دانلود و خرید کتاب تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی با ابزار تربیت هنری مریم تقی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی با ابزار تربیت هنری اثر مریم تقی پور

کتاب تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی با ابزار تربیت هنری

معرفی کتاب تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی با ابزار تربیت هنری

کتاب تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی با ابزار تربیت هنری نوشتهٔ مریم تقی پور و محسن جامعی و جلال عرب اسدی است و انتشارات آوای چلچله شاهرود آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی با ابزار تربیت هنری

انسان شگفت‌انگیزترین آفریده خدای بزرگ و والاترین نشانه قدرت بی‌منتهای اوست. انسان مستعد اتصاف به همه صفات و کمالات الهی است. او را خلق کرد تا به مقام قرب الهی و جانشینی خدا در زمین برسد و این سیر جز با تربیت صحیح محقق نخواهد شد. حقیقت انسان ملکوتی است که با طی مراتب قوس نزولی در این عالم خاکی سکنی گزیده است و تربیت تنها راه دستیابی به آن حقیقت مقدس است.

انسانی که اشرف مخلوقات است و بار عقلی را به دوش می‌کشد که کوه‌‌ها از داشتن و حمل آن عاجز هستند و این عقل برای رسیدن به کمال و عبادت خداوند به دست انسان امانت سپرده شده است پس در سایه تربیت صحیح است که می‌توان به این مهم دست پیدا کرد. همچنین خوب زندگی کردن هنر است و این میسر نیست جز با تربیت درست و آموختن راه‌های درست زندگی.

در احادیث گوناگون به اهمیت تربیت اشاره شده است از جمله حضرت علی (علیه السلام) فرمودند: «ما نحَلَ والدٌ ولداً نَحلاً اَفضَلَ مِنْ اَدَبٍ حَسَنٍ؛ بخشش و تفضل هیچ پدری به فرزندش بهتر از عطیه ادب و تربیت پسندیده نیست.» و نیز فرموده است: «لا میراثَ کالْاَدَب؛ هیچ ارثی برای فرزندان بهتر از ادب و تربیت نیست.» و از ایشان است که «خَیرَ ما وَرَّثَ الآباءُ الابناءَ الاَدَب؛ بهترین ارثی که پدران می‌توانند به فرزندان خویش بدهند ادب و تربیت صحیح است‌.»

فلسفه‌‌ٔ پیدایش ادیان الهی هدایت انسان‌ها به سمت سعادت و کمال است. ادیان الهی برای هدایت انسان‌ها به سوی سعادت از ابزار متعددی استفاده می‌کردند. در این میان استفاده از ابزاری که با فطرت انسان مرتبط باشد بهترین راه نفوذ در انسان‌هاست.

هنر نیز ابزاری است که با فطرت انسان مرتبط است. دین و هنر نیازهای فطرت را پاسخ می‌دهند و هر دو مانوس با انسانند و هر دو به زبان فطرت سخن می‌گویند، لذا ارائه دین در قالب هنر می‌تواند دین و هنر را به کمال مطلوب و آرامش حقیقی نزدیک کند.

خواندن کتاب تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی با ابزار تربیت هنری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان امور تربیتی و فرهنگی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

قیمت:
۱۷,۵۰۰
تومان