دانلود و خرید کتاب در آن سوی پرده نعمت الله قاضی (شکیب)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در آن سوی پرده اثر نعمت الله قاضی (شکیب)

کتاب در آن سوی پرده

معرفی کتاب در آن سوی پرده

چاپ دوم کتاب در آن سوی پرده نوشتهٔ نعمت الله قاضی (شکیب) و حاصل کوشش غلامرضا لایقی است. نشر اطلاع این مجموعه داستان کهن را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی جلد سوم از مجموعهٔ «هفت شهر عشق» است.

درباره کتاب در آن سوی پرده

کتاب در آن سوی پرده (چاپ دوم) بر اساس منطق الطیر عطار نیشابوری نوشته شده است. این کتاب یک مجموعه داستان را در بر گرفته است که شما را با شخصیت‌ها و مفاهیم و داستان‌های منطق الطیر آشنا می‌کند. می‌دانیم که شیخ فرید الدین عطار نیشابوری ملقب به عطار (۵۴۰ – ۶۱۸) یکی از شاعران بزرگ ایران است که او را به‌سبب آثار عرفانی‌اش می‌شناسند. منطق الطیر عطار یکی از بزرگ‌ترین آثار عرفانی و ادبی ایران است که در سراسر دنیا شناخته شده است. در شرح زندگی عطار داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری ساخته‌اند؛ افسانه‌هایی که هر چند حقیقی نیستند، خواندنشان خالی از لطف نیست و جایگاه بزرگ آنان را نشان می‌دهد.

خواندن کتاب در آن سوی پرده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کهن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب در آن سوی پرده

«مرغان که سخن هدهد را شنیدند و رهنوردی را بدین غایت سخت و راه را چنین باریک دیدند، چنان ترسیدند که آهی توان سوز از دل برآوردند. بال ها به هم زدند و پرها آنسان بجنبانیدند که خون از نوک بال هایشان قطره قطره به زمین فرو چکید.

به خواهش مرغان پوپک بر منبر نشست. تاجی بر فرق داشت و چون منبر نشست به تاجداری همانند شد که بر تخت نشسته است. در برابر تختش مرغان صف کشیدند.

بلبل، ترانه سرایی آغاز کرد و قمری با وی هم آواز گشت و شوری به مجلس درانداختند. مرغان، از آواز هزاردستان به نشاط درآمدند و به دست افشانی برخاستند. پای بر زمین کوفتند و بال ها به هم زدند. غلغله درافتاد. مجلس در سرور و شادی فرو رفت. دلشدگان، مدهوش به گوشه ای فرو غلطیدند. هر یک حالی داشت، شوری داشت، وجد داشت و به زیر لب سرودی زمزمه می کرد.

ساعتی بگذشت. مرغان نوا خوان، از سرودخوانی منقار فروچیدند و مجلس آرامش از سر گرفت. آن گاه هدهد منقار گشود و به سخن پرداخت. به مرغان پند داد و اندرز گفت و چون از مجلس گویی پرداخت از همه حاضران خواست که اگر پرسشی دارند، باز گویند و اگر رازی در دل نهفته دارند، آشکار سازند.

یکی از میان انجمن به پای خاست و گفت: ای پوپک تاج بر سر، ما همه تو را به سروری پسندیده ایم. درین باره سخنی نیست. همه فرمانبریم، همه خاکسار و خدمتگزاریم. اما مرا عقده ای در دل است که اگر بگشایی دل به گروگان محبت می دهم و در صف جانبازان می نشینم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۲۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۷۲۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان