دانلود و خرید کتاب چکش بصری لورا ریس ترجمه علیرضا صالحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چکش بصری اثر لورا ریس

کتاب چکش بصری

معرفی کتاب چکش بصری

کتاب چکش بصری اثری از لورا ریس با ترجمه شهرام آبابایی و علیرضا صالحی است. این اثر یکی از کتاب‌های خوب در زمینه برندینگ و بازاریابی است و از نمونه‌های موفق در زمینه برندسازی و هویت‌دهی بصری و رازهای موفقیت آنان می‌گوید.

انتشارات سایبان زیرمجموعه هلدینگ رسانه‌ای دیده‌بان است که از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود در در زمینه چاپ و نشر کتاب‌های حوزه مدیریت و کسب‌وکار، کسب‌وکار دیجیتال، برندینگ، فناوری‌های دیجیتال و حوزه‌های مشابه آغاز نموده است.

هلدینگ رسانه‌ای دیده‌بان نخستین هلدینگ رسانه‌ای بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات در ایران است.

درباره کتاب چکش بصری

چکش بصری، ابزاری قدرتمند است که می‌تواند برند شما را در سطح جهان مطرح کند. اما اینکار چگونه انجام می‌شود؟

باید به این نکته دقت کرد که بسیاری از تصاویر، قدرتی دارند که کلام یا پیام‌های صوتی فاقد آن هستند. به عنوان نمونه می‌توانید به کوکاکولا فکر کنید. وقتی این کلمه به ذهن شما می‌رسد، ابتدا تصویر بطری‌های کوکاکولا را به یاد می‌آورید یا ذهنتان به سمت شعار این برند می‌رود؟ این همان قدرتی است که چکش بصری دارد. این ابزار به راحتی می‌تواند از یک المان بصری استفاده کند که به خوبی تداعی‌کننده آن برند و جایگاه آن در ذهن مخاطبان باشد.

لورا ریس، در این کتاب به بیان این مفهوم می‌پردازد و برای مخاطب مثال‌های بسیاری می‌آورد. این اثر، یک راهنمای قدرتمند برای مخاطبان است که به آن‌ها کمک می‌کند تا ارزش و جایگاه المان‌های بصری را در کسب و کار خود متوجه شوند و برای گسترش و توسعه کارشان از آن بهره جویند. 

کتاب چکش بصری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

چکش بصری یک کتاب عالی برای تمام فعالان در زمینه برندینگ و هویت‌سازی بصری است. اگر در زمینه طراحی لوگو، گرافیک و ... کار می‌کنید این کتاب می‌تواند یک راهنمای عالی برای شما باشد.

بخشی از کتاب چکش بصری

در سال ۲۰۱۴ کوکاکولا بیش از دویست میلیون دلار در تبلیغات برند خود در آمریکا سرمایه گذاری کرد. تکیه کلام «Coke» چیست؟ کلمه «Always» به چه معناست؟ یا «Enjoy» یا شعار «it is Coke»؟ بسیاری از مردم نمی‌توانند آن‌ها را به خاطر بسپارند. پس آن‌ها چه چیزی را در خاطر دارند؟ ۹۹ درصد از آمریکایی‌ها از تبلیغ کوکاکولا چه چیزی را به خاطر سپرده‌اند؟ کلمات؟ خیر! اغلب مردم طرح شیشە (بطری) آن را به یاد می‌آورند. 

بطری کوکاکولا، تنها یک بطری نیست. بلکه چکشی تصویری است که این ایده را در ذهن حک می کند که Coke ،کولای اصل، کولای معتبر و واقعی است. در تبلیغ محصول کوکاکولا، تصاویر رساتر از کلمات به گوش می‌رسند. این نتیجە کار چکش تصویری است. اگر به تبلیغات چند سال گذشتە کوکاکولا توجه کرده باشید، متوجه استفادە بسیار زیاد از بطری شیشه‌ای کوکاکولا در تبلیغات چاپی و تلویزیونی، بر روی قوطی‌ها، بسته بندی‌ها، و بر روی تابلوهای تبلیغاتی و حتی بر روی سربرگ‌ها و کارت‌های تلفن شده‌اید. بر طبق نظر Interbrand که شرکتی مشاوره‌ای در برند سازی جهانی است، چکش تصویری کوکاکولا، یکی از دلایل قرار گرفتن این شرکت در جایگاه سومین برند ارزشمند جهان باارزش حدود ۷۹ میلیارد دلار است. 

در اقتصاد جهانی امروز، چکش تصویری قدرتمند دارایی ارزشمند ویژه‌ای است. محصوالت کوکاکولا در ۲۰۶ کشور فروخته می شوند و ۷۴ درصد درآمد آن خارج از خاک ایالات متحده به دست می‌آید. در بسیاری از موارد، برندهای جهانی بر انواع مشابه محلی آن چیره می‎‌شوند. در محصولات خانگی و مصرفی، برندهای جهانی ۷۰ درصد بازار برزیل، ۷۵ درصد بازار چین و ۹۰ درصد بازار روسیه را در اختیار دارند. 

برخلاف مفاهیم کلامی، چکش تصویری می‌تواند مرزهای جهانی را بی هیچ ترجمه‌ای درنوردد. نکتە جالب دربارە بطری شیشه‌ای ۵.۶ انسی کوکاکولا با نقش برجسته وجود دارد، این است که تعداد کمی از آن فروخته شده است. بطری شیشه‌ای کوکاکولا یک چکش تصویری قدرتمند است. از طرف دیگر یک قوطی Coke تنها یک قوطی کولاست. این همان ایدەه هوشمندانه برای چاپ تصویر بطری شیشه‌ای روی قوطی‌ها و حتی لیوان‌های پلاستیکی است.

نظرات کاربران

mahboob
۱۴۰۲/۰۶/۰۸

از نظر منی که میخوام در زمینه گرافیک کار کنم خوب بود. در مورد اینکه لوگو تصویری یا نوشتاری باشه و یک یا دورنگ باشه،طراحی پوستر و بسته بندی باید باید به چه نکته ای توجه داشت و.... اطلاعات مفیدی

- بیشتر
روح الله یاری شرفی
۱۴۰۲/۰۳/۱۵

اول داخل بی نهایت بود بعد یکم ازش خواندم یهو کردنش پولی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان