دانلود و خرید کتاب ایکه باگ جی. کی. رولینگ ترجمه ویدا اسلامیه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ایکه باگ

کتاب ایکه باگ نوشتهٔ جی. کی. رولینگ و ترجمهٔ ویدا اسلامیه و نیوشا آقاکثیری است. انتشارات کتابسرای تندیس این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این رمان فانتزی برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است.

درباره کتاب ایکه باگ

کتاب ایکه باگ (The Ickabog) که به‌گفتۀ جی. کی. رولینگ یک قصۀ پریان است، اولین اثر این نویسنده بعد از مجموعۀ مشهور هری پاتر است که برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است. حجم کتاب حاضر به اندازۀ یک رمان و مفاهیم و محتوای آن برای جوانان و بزرگسالان نیز مناسب است. این اثر شامل ۶۴ فصل کوتاه است تا بتوان آن را شب‌به‌شب برای کودکان خواند. افسانۀ «ایکاباگ» نسل‌به‌نسل بین اهالی سرزمین «کورنوکوپیا» نقل شده و سینه‌به‌سینه پراکنده شده بود. «ایکه باگ» ریشه در واژهٔ «ایکه باد» دارد که به‌معنای شکوه ازدست‌رفته است. ایکه باگ هم مثل افسانه‌های دیگر، به مرورزمان و دهان‌به‌دهان گشته و تغییر کرده بود، اما همهٔ روایت‌ها سر این موضوع توافق داشتند که هیولایی در شمالی‌ترین قسمت کشور زندگی می‌کرد؛ در کنج تاریک باتلاق وسیع و اغلب مه‌آلودی که از بس خطرناک بود هیچ‌کس آنجا نمی‌رفت. می‌گفتند این هیولا بچه‌ها و گوسفندها را می‌خورد و حتی بعضی شب‌ها مردان و زنان راه‌گم‌کرده در نزدیکی باتلاق را نیز با خود می‌برد. می‌گفتند ایکه باگ قدرت‌های خارق‌العاده‌ای دارد؛ می‌تواند با تقلید صدای انسان، مسافران را فریب دهد و به دام اندازد. واقعیت چیست؟ بخوانید تا بدانید.

خواندن کتاب ایکه باگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ کودکان و نوجوانان و بزرگسالانِ دوستدار رمان فانتزی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جی کی رولینگ

جی کی رولینگ با نام کامل «جوآن کاتلین رولینگ» یکی از مشهورترین نویسنده‌های انگلیسی‌زبان جهان است که بیشتر او را به‌عنوان نویسندهٔ مجموعهٔ داستانی پرطرفدار «هری پاتر» می‌شناسیم. رمان‌های رولینگ در سراسر جهان بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه فروش رفته‌اند، جوایز متعددی را از آن خود کرده‌اند و بر فیلم‌ها، سریال‌ها و نمایش‌های بسیاری اثرگذار بوده‌اند. گفته شده است که مجموعه داستان‌های «هری پاتر» بود که منجر شد رولینگ تنها طی پنج سال از فردی فقیر به مولتی‌میلیونری شناخته‌شده تبدیل شود. او که در ۳۱ جولای ۱۹۶۵ در شهر یاته واقع در شهرستان گلاسترشر در انگلستان متولد شد، از خردسالی داستان‌های تخیلی کوتاه می‌نوشت و به نوشتن علاقهٔ بسیار داشت. پس از طی درجات در مدرسه و کالج، در سال ۱۹۸۶ از دانشگاه اکستر مدرک لیسانس ادبیات فرانسه و ادبیات باستانی یونان و روم را دریافت کرد و سپس در مؤسسهٔ عفو بین‌الملل لندن به‌عنوان محقق و منشی دوزبانه مشغول به کار شد. ایدهٔ داستان‌های «هری پاتر» زمانی به ذهن رولینگ خطور کرد که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و در جست‌وجوی چیزی بود که زندگی‌اش را با عشق و علاقه وقف آن کند. او در شغل‌های بسیاری فعالیت کرده بود، اما هیچ‌یک از آن‌ها شغلی نبود که او را مجذوب خود کند. در همین اثنا، مادر رولینگ پس از نبردی ده‌ساله با بیماری تصلب، در ۴۵سالگی از دنیا رفت. رولینگ که در اثر مرگ زودهنگام مادرش دچار افسردگی شده بود، به پرتغال رفت تا زندگی ماجراجویانهٔ خود را به‌عنوان معلم انگلیسی در این کشور ادامه دهد و در همین روزها بود که ایدهٔ داستان‌های «هری پاتر» به ذهنش خطور کرد.

در سال ‍۱۹۹۷، رولینگ توانست با چاپ کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» در انگلستان به ثروت و شهرت عظیمی دست پیدا کند. او در این دوره دیگر با نام مستعار «جی‌. کی. رولینگ» شناخته می‌شد. علت انتخاب این نام توسط او این بود که رولینگ نمی‌دانست پسرهای مخاطب داستان‌هایش چه واکنشی به یک نویسندهٔ زن داشته باشند؛ بااین‌حال او تا به امروز با همین نام مستعار فعالیت کرده است. رمان «هری پاتر و سنگ جادو» توانست جوایز متعددی از جمله جایزهٔ کتاب بریتانیا را دریافت کند. یک سال بعد و در ۱۹۹۸، در ادامهٔ کتاب نخست هری پاتر، رولینگ کتاب «هری پاتر و تالار اسرار» را منتشر کرد. این کتاب یکی دیگر از بزرگ‌ترین موفقیت‌های رولینگ به شمار می‌رفت و در پاییز همان سال، کمپانی وارنر قراردادی را با رولینگ جهت ساخت یک فیلم بلند امضا کرد. پس از این دو کتاب، رولینگ کتاب‌های «هری پاتر و زندانی آزکابان» (۱۹۹۹)، «هری پاتر و جام آتش» (۲۰۰۰)، «هری پاتر و محفل ققنوس» (۲۰۰۳) و «هری پاتر و شاهزادهٔ دورگه» (۲۰۰۵) را از مجموعه داستان‌های «هری پاتر» منتشر کرد. این کتاب‌ها در بیش از ۲۰۰ کشور و حدود ۶۰ زبان در دسترس هستند؛ هفتمین رمان این مجموعه نیز با عنوان «هری پاتر و یادگاران مرگ» نیز در سال ۲۰۰۷ منتشر شد.

مجموعهٔ هفت‌قسمتی «هری پاتر» شوروشوق بسیاری را در میان کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و کهنسالان جهان برانگیخت و باعث علاقه‌مندشدن آن‌ها به مطالعه شد. نسخه‌های سینمایی این کتاب‌ها بین سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۱۱ ساخته شد. مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» توانست به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان تبدیل شود؛ علاوه بر این، رولینگ مجموعه‌های «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» (۲۰۰۱) را نوشت که یک مجموعه فیلم با اقتباس از نوشته‌های او از روی آن‌ها ساخته شده است. همگی این داستان‌ها از کتاب‌هایی که هری پاتر و دوستانش در دنیای داستانی این مجموعه خوانده‌اند، سرچشمه گرفته است. بسیاری از هواداران این نویسنده زندگی او را شبیه به یک افسانه می‌دانند. جی. کی. رولینگ و آثارش برندهٔ جوایز بسیاری شده‌اند. کتاب‌های «هری پاتر» از سال ۱۹۹۷ برندهٔ جوایز و عناوین متعددی از بهترین کتاب سال کودکان، بهترین کتاب سال، دسته‌بندی‌های مختلف جایزهٔ کتاب بریتانیا، جایزهٔ برام استوکر برای بهترین اثر برای خوانندگان جوان و جایزهٔ آندره نورتون شده‌اند؛ خودِ رولینگ نیز توانسته جوایز بسیاری را از جمله بهترین نویسندهٔ سال، جایزهٔ دستاورد برجسته از جایزهٔ کتاب بریتانیا و همچنین جایزهٔ بفتا برای مشارکت برجستهٔ بریتانیا در سینما را از آن خود کند. جی کی رولینگ در سال ۲۰۱۰ توسط نشریات برتر، به‌عنوان تاثیرگذارترین زن بریتانیا شناخته شد. مجموعه رمان «کارآگاه استرایک» از آثار دیگر این نویسنده است.

درباره ویدا اسلامیه

ویدا اسلامیه در سال ۱۳۴۶ به دنیا آمد. او مترجمی است که بیشتر شهرت خود را به‌خاطر ترجمۀ مجموعه کتاب‌های هری پاتر به دست آورده است.

بخشی از کتاب ایکه باگ

«در مارش‌لند هنوز برف بسیاری بر زمین نشسته بود و ایکه‌باگ وقتی با سبدهایش بیرون می‌رفت، دیگر با تخته‌سنگ بزرگ دهانهٔ غار را نمی‌بست. در عوض، دیزی، برت، مارتا و رودریک به او کمک می‌کردند قارچ‌های دلخواهش را جمع‌آوری کند، و وقتی بیرون در گشت و گذار بودند، فرصت را غنیمت می‌شمردند و از گاری رها شده، غذای یخ‌زدهٔ بیش‌تری با خود به غار می‌بردند.

هر چهار انسان روز به روز سالم‌تر و قوی‌تر می‌شدند. ایکه‌باگ هم هر روز چاق و چاق‌تر می‌شد، ولی علتش نزدیک شدن روز زایمردنش بود. چون ایکه‌باگ گفته بود می‌خواهد زمان زایمردنش چهار انسان را بخورد، برت، مارتا و رودریک از بزرگ شدن شکم ایکه‌باگ خوشحال نبودند. مخصوصاً برت مطمئن بود ایکه‌باگ می‌خواهد آن‌ها را بکشد. حالا باور داشت به اشتباه فکر می‌کرده اتفاق دیگری برای پدرش افتاده است. ایکه‌باگ واقعی بود، پس معلوم بود ایکه‌باگ سرلشکر بیمش را کشته بود.

گاهی، هنگام گشت و گذار برای جمع‌آوری قارچ، ایکه‌باگ و دیزی کمی جلوتر از بقیه می‌رفتند و خصوصی صحبت می‌کردند.

مارتا در باتلاق هنگام جستجوی قارچ‌های سفید کوچکی که ایکه‌باگ خیلی دوست داشت، از دو پسر پرسید: «به نظرتون دارند راجع به چی حرف می‌زنند؟»

برت گفت: «فکر کنم دیزی داره تلاش می‌کنه باهاش دوست بشه.»

رودریک گفت: «چی، که به جای اون ما رو بخوره؟»»

دستنامه درمان‌های طبی واشنگتن؛ جلد هفتم (ویراست ۳۴)
مهیار شیرخدایی
شدن (متن کامل)
میشل اوباما
طوفان نوجوانی
علی قدرتی
چگونه در عرض ۶۰ ثانیه به خودمون انگیزه بدیم؟
تام شرایتر
جوزف ک
تام باسدن
اتولاین در دریا
کریس ریدل
تامین مالی واردات، صادرات، پروژه ها
ایرج زینال‌زاده
الگوهای آموزش مفاهیم اخلاقی
نجمه پیرزاده
زیرسازی و آسفالت
مهدی مقصودلو
همیشه آلیس
لیزا جنووا
جواهرالآثار (جلد سوم)
جلال الدین محمدبن محمد مولوی
گلچینی از کتاب وصف فرشتگان
ابوالقاسم مولائی کوهبنانی
روش تحقیق و برداشت از نهج البلاغه
محمد دشتی
درون اردوگاه ها
درن بایلر
آموزش کارآفرینی برای دانشجویان کارشناسی
کولین جونز
زندگینامه استیون هاوکینگ از آغاز تا پایان
گروه نویسندگان زندگی نامه مشاهیر علم
دانش محتوایی آموزش معنامحور طراحی مسکن با رویکرد نشانه شناسی
مرضیه اعتمادی پور
در خدمت و خیانت مترجمان
نیکو سرخوش
مدیریت زنجیره تأمین بر پایه فناوری های تحول آفرین دیجیتال
احمد جعفرنژاد چقوشی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۲۲۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۸۰,۵۰۰
تومان