دانلود و خرید کتاب ۲۰۰ ایده کاربردی مشاغل خانگی عبدالله محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۲۰۰ ایده کاربردی مشاغل خانگی اثر عبدالله محمدی

کتاب ۲۰۰ ایده کاربردی مشاغل خانگی

معرفی کتاب ۲۰۰ ایده کاربردی مشاغل خانگی

کتاب ۲۰۰ ایده کاربردی مشاغل خانگی؛ متناسب با بازار ایران نوشتهٔ عبدالله محمدی است و انتشارات آوای چلچله شاهرود آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ۲۰۰ ایده کاربردی مشاغل خانگی

به دلیل اشتباه بودن سیستم آموزشی جامعه، اکثر افراد به جای آنکه به دنبال شغل مورد علاقه و متناسب با استعداد خود باشند، فقط به دنبال جایی هستند که مشغول به کار شوند. همین باعث شده که اکثراً به فکر کشف ایده‌ٔ شغلی مناسب خود نباشند؛ بلکه فقط به دنبال اجرای یک ایده‌ٔ پیشنهادی حاضر و آماده بگردند. به عبارت ساده‌تر، در فقر نداشتن ایده‌ٔ مناسب به سر می‌برند. این کتاب شما را در بخش‌های مختلف با ایده‌های ساده و کاربردی مشاغل کوچک و خانگی آشنا می‌کند تا یک ایده‌ٔ مناسب را انتخاب و شروع کنید.

خواندن کتاب ۲۰۰ ایده کاربردی مشاغل خانگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند شغل خانگی داشته باشند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ۲۰۰ ایده کاربردی مشاغل خانگی

«ذهن بسته

روزی به نانوایی محل، برای خرید نان رفته بودم. یکی از آشنایان را در صف نانوایی دیدم و با هم احوال‌پرسی گرمی کردیم. بعد از احوال‌پرسی گفت: «پسرم سعید، لیسانس گرفته؛ خدمت سربازی هم انجام داده و دنبال کار می‌گردد. اگر جایی را برای استخدام او سراغ داری لطفا به ما اطلاع بده».

چند وقت پیش علیرضا که یکی از بستگانم است را دیدم. علیرضا تازه خدمتش تمام شده بود. خیلی خوشحال بود. بعد از کلی سلام و احوال‌پرسی به من گفت: «حاجی بالأخره خدمتم تمام شد؛ راحت شدم. فعلاً از فردا می‌خواهم بروم بنایی سرکار تا بعدها کار بهتری پیدا کنم. دعا کن کار خوبی برام پیدا بشه».

دوستم علی در کارخانه‌ی تولید پروفیل کار می‌کرد. روزی با لبخندی همراه با نگرانی به من گفت: «حاجی! کارخانه می‌خواهد تعدیل نیرو بزند؛ مرا هم به احتمال زیاد بیرون می‌کنند. به فکر باش برام کاری پیدا کن».

اولین جمله‌ای که به او گفتم این بود: «مهارت و تخصص چی داری؟ چه کاری بلدی؟»

جواب داد: «بیخیال تو رو خدا! به فکر جایی باش که برم سرکار!» بعد از چند وقت کارخانه تعدیل نیرو کرد و جزو تعدیلی‌ها بود. بعد از آن وارد شرکت دیگری شد. تا مرا دید با خوشحالی گفت: «بالأخره کار پیدا کردم.» دوباره از آن شرکت هم بیرون آمد و استخدام نیروی نظامی شد.

برایم خیلی جالب بود. من بعد از ۱۲ سال سابقه‌ی کارمندی در بانک، تمام دغدغه‌ام این بود که از بانک بیرون بیایم و برای خودم مستقل کار کنم. درحالی‌که تمام دغدغه‌ی دوستان و اطرافیانم این بود که جایی مشغول کار شوند و در واقع برای کسی کار کنند!

چرا هیچ کس کمی فکر، تحقیق و بررسی نمی‌کند تا کاری را برای خودش شروع کند؟

از سنین نوجوانی به ما یاد داده‌اند که «خوب درس بخوان! تا در یک دانشگاه خوب و یک رشته‌ی خوب قبول شوی و بعد یک جای خوب استخدام شوی!»

این یعنی عدم خلاقیت!

همین طرز فکر باعث شده است که اکثراً به فکر مشغول شدن در کاری باشیم و به دنبال راه اندازی شغلی مستقل نباشیم.

یکی از مهم‌ترین مزایای داشتن کسب و کاری مستقل این است که زمان دست خودتتان است. هر وقت دوست داشتید کار می‌کنید و هر وقت خواستید، تعطیل.

بیشتر وقت گذاشتن و بیشتر زحمت کشیدن باعث می‌شود که بیشتر به جیبتان خدمت کنید!

چه شغلی برایم خوب است؟

از زمانی که کانال رونق کسب و کار را در پیام‌رسان ایتا راه‌اندازی کرده‌ام، سؤالات زیادی از من پرسیده می‌شود و به کسب و کارهای زیادی مشاوره داده‌ام. بعضی از آن‌ها دغدغه‌ی شروع کردن دارند. بعضی دیگر دغدغه‌ی پایین بودن فروش و بعضی دیگر درگیر توسعه‌ی کسب و کار هستند.

بیشترِ مخاطبین، افرادی هستند که در مرحله‌ی شروع گیر کرده‌اند. ات پر تکراری که از من پرسیده می‌شود این است:

«آقای محمدی! در این شرایط اقتصادی، شما چه شغلی را پیشنهاد می‌دهید؟»

جواب من این است:

تا زمانی که من ندانم شما به چه کاری علاقه‌مندید و در چه کاری استعداد دارید، چگونه می‌توانم به شما شغلی پیشنهاد دهم؟

***

مسئولیت انتخابتان را بپذیرید...

بدترین کار ممکن این است که من یک ایده‌ی کسب و کار را منحصراً به شما پیشنهاد دهم. (کلمه‌ی مزخرف را به کار نبردم که به شما برنخورد!)

از کجا معلوم شما در ایده‌ی شغلی من، اصلاً استعداد کافی داشته باشید؟ یا به آن علاقه‌مند باشید؟ به همین خاطر، انتخاب نهایی با شماست!

شما باید ایده‌ای را انتخاب نمایید که متناسب با علاقه و استعدادتان باشد.

در این صورت است که می‌توانید موفقیت خود را تضمین کنید.»

نظرات کاربران

کاربر ۲۹۲۲۵۹۶
۱۴۰۲/۱۰/۰۶

اگه بخوایم در اینترنت ایده های کسب و کارهای خانگی رو جستجو کنیم کلی ایده ی مختلف میبینیم. منتها خلاقیتی که نویسنده به خرج داده اینه که اومده ایده های حوزه های مختلف رو جمع بندی کرده. مثلا بخش خوراکی

- بیشتر
Masud
۱۴۰۲/۰۷/۳۰

سلام به جز چند جمله خوب، ایده ها پیش پا افتاده بودند و ایده های بودند که همه می دانند

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان