دانلود و خرید کتاب وابستگی متقابل ۲ ملودی بیتی ترجمه نسرین سلامت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وابستگی متقابل ۲ اثر ملودی بیتی

کتاب وابستگی متقابل ۲

معرفی کتاب وابستگی متقابل ۲

کتاب وابستگی متقابل ۲؛ نگاهی تازه برای نسل امروز (هم وابستگی) نوشتهٔ ملودی بیتی و ترجمهٔ نسرین سلامت است و نشر لیوسا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب وابستگی متقابل ۲

ملودی بیتی با کتاب وابستگی متقابل که هم‌اکنون در زمرهٔ کتاب‌های کلاسیک مدرن درآمده، خود را در صدر نویسندگان مبحث «خودیاری» قرار داده است.

وجود کتاب وابستگی متقابل کمک کرد تا دو واژهٔ تخصصی و پرچالش «استقلال فردی» و ایجاد چارچوب «ارزش های فردی» مبدل به بخشی ثابت و قابل درک در فرهنگ همگانی شود. وی اکنون این کتاب را در دنبالهٔ کتاب وابستگی متقابل به نگارش درآورده است. اینک بدون شک اگر ابهامی در کتاب اول وجود داشته، اینجا به طور واضح و مشخص به توضیح واژه‌ها و رفتارهای متغیر هم وابستگی می‌پردازد.

این بار ملودی بیتی با دقت و صراحت هم‌وابستگی برای نسل جدید را با ترسیم نقشهٔ راهنما و با استفاده از سرگذشت شخصی خود و دیگران نشان می‌دهد و این نسل را به سوی بهبودی و خوشبختی هدایت می‌کند تا برای همیشه از ورطهٔ نقش یک «قربانی»بودن رهایی یابند.

خواندن کتاب وابستگی متقابل ۲ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

برای کسانی که تحت نفوذ افراد معتاد، بیمار، افراطی، آسیب‌رسان و غیرمسئول قرار دارند، از جمله افرادی که مشکل خشونت دارند یا مورد بدرفتاری یا سوءاستفادهٔ جنسی واقع شده‌اند.

- برندگان مضاعف - معتادان مبتلا به هم‌وابستگی نهفته، به‌ویژه معتادانی که به‌دلیل بیماری‌شان نیاز دارند خودشان را ببخشند.

- افرادی که به‌نحوی معقول و موجه از والد، فرزند یا همسر بیمار خود نگهداری می‌کنند، لازم است به‌خاطر بسپارند که از خود نیز مراقبت کنند.

- فرزندان جوان و نوجوان معتادان یا والدینی که مشکلاتشان ما را تحت‌تأثیر قرار داده یا هنوز می‌دهد.

- افرادی که هم‌وابستهٔ هم‌وابستگان هستند.

- هم‌وابستگان قدیمی که نیازمند قدرت، آرامش و اطلاعات بیشتر هستند و آماده‌اند تا خود را اصلاح کنند که دیگر هم‌وابسته نباشند.

- مردان، زنان و کودکانی که از نظر عاطفی، جسمی و جنسی با آنها بدرفتاری شده است.

- افرادی که فلسفهٔ بهبودی از هم‌وابستگی را که هدف آن رهاشدن ما انسان‌ها بود، در قالب مجموعه‌ای قوانین قشری سرکوب‌شدهٔ دیگر بروز دادند.

برای آنان که فکر می‌کنند مصرف داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب جهت مخفی‌کردن احساسات و افسردگی به‌مراتب ساده‌تر از کنارآمدن با آنها و رفتن به عمق مشکل است.

بخشی از کتاب وابستگی متقابل ۲

«زنی برایم نوشت: «وقتی دوران بهبودی را آغاز کردم، توانستم در عرض نود روز در نود جلسه شرکت کنم اما اکنون غیرممکن به‌نظر می‌رسد و بسیاری از جلسات منحل شده، آیا بهبودی از وابستگی در شُرُف انحطاط است؟»

جواب دادم: «درست برعکس. در ابتدا ما فقط جلسات انجمن معتادان گمنام را داشتیم که برای افراد تحت‌تأثیر اعتیاد بود، همین‌طور جلسات وابستگان گمنام. حالا می‌توانیم گروه‌هایی حمایتی متشکل از افرادی که از دیگران پرستاری می‌کنند، پیدا کنیم ـ نه‌تنها برای افرادی که درگیر رفتارهای نابهنجار و اعتیاد هستند، بلکه برای افرادی که عزیزانشان مبتلا به سرطان، آلزایمر، آسیب‌دیدگی ستون فقرات و تومور مغزی هستند. برای هر مشکلی که تصور کنید جلسات متعدد وجود دارد و در آن افرادی هستند که این دردمندان را دوست بدارند و از آنان مراقبت کنند.»

هم‌اکنون حتی جلسات گروه‌های توفیق مضاعف برای افرادی که همزمان به مسألهٔ اعتیاد به هم‌وابستگی می‌پردازند، تشکیل می‌شود ـ امکاناتی که در گذشته بدون تشکیل جلسات دوازده قدم وجود خارجی نداشت. ما هنوز هم جلسات معتادان گمنام، فرزندانِ والدین معتاد و وابستگان گمنام را داریم. ما جلسات دوازده قدم را برای افرادی تحت‌تأثیر هرگونه اعتیاد، از شرط‌بندان گرفته تا بدهکاران گمنام و معتادان به رابطهٔ جنسی، داریم.

نیازی نیست که انسان‌ها به‌تنهایی با مشکل خود دست‌وپنجه نرم کنند، همچنین افرادی که در ارتباط عاطفی با آنها هستند. هم‌اکنون می‌توان حتی بدون خارج شدن از خانه و از طریق اینترنت به گروه‌های حمایتی ملحق شد. اگر یکی از عزیزانمان گرفتار اعتیاد باشد، مشکل او مشکل ما نیز محسوب می‌شود.

هم‌وابستگی درواقع از میان نرفته است و صرفاً با اشکال و اسامی جدیدتر عنوان می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۲۶۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۵۳,۰۰۰
تومان