دانلود و خرید کتاب اختلال در خودماندگی عفیفه مرادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلال در خودماندگی اثر عفیفه مرادی

کتاب اختلال در خودماندگی

نویسنده:عفیفه مرادی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اختلال در خودماندگی

کتاب اختلال در خودماندگی: اوتیسم نوشتۀ عفیفه مرادی است. این کتاب را انتشارات طلوع مجد منتشر کرده است.

درباره کتاب اختلال در خودماندگی

اوتیسم اختلال عصبی - رشدی، پیچیده و گسترده‌ای، است که با ناهنجاری‌هایی در تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی و زبانی و رفتارها و علاقه‌مندی‌ها و الگوهای رفتاری کلیشه‌ای و مکرر و محدود همراه است. اوتیسم معمولاً قبل از ۲ سالگی توسط والدین بر اساس تفاوت‌های (رشدی) مشخص می‌شود. سه نقص اصلی در این اختلال نقص در تعاملات اجتماعی رفتارهای غیرکلامی و غیرمعمول، بیانات اجتماعی محدود پردازش غیرمعمول چهره‌ها و نقص در جابه‌جایی توجه است.

نقص در مهارت‌های ارتباطی (وارونه‌سازی، ضمایر پژواک‌گویی و...) داشتن رفتارها و علائق تکراری و قالبی، حرکات کلیشه‌ای بدن و رفتارهای حرکتی و حسی تکراری اوتیسم از لحاظ زبانی و هوشی نیز به‌صورت طیف است به این معنی که از سطح پایین تا سطح بالا متغیر است. مطلبی که در این کودکان بسیار حائض اهمیت است این است که این کودکان نقایص درکی و حسی دارند، بیش حسی یا کم حسی، انتخاب بیش از حد یک داده حسی و ضعف در تغییر توجه به حس دیگر و اختلال در یکپارچگی حسی (SID) دارند. کودکان مبتلا به اوتیسم در این موارد بسیار مشکل دارند اوتیسم درمان ندارد؛ ولی درمان‌های متعددی برای بهبود این بیماری وجود دارد که مداخله زودهنگام در درمان و پیگیری مرتب خانواده می‌تواند به بهبودی این بیماری کمک شایانی کند.

خواندن کتاب اختلال در خودماندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

این کتاب مناسب کسانی است که در اطراف خود به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم با افراد دارای اوتیسم در ارتباط‌اند.

بخشی از کتاب اختلال در خودماندگی

«فلسفه توان‌بخشی

حس فلسفه توان‌بخشی براین اصل ساده و بسیار مهم استوار است که اگر دست نیست، پا هست. اگر قدرت حرکت نیست زبان و تفکر هست. اگر بینایی نیست حس شنوایی و لامسه هست. و بالاخره، اگر تندرستی نیست امید به زندگی هست. می‌توان گفت فلسفه توان‌بخشی یعنی امید بخشیدن و آماده‌کردن فرد ناتوان معلول به زندگی در جامعه از یک‌سو و آماده‌سازی جامعه برای پذیرش وی به‌عنوان یک شهروند از سوی دیگر است.

اهداف توان‌بخشی

اهداف کلی توان‌بخشی شامل:

- پیشگیری از معلولیت

- جلوگیری از پیشرفت معلولیت

- ارتقا سطح افکار عمومی نسبت به معلولین و معلولیت سعی در خودکفایی معلول و قادرسازی وی در برخورد با مشکلات

- تطابق زندگی معلولین با جامعه

- ارائه تسهیلات و خدمات شهری مناسب جهت استفاده معلولین

- افزایش آگاهی معلولین نسبت به توانایی‌های و محدودیت‌های جسمی و روانی خویش و تطبیق و هماهنگی این وضعیت با محیط

توان‌بخشی به بیان ساده

با زبان ساده‌تر می‌توان توان‌بخشی را به‌صورت زیر تعریف کرد و به دلیل اینکه مبحث کتاب کودک اوتیستیک است تعریف در قالب کودک ناتوان بیان می‌شود.

۱. جلوگیری از از دست دادن مهارت‌های قبلی. کودک به طور مثال بیماری فلج مغزی، خود بیماری پیش‌رونده نیست؛ ولی فلج آن پیش‌رونده است و باید روی عضلات کودک کار شود تا مهارت‌های قبلی کودک حفظ شود.

۲. کند کردن سرعت بیماری کودک در بعضی از بیماری‌ها که بیماری پیش‌رونده است فقط می‌توان سرعت بیماری را کند کرد.

۳. برگرداندن عملکرد یا توانایی‌های کودک به طور مثال کودکی که در اثر حادثه‌ای ضربه‌مغزی شده است، باید سریعاً اقدامات لازم برای برگرداندن توانایی‌های کودک انجام شود.

۴. جبران‌کردن عملکرد یا توانایی‌های ازدست‌رفته مثلاً کودک ۷ساله ای در اثر حادثه‌ای فلج شده است و احتمال بازگشت سلامتی کودک در چند سال آینده و به‌مرور وجود دارد، در این حالت متخصصین مربوطه تعلل نمی‌کنند تا سلامتی کودک برگردد؛ بلکه با اقدامات لازم فرد را آمادة ورود به اجتماع می‌کنند.

۵. نگهداری عملکرد کودک به طور مثال کودک کم‌توان ذهنی که آموزش‌دیده است کاری را خوب انجام دهد باید هر از چند گاهی عملکردش چک شود که اگر توانایی انجام آن کار کاهش‌یافته است، مجدد کار شود تا به حد سابق برسد یا به‌صورت کلی‌تر درمانگر به‌عنوان‌مثال عملکرد دو سال کودک کم‌توان را بررسی می‌کند اگر درمانگر متوجه کاهش عملکرد کودک شد سریعاً اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا عملکرد کودک بهبود یابد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۶۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۵۶۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان