دانلود و خرید کتاب بافته موی مادربزرگ آلینا برونسکی ترجمه مهشید میرمعزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بافته موی مادربزرگ اثر آلینا برونسکی

کتاب بافته موی مادربزرگ

معرفی کتاب بافته موی مادربزرگ

کتاب بافته موی مادربزرگ نوشتهٔ آلینا برونسکی و ترجمهٔ مهشید میرمعزی است و نشر ثالث آن را منتشر کرده است. این کتاب داستانی طنز از روابط یک مادربزرگ با نوه‌اش است.

درباره کتاب بافته موی مادربزرگ

خانواده‌ای سه‌نفره شامل مادربزرگ، پدربزرگ و نوه‌شان، ماکسی، به امید زندگی بهتر از روسیه به آلمان مهاجرت می‌کند. راوی کتاب ماکسی است. مادربزرگ با وسواس و اصولی خاص و عجیب از نوه‌اش که او (نوه) را بیمار و کودن می‌خواند، مراقبت می‌کند. مادربزرگ از نوه‌اش دل خوشی ندارد و مدام او را از این دکتر به آن دکتر می‌برد. در همسایگی این خانواده، زنی به نام نینا و دخترش ورا زندگی می‌کنند. ورا کمی از ماکسی بزرگ‌تر است. نینا به ماکسی پیانو می‌آموزد و پدربزرگ ماکسی با نینا وارد رابطه می‌شود؛ رابطه‌ای که کیفیت زندگی‌شان را و البته اخلاق مادربزرگ را از بد به بدتر تغییر می‌دهد. 

خواندن کتاب بافته موی مادربزرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران داستان‌های خارجی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آلینا برونسکی

آلینا برونسکی، نویسندهٔ روس‌ـ آلمانی، در دوم دسامبر ۱۹۷۸ در سوردلوفسک در اتحاد جماهیر شوروی سابق به دنیا آمد. برونسکی در بخش آسیایی منطقهٔ کوهستانی اورال و همچنین شهرهای ماربورگ و دارمشتات آلمان بزرگ شد. پدرش یهودی‌تبار بود و اوایل ۱۹۹۰ میلادی همراه با خانواده‌اش به عنوان پناهندهٔ مشروط به آلمان مهاجرت کرد. برونسکی پس از اینکه تحصیلاتش را در رشتهٔ پزشکی نیمه‌کاره رها کرد، متن‌های تبلیغاتی می‌نوشت و بعد هم سردبیر روزنامهٔ دارمشتِتر اشو شد.

آلینا برونسکی چهار فرزند دارد. پدر سه فرزند اولش در ۲۰۱۲ از دنیا رفت. در حال حاضر با اولریش نوتن۵ در شارلوتن‌بورگ برلین زندگی می‌کند. آن‌ها یک دختر دارند.

رمان اولش با عنوان پارک خرده‌شیشه بسیار مورد توجه قرار گرفت و در ۲۰۰۹ نامزد جایزهٔ ادبی نوجوانان و همچنین جایزهٔ ادبی آسپکته شد. همچنین نمایشنامه‌ای بر اساس آن نوشته شد و فیلمی هم از روی این رمان ساختند. در حال حاضر هم در کلاس‌های زبان آلمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ۲۰۱۰ رمان دوم برونسکی با عنوان تندترین غذای تاتارها در فهرست نامزدهای جایزهٔ کتاب سال آلمان قرار گرفت. همچنین رمان‌های مرا به سادگی ابرقهرمان بخوان در ۲۰۱۳ و آخرین عشق بابا دونیا در ۲۰۱۵ هم نامزد جایزهٔ کتاب سال آلمان شدند و بسیار مورد توجه خوانندگان قرار گرفتند. تاکنون بیست کشور حق چاپ رمان‌های آلینا برونسکی را خریده‌اند.

از دیگر رمان‌های این نویسنده می‌توان از بچهٔ آینه (۲۰۱۲)، عزیز مادر (۲۰۱۳)، و تو هم در آن کتاب هستی (۲۰۱۷) نام برد.

بخشی از کتاب بافته موی مادربزرگ

«اولین کار مادربزرگ در آلمان این بود که مرا نزد دکتر ببرد. در راه برایم توضیح داد که در اصل دلیل واقعی مهاجرت ما این بوده است که بالأخره مداوای مرا به پزشکی معتبر بسپارد. دکتری که شاید به من __ و البته بیش‌تر به خودش __ امیدواری بدهد که می‌توانم بیش‌تر عمر کنم. اگرچه امید به این معنا بود که چند دهه باز باری بر دوشش خواهم بود.

دفترچهٔ حاوی مدارک پزشکی مرا همراه داشت که بیش‌تر شبیه دستنوشتهٔ اثر کلاسیک تازه‌یافته‌ای بود که از مدت‌ها پیش در جستجویش بوده‌اند. دفترچه پر بود از تشخیص‌های پزشکی. نتایج آزمایش‌های خون و ادرار را به آن چسبانده بود و همچنین یادداشت‌های ناخوانای پزشکان متخصص مختلف که مادربزرگ به سراغشان رفته بود، با تشخیص‌های متناقض آن‌ها ضمیمه‌اش بود. گاهی یادداشت‌ها و نسخه‌ها از دفترچه بر زمین می‌ریختند که البته مادربزرگ بلافاصله جمعشان می‌کرد و در میان صفحه‌های دفترچه می‌چپاند.

مطب دکتر آلمانی رنگ‌ووارنگ و روشن بود و خاطرات پلی‌کلینیک شوروی را به خاطرم آورد، با پنجره‌هایی که شیشه‌شان رنگ شده بود و پلاکاردهای حاوی توصیه‌های بهداشتی که مانند کابوسی به نظرم آمد. روی موکتی کثیف، کوهی اسباب‌بازی قرار داشت. می‌دانستم اجازه ندارم به آن‌ها دست بزنم. اصولاً تمام چیزهایی که مادربزرگ خودش آن‌ها را ضدعفونی نکرده بود، آلوده به میکروب بود. با این احوال از دیدن آن‌ها شاد شدم. خانم دستیار پزشک وزن و قد مرا گرفت و به من لبخند زد که موجب شد جایی در پس کله‌ام داغ شود.»

جنگل هزار رنگ
الهه فتحی
تنهاتر از کویر؛ نگاهی به زندگی امیر سرتیپ شهید بهرام آریافر
حبیب یوسف‌زاده
شهر ماردوشان (جلد اول)
محمدتقی حسن‌زاده توکلی
باغ وحش
استفانی لودو
پدر تو چه می کشی، من چه می کشم؟
دکتر احمد پدرام
راز بزرگ شاهنامه
پروین حاجی‌پور ساردویی
مهمان‌ نوازی ملی
عزیز نسین
کاریکاتورهای توپور
پدرام حکیم زاده
سخنرانی به همین سادگی
فتانه حبیبی
او از ما نیست!؛ جلد اول
علی ناصری‌فر
انسان، عشق، عدالت
آلبر کامو
خلاصه کتاب مثبت فکر نکن (صد خلاصه برتر)
گابریله اوتینگن
تثبیت نظام ولایی
علی صبوحی طسوجی
چالش‌های جهانی آموزش
پاسی سالبرگ
کتابخانه نیمه شب
مت هیگ
مغازه خودکشی
ژان تولی
آبنبات هل دار
مهرداد صدقی
رویای نیمه‌شب
مظفر سالاری
آب‌نبات پسته‌ای
مهرداد صدقی
دختری که رهایش کردی
جوجو مویز
پنج قدم فاصله
ریچل لیپینکات
مغازه خودکشی
ژان تولی
ملت عشق (اجرای جدید)
الیف شافاک
بیمار خاموش
الکس مایکلیدیس
سرگذشت آب و آتش؛ مهرگان
بهار برادران
یک عاشقانه آرام
نادر ابراهیمی
کیمیاگر
پائولو کوئیلو
مردی به نام اوه
فردریک بکمن
جزء از کل
استیو تولتز
سمفونی مردگان
عباس معروفی
آبنبات هل‌دار
مهرداد صدقی
هری پاتر و سنگ جادو
جی.کی. رولینگ
سایه باد
کارلوس روئیت ثافون
چایت را من شیرین می‌کنم
زهرا بلنددوست

نظرات کاربران

Naghmeh
۱۴۰۱/۱۱/۱۵

ترجمه کتاب بسیار روان و عالی بود. داستان به نظر من طنز سیاه بود. یک پیرزن غرغرو که به جای تمام آدمهای اطرافش حرف میزنه و تصمیم می‌گیره.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

حجم

۱۵۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

قیمت:
۱۰۱,۵۰۰
تومان