دانلود و خرید کتاب توهم درد حامد غلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توهم درد اثر حامد غلامی

کتاب توهم درد

معرفی کتاب توهم درد

کتاب توهم درد نوشتهٔ حامد غلامی و ویراستهٔ امیربهروز قاسمی است. انتشارات خیزران این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب توهم درد

کتاب توهم درد حاوی تجربهٔ زندگی است. این کتاب که در سه فصل نوشته شده، درمورد عنوانش توضیح داده است که «توهم درد» یک عبارت متناقض است؛ اگر دردی هست، چرا توهم درد؟ نویسنده معتقد است که فهم ما از درد همواره درد واقعی است؛ نه یک توهم و این موضوعی است که او در این اثر به آن پرداخته است. در این کتاب بدون هیچ‌گونه مقدمه و حاشیه‌نویسی، اصل موضوع بررسی شده است. این کتاب اهداف روان‌شناسانه، علمی و روان‌درمانی ندارد و صرفاً حاصل «تجربهٔ زندگی» انسانی است.

خواندن کتاب توهم درد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی و مطالعهٔ تجربهٔ زندگی دیگران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب توهم درد

«در مورد درد و انواع آن پیش تر سخن گفتیم اما در این بخش می‌خواهیم به جنبه‌های دیگری از آن بپردازیم که قدرت ذهن در آن دخیل است. شاید تا کنون در شرایطی قرارگرفته باشید که در اثر سختی‌های فراوان، ناکامی‌ها و هجوم افکار منفی باخود گفته باشید چقدر بد بختم، یا زندگی از این پس معنا ندارد، البته این حس‌ها با بالا رفتن تجربه و آموزش‌هایی قابل کنترل هستند اما به هرحال در زمان خود نوعی تجربهٔ درد محسوب می‌شوند. البته همیشه موضوع صرفاٌ با منشا عاطفی و روحی نیست، گاهی تجربهٔ درد در جسم آنچنان بروز می‌کند که مجالی برای فکر کردن نیست. به یاد دارم سال‌ها پیش در اثر یک عمل جراحی سخت، حجم درد غیر قابل توصیفی را تجربه کردم، درد در هر لحظه افزایش می‌یافت و در یک آن احساس کردم دیگر توان تحمل ندارم و در آستانهٔ بی‌هوشی قرار گرفتم، به یاد دارم برای لحظاتی دیگر متوجه درد فیزیکی نبودم و فقط صدای پزشک و پرستار را می‌شنیدم، به این فکر می‌کردم که این آخر کار است و شاید دیگر از روی تخت بیمارستان بلند نشوم. گاهی دردهای فیزیکی آن‌چنان ذهن را درگیر می‌کند که مجالی برای تمرکز و استفاده از قدرت ذهن باقی نمی‌ماند. اما دانستن این موضوع به ما کمک می‌کند که چنان‌چه به هر دلیل خود یا اطرافیانمان در این موقعیت قرار گرفتند آمادگی لازم جهت مواجه با آن را داشته باشیم و بتوانیم عکس‌العمل مناسب نشان دهیم.

تجربه عاطفی جدایی از دوست داشتنی ترین افراد یا موجودات زندگی یکی دیگر از زوایای تجربهٔ درد است. مرگ، طلاق و مهاجرت، مهمترین، پرآسیب‌ترین و سخت ترین نوع جدایی عاطفی هستند. آموزش‌ها و دوره‌های درمانی زیادی برای افرادی که دچار آسیب روحی ناشی از این مسایل می‌شوند وجود دارد؛ اما باید بدانیم یک ذهن قوی، مثبت اندیش، متکی به خود، شاکر و امیدوار، دارای اراده و عزت نفس، پویا و خلاق، در مواجه با این شرایط، امکان غلبه ذهنی بر مشکل پیش آمده را خواهد داشت و غم قابل مدیریتی را تجربه خواهد کرد؛ درنتیجه خلا عاطفی پیش آمده برای این فرد به فروپاشی ذهنی و بیماری روحی منجر نخواهد شد.

بنابراین با علم به اینکه حوادث تلخ در کنار انبوه لذت‌های زندگی جزیی از اتفاقات حیات ما هستند، باید با پرورش ذهن و آمادگی روحی و جسمی به استقبال فردا و فرداها رفت تا در هر شرایطی امکان واکنش مناسب داشته باشیم.»

نظرات کاربران

کاربر 7341648
۱۴۰۲/۰۷/۱۶

موضوع خواندنی بود

کاربر 2640237
۱۴۰۲/۰۷/۱۴

این نگاه به درد و باورهای ذهنی برایم جذاب بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۶ صفحه

حجم

۴۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۶ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان