دانلود و خرید کتاب شهر فقر و فنا نعمت الله قاضی (شکیب)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شهر فقر و فنا اثر نعمت الله قاضی (شکیب)

کتاب شهر فقر و فنا

معرفی کتاب شهر فقر و فنا

کتاب شهر فقر و فنا نوشتهٔ نعمت الله قاضی (شکیب) و حاصل کوشش غلامرضا لایقی است. نشر اطلاع این مجموعه داستان کهن را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی جلد هفتم از مجموعهٔ «هفت شهر عشق» است.

درباره کتاب شهر فقر و فنا

کتاب شهر فقر و فنا بر اساس منطق الطیر عطار نیشابوری نوشته شده است. این کتاب یک مجموعه داستان را در بر گرفته است که شما را با شخصیت‌ها و مفاهیم و داستان‌های منطق الطیر آشنا می‌کند. می‌دانیم که شیخ فرید الدین عطار نیشابوری ملقب به عطار (۵۴۰ – ۶۱۸) یکی از شاعران بزرگ ایران است که او را به‌سبب آثار عرفانی‌اش می‌شناسند. منطق الطیر عطار یکی از بزرگ‌ترین آثار عرفانی و ادبی ایران است که در سراسر دنیا شناخته شده است. در شرح زندگی عطار داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری ساخته‌اند؛ افسانه‌هایی که هر چند حقیقی نیستند، خواندنشان خالی از لطف نیست و جایگاه بزرگ آنان را نشان می‌دهد.

خواندن کتاب شهر فقر و فنا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کهن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شهر فقر و فنا

«شهر فقر و فنا پوپک روی به انجمن مرغان کرد و گفت: ناز پروردگان من! آخرین وادی، وادی فقر و فناست که پس از حیرت پدید می آید؛ گر چه سخن گفتن را درین باره روا ندانسته اند، لیکن برای آنکه شما ای پرندگان همایون بال به رازهای ناگفته دست یابید، آنچه توان گفت، می گویم و شما را از این سِرّ آگاه می کنم. سرزمینی که بدان هفتمین وادی نام داده اند، سرزمین فراموشی و بی گوشی، گُنگی و بیهوشی است. در رهگذر فنا، صدها هزار سایه در خورشیدی گم شده اند و همچون قطره ای به دریا فرو ریخته اند. سایه که به خورشید پیوندد، چه شود؟ خودِ خورشید شود و قطره ای که به دریا بریزد، چه گردد؟ خود آب گردد و به دریا نشیند. هر که درین وادی پا گذارد، در آن گم شود و گم شدگی درین گذرگاه خود آسودگی است و هر که گم نگردد، آسوده نشود و چون گم شد، به رازها دست یازد و همه آنچه ناخواندنی است، بخواند. اما ای مرغان هوشمند! باید بدانید که درین وادی، تنها مردان پُر دل و پر گذشت، گام می توانند نهاد و پختگان بدین پایگاه توانند رسید. رهروان سوخته و مردان پاک باخته، چون به این وادی رسند، هم در نخستین قدم گم شوند و آن گاه بر مسند نشینند. آن که پاک است بدین دیار تواند رسد و بدین دریا تواند پیوست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۲ صفحه

حجم

۲۶۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۲ صفحه

قیمت:
۱۷,۳۰۰
تومان