت تاریخی دینی از زبان روز و دغدغه‌های زمان خویش نیز غافل نبوده‌اند.

خواندن کتاب خون آورد (گزارش جلسه) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به تاریخ اسلام و انقلاب کتابی مفید و کاربردی است.

بخشی از کتاب خون آورد (گزارش جلسه)

«سند گزارش ساواک از جلسه روز تاسوعا

حضور مرتضی مطهری و چند نفر دیگر در منزل تحریریان...

مورخه ۳۵/۱۰/۱۰ مصادف با روز تاسوعا عده‌ای از بازرگانان از جلسه سید ابوالفضل موسوی زنجانی، مرتضی مطهری، صادق (شغل خیاط) سید علی آقا خامنه ای و دکتر علی شریعتی و دکتر مفتح به‌منظور صرف ناهار به منزل عباس تحریریان دعوت شده بودند. بعد از صرف ناهار و قرائت قرآن وسیله آقای صبحدل، دکتر شریعتی اشعاری پرشور درباره امام حسین و روز عاشورا خواند و سپس صادق پیشنهاد نموده یکی از آقایان صحبت کند و سید علی خامنه ای درباره نهضت پیامبران و مبارزه دو جمعیت مستکبر و مستضعف) صحبت و بعد مرتضی مطهری در مورد کلمه توده و قیام از نظر قرآن و اینکه کلمه‌ای که بیشتر در قرآن آمده قیام است مطالبی عنوان و در همین مورد شواهدی ذکر نمود. این بحث در ساعت شانزده خاتمه پذیرفت و سپس مرتضی مطهری، دکتر مفتح و موسوی زنجانی محل مذکور را ترک کردند.

نظریه شنبه: پس از خروج مرتضی مطهری و دکتر مفتح و موسوی زنجانی از منزل عباس تحریریان، دکتر شریعتی صحبت و سپس نماز مغرب و عشا وسیله سیدعلی خامنه‌ای خوانده شد و در خاتمه سوره صف را مشارٌالیه تفسیر کرد. ضمناً” صادق پدر ناصر صادق معدوم، عضو گروه به‌اصطلاح مجاهدین خلق است.

نظریه یکشنبه: باتوجه‌به سوابق افراد فوق‌الذکر سخنرانی آنان موردتوجه طبقه روشنفکر و دانشجو بوده و به نظر می‌رسد با شرکت در این مجالس بهره‌برداری‌های لازم را نیز خواهند نمود؛ لذا مراقبت از این‌گونه جلسات ضروری است.

نظریه سه‌شنبه: نظریه یکشنبه مورد تأیید است.

 نظریه چهارشنبه: نظریه سه‌شنبه تأیید می‌گردد.»

نظرات کاربران

کاربر 5293171
۱۴۰۲/۰۹/۲۷

توی بریده‌ای که از کتاب برا معرفی گذاشتید، تاریخ جلسه به جای سال ۵۵، سال ۳۵ نوشته شده؛ لطفاً اصلاح کنید.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۴۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان