دانلود و خرید کتاب یاد بعضی نفرات گیتی عطائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یاد بعضی نفرات اثر گیتی عطائی

کتاب یاد بعضی نفرات

نویسنده:گیتی عطائی
انتشارات:نشر سیفتال
امتیاز:
۴.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب یاد بعضی نفرات

کتاب یاد بعضی نفرات نوشتهٔ گیتی عطائی در نشر سیفتال چاپ شده است. در کتاب یاد بعضی نفرات، ۹ شیمی‌دان پیشرو و زندگی و آثار آن‌‌ها معرفی شده‌اند.

درباره کتاب یاد بعضی نفرات

این کتاب دربردارندهٔ زندگی‌نامهٔ ۹ شیمی‌دان است و آثار علمی آن‌ها که اغلب از ‌کتابخانه‌ٔ دانشگاه‌ها و مؤسسات اروپایی گردآوری شده را بررسی می‌کند. همچنین اطلاعات ‌حاصل از مصاحبه با اقوام و نزدیکان آنان و مطالب مندرج در نشریات، ‌خاطرات و یادداشت‌های شخصیت‌های شناخته‌شده، در کتاب یاد بعضی نفرات دیده می‌شود. تصاویر ‌اسنادی همچون روگرفت صفحات نخستین رساله‌ٔ دکتری آن‌ها ارائه شده و ‌علاوه‌‌بر‌این، نخستین مقالات علمی شیمی نوشته‌شده توسط ایرانیان و نیز ‌مقالاتِ حاصل از کار پژوهشی انجام‌شده در ایران، آورده شده‌اند. ‌همچنین به‌منظور تصحیح اشتباه‌های تاریخی مکرر، مقاله‌های منتشر‌شده در ‌نشریه‌ٔ نیچر از ایران تا ۱۳۵۷، مرور و یک‌به‌یک معرفی شده است. این‌ها ‌اسنادی تازه‌یاب تلقی می‌شوند که نشانگر تاریخ شیمی مدرن و به‌تبع، تاریخ ‌علم نوین در ایران است.‌

کتاب یاد بعضی نفرات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوستداران شیمی و علاقه‌مندان به مطالعهٔ زندگی‌نامهٔ افرادِ موفق در زمینهٔ علم پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب یاد بعضی نفرات

«معتمدی که به نظر می‌رسد از ابتدای راه‌اندازی کارخانه شیشه ایران در بهمن ۱۳۳۳‌، مدیریت این واحد تولیدی را برعهده داشته، دوران سخت و پرفراز و نشیبی را در این مجموعه سپری کرد. در اوایل، صنعت نوپای تولید شیشهٔ جام و محصولاتی نظیر بطری و لیوان در ایران، در رقابت با محصولات خارجی، کم‌توان بود و فشار عدم فروش محصولات، می‌رفت کارخانه را با ورشکستگی مواجه کند. با تلاش همه‌جانبهٔ کارکنان و مدیریت، شرکت حفظ شد و به تدریج مصرف شیشهٔ جامِ تولیدِ داخل در ساخت مسکن و سایر ابنیه مورد توجه مصرف‌کنندهٔ ایرانی قرار گرفت و قیمت آن نیز با اعمال برخی سیاست‌های تجاری، ترقی کرد. لازم به ذکر است که شرکت صنایع شیشه ایران، شرکتی نیمه‌دولتی بود. بدین شکل که نیمی از سهام آن متعلق به شخصی حقیقی، و نیمی دیگر در تملک سازمان برنامه بود. حفظ چندین سالهٔ مدیریت چنین مجموعه‌ای، نشانگر اعتماد سهام‌دارانِ شرکت به توان اجرایی و مدیریتی معتمدی است.

موسسهٔ مطالعات و پژوهش‌های سیاسی در ذیل مقاله‌ای، مشاغل دکتر معتمدی را بر اساس مندرجات پروندهٔ وی در ساواک برشمرده، که شامل استادی دانشگاه، مشاورت عالی بانک صنعتی و معدنی، ریاست کارخانجات شیشه ایران، شهرداری ساوه، عضویت در هیئت مدیرهٔ بانک شهریار، مدیریت بانک صنایع و معادن، سهامداری شرکت‌های ایران ارک، و هرمزان، مدیریت عامل شرکت گلوکوزان، و مدیریت کارخانهٔ ایران گِلاس می‌باشد. هر چند در این نوشته، سابقهٔ نمایندگی مجلسِ شورای ملی نیز برای دکتر معتمدی ذکر شده که به روشنی اشتباه است؛ پذیرش این نکته که دکتر معتمدی مدتی مدیر بانک صنایع و معادن بوده نیز آسان نیست. پیش از این، در اسناد گوناگون به برخی گزارش‌های غیردقیق و روایات ناصحیح ساواک اشاره شده است. به هر روی مجموعهٔ این اطلاعات که مبین فعالیت گستردهٔ صنعتی دکتر معتمدی است، عاری از حقیقت نیست.»

نظرات کاربران

arman
۱۴۰۲/۰۵/۰۵

کتاب خوب و الهام بخشیه.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۶۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۸۶۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان