دانلود و خرید کتاب فیزیولوژی ورزشی کودکان نیل آرمسترانگ ترجمه رحمان سوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فیزیولوژی ورزشی کودکان

کتاب فیزیولوژی ورزشی کودکان نوشتهٔ نیل آرمسترانگ و ترجمهٔ رحمان سوری و پریسا پورنعمتی و سیدجواد میرغنی و یحیی محمدنژادپناه کندی و مهدی صید یوسفی است و انتشارات حتمی آن را منتشر کرده است.


انتشارات حتمی یکی از ناشرین معتبر و نام‌آشنا در حوزه نشر کتاب‌های تخصصی علوم ورزش و پزشکی است که پس از طی مراحل پر فراز و نشیب، به این جایگاه دست یافته است.

از ابتدای فعالیت، انتشارات حتمی به‌طور تخصصی در زمینه علوم ورزشی و آکادمیک به چاپ کتاب پرداخت، اما در سال‌های اخیر، اقبال مردم و عموم جامعه به کتاب‌های ورزشی زیاد شده و اکنون ۷۰درصد از کتاب‌های انتشارات حتمی در زمینه تربیت بدنی در سطح عمومی، رشته‌های ورزشی، فدراسیون‌ها و … است. با توجه به نیاز جامعه به‌ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، اخیراً چاپ کتاب‌های پزشکی و سلامت و به‌ویژه پزشکی در حوزه ورزش به مجموعه فعالیت‌های انشارات حتمی افزوده شد.

اعتقاد مدیریت انتشارات حتمی بر این است که در زمینه علوم ورزشی باید با علم و پیشرفت‌های روز همگام بود و لذا بیش از ۸۰درصد از کتاب‌های منتشر شده در قالب ترجمه است. تاکنون تعداد ۵۳۷ عنوان از کتاب‌های انتشارات حتمی در سایت خانه کتاب ثبت شده و برای ۶۹۷ مورد نیز تاکنون شابک صادر شده است.

انتشارات حتمی در مدت یک دهه فعالیت خود در حوزه نشر کشور، موفق به دریافت ۱۲ نشان برتر کشوری ازجمله ناشر نمونه کشور در سال ۱۳۹۳، برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، برگزیده کتاب‌های علوم ورزشی دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۱ و لوح تقدیر از سوی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور برای چاپ کتاب «راهنمای تغذیه بالینی در کووید ۱۹» شده است.

انتشارات حتمی علاوه بر تقویت زمینه‌های فعالیت و همکاری با نهادها و مراکز متولی ورزش و علوم ورزشی در کشور، در چشم‌انداز پیش‌روی خود، نگاهی نیز به آن سوی مرزهای کشور و حضور در عرصه بین‌الملل دارد.

درباره کتاب فیزیولوژی ورزشی کودکان

هدف کتاب فیزیولوژی ورزشی کودکان با فرض درک اصول اساسی فیزیولوژی ورزش، ايجاد بازنگری كلی و استخراج سريع در زمينه فیزیولوژی ورزش كودكان است.

موضوعات فصول طوری انتخاب شده‌‏اند که پوشش جامعی از محتوای بخش‌های آموزشی در فیزیولوژی ورزش كودكان در برنامه علوم ورزشی را تامین کنند. هر فصل با فهرستی از هدف‌های یادگیری شروع می‏‌شود و با یک خلاصه و بازبینی نکات کلیدی پایان می‌یابد. همچنین فصل­‌ها حاوی منابع گزینش‌شده برای خوانندگان علاقه‌مند به موضوعات خاص است و نیز به فصل­‌های دیگری هم ارجاع داده می‏‌شود که موضوعات خاص به تفصیل بررسی شده‌اند. فهرستی از اطلاعات بیشتر در پایان هر فصل برای آنان که می‏‌خواهند این موضوعات را به طور عميق دنبال کنند فراهم شده است. تمام نویسندگان این کتاب از استادان و پژوهشگران مجرب در زمینه فیزیولوژی ورزش كودكان هستند. 

کتاب حاضر مشتمل بر ۱۴ فصل است که آگاهی از آن هنگام اجرای فعاليت ورزشی کودکان و نوجوانان ضروری به نظر می‌رسد. اين بخش‌ها شامل رشد و نمو، سوخت‌و‌ساز، قدرت و فعالیت ورزشی با شدت بالا گرفته تا عملکرد قلبی و ریوی، جنبش‌شناسی اکسیژن، آمادگی هوازی، شرایط محیطی، درک فشار تمرین، پاسخ به تمرین، ورزشکاران جوان و فصل نهایی در مورد فعالیت‌های جسمانی و تندرستی است. کتاب حاضر دانشجویان را گام به گام با مباحث اولیه درباره رشد و نمو آشنا کرده و سپس پاسخ و سازگاری به تمرینات ورزشی را در کودکان مورد بررسی قرار می‌دهد و پنجره جدیدی را به سوی فیزیولوژی ورزشی کودکان می‌گشاید.

هر فصل با فهرستی از اهداف یادگیری شروع شده و با یک خلاصه و نکات کلیدی پایان می‌یابد. همچنین در انتهای هر فصل فهرستی از منابع به‌کار گرفته شده درباره موضوعات آن فصل ارائه شده و فهرستی از اطلاعات بیشتر برای کسانی که می‌خواهند موضوع آن فصل را به طور عمیق دنبال کنند، فراهم شده است.

آنچه در کتاب فیزیولوژی ورزشی کودکان می‌خوانید:

فصل اول رشد و بلوغ

فصل دوم تفسیر عملکرد مرتبط با اندازه بدن

فصل سوم قدرت عضلانی

فصل چهارم متابولیسم فعالیت ورزشی

فصل پنجم فعالیت ورزشی با شدت بیشینه

فصل ششم عملکرد ريوی

فصل هفتم عملکرد قلبی عروقی

فصل هشتم آمادگی هوازی

فصل نهم جنبش‌شناسی جذب اكسیژن

فصل دهم پاسخ به تمرین

فصل یازدهم فعالیت ورزشی و شرایط محیطی

فصل دوازدهم درک فشار

فصل سیزدهم ورزشکاران جوان

فصل چهاردهم فعاليت جسمانی و سلامت

خواندن کتاب فیزیولوژی ورزشی کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دانشمندان، پزشکان، پرستاران، استادان و مربیانی که در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند مفید خواهد بود. اما مخاطب اصلی آن دانشجویان دوره­‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم ورزشی هستند. مطالب اين كتاب برای پژوهشگران، پزشکان، معلمان و مربیانی است که با کودکان و نوجوانان سروکار دارند و به‌طور ویژه برای استفاده دانشجویان و دانش آموختگان علوم ورزشی تدوین شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۰۶ صفحه

حجم

۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۰۶ صفحه

قیمت:
۲۱۴,۵۰۰
۱۰۷,۲۵۰
۵۰%
تومان