دانلود و خرید کتاب شیخ صنعان نعمت الله قاضی (شکیب)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شیخ صنعان اثر نعمت الله قاضی (شکیب)

کتاب شیخ صنعان

معرفی کتاب شیخ صنعان

کتاب شیخ صنعان نوشتهٔ نعمت الله قاضی (شکیب) و حاصل کوشش غلامرضا لایقی است. نشر اطلاع این مجموعه داستان کهن را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی جلد دوم از مجموعهٔ «هفت شهر عشق» است.

درباره کتاب شیخ صنعان

کتاب شیخ صنعان بر اساس منطق الطیر عطار نیشابوری نوشته شده است. این کتاب یک مجموعه داستان را در بر گرفته است که شما را با شخصیت‌ها و مفاهیم و داستان‌های منطق الطیر آشنا می‌کند. می‌دانیم که شیخ فرید الدین عطار نیشابوری ملقب به عطار (۵۴۰ – ۶۱۸) یکی از شاعران بزرگ ایران است که او را به‌سبب آثار عرفانی‌اش می‌شناسند. منطق الطیر عطار یکی از بزرگ‌ترین آثار عرفانی و ادبی ایران است که در سراسر دنیا شناخته شده است. در شرح زندگی عطار داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری ساخته‌اند؛ افسانه‌هایی که هر چند حقیقی نیستند، خواندنشان خالی از لطف نیست و جایگاه بزرگ آنان را نشان می‌دهد. «شیخ صَنعان» یا سمعان عنوان داستانی از عطار نیشابوری و طولانی‌ترین و شیرین‌ترین حکایت کتاب منطق الطیر است. صنعان، پیری صاحب کمال و پیشوای مردم زمانهٔ خویش بود. او نزدیک به ۵۰ سال در کعبه اقامت داشت و هر کس به حلقهٔ ارادت او درمی‌آمد، از ریاضت و عبادت نمی‌آسود. او خود نیز هیچ سنتی را فرو نمی‌گذاشت و نماز و روزهٔ بی‌حد به جا می‌آورد.

خواندن کتاب شیخ صنعان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کهن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شیخ صنعان

«مردی سرد و گرمِ روزگار چشیده و بد و خوب بسیار دیده، در روزگاران گذشته می زیست که همه در کمال او یک صدا بودند. خانقاهی بشکوه داشت و پنجاه سال به سیر و سلوک پرداخته بود. روزها روزه بود و شب ها به ذکر می نشست. در، بر ناکسان بسته و تنها با چهار صد مرید کمال اندوختۀ دل خسته و جامۀ ریا سوخته، سر و سودا داشت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

حجم

۲۶۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

قیمت:
۱۷,۳۰۰
تومان