دانلود و خرید کتاب کاشیگری کاخ کاتبان صالح حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاشیگری کاخ کاتبان اثر صالح حسینی

کتاب کاشیگری کاخ کاتبان

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کاشیگری کاخ کاتبان

کتاب کاشیگری کاخ کاتبان نوشتهٔ صالح حسینی و پویا رفویی است. انتشارات نیلوفر این کتاب را که نقدی بر اسفار کاتبان و... است، روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب کاشیگری کاخ کاتبان

«ابوتراب خسروی»، نویسنده‌ای شیرازی است که به‌واسطه‌ی شغل پدرش در شهرهای بسیاری زندگی کرده و با فرهنگ جای‌جای کشور آشناست. او در اصفهان شاگرد هوشنگ گلشیری بود. خسروی رمان «هاویه» را در سال ۱۳۷۰ منتشر کرد. اثری که نامش را بر سر زبان‌ها انداخت، «دیوان سومنات» بود؛ مجموعه داستانی که قصهٔ حیرت‌آور و زیبای «مرثیه‌ای برای ژاله و قاتلش» را در خود جای داده است؛ همچنین «آواز پر جبرئیل» و «حاشیه‌ای بر مبانی داستان‌نویسی» را روانه‌ٔ پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها کرد. خسروی که داستان‌هایش را بر بستر تاریخ حرکت می‌دهد، با استفاده از نثر فاخر و پخته‌اش آثاری سورئال و پست‌مدرن به مخاطبان ارائه داده که برخی از آن‌ها مانند افسار کاتبان، رود راوی، وبران و ملکان عذاب، جوایز مهرگان ادب، هوشنگ گلشیری و جلال آل‌احمد را کسب کرده‌اند.

برخی از منتقدان و پژوهشگران، آثار ابوتراب خسروی را بررسی و تجزیه‌وتحلیل کرده‌اند. صالح حسینی و پویا رفویی هم در کتاب کاشیگری کاخ کاتبان‌ (نقدی بر اسفار كاتبان و…) آثار این نویسندهٔ شیرازی، به‌ویژه رمان افسار کاتبان را نقد کرده‌اند. صالح حسینی، پس از مطالعهٔ رمان اسفار کاتبان و ده‌ها صفحه یادداشت‌برداری، نوشتن کتاب کاشیگری کاخ کاتبان را در قالب مقاله‌ای ده‌صفحه‌ای آغاز کرد. پس از بازخوانی و حاشیه‌نویسی‌های گسترده، پویا رفویی برای پیوندزدن و انسجام‌بخشیدن میان اصل مقاله و حاشیه‌نویسی‌ها دست به کار شد. آن‌ها (حسینی و رفویی) تلاش کردند با تکیه بر توصیفات و تصویرهای کتاب، سخن خود را به پیش برانند. پس از گذشت ۸ ماه، کتاب به‌شکل کنونی درآمد که نشان می‌دهد نویسندگان این اثر آموخته‌ها و دانسته‌هایشان را با مراجعه به نثر و نظم گذشتگان به نقدی مؤثر تبدیل کرده‌اند.

خواندن کتاب کاشیگری کاخ کاتبان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد آثار نویسندگانی مانند «ابوتراب خسروی» پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کاشیگری کاخ کاتبان

«همیشه زمان وقوع میتینگ بیست و سوم اردیبهشت است و سال هم سال سی و دو. محل میتینگ را می‌شود تغییر داد، ولی بهتر است، همان میدان بهارستان باشد، این‌طور شئون تاریخی حفظ می‌شود. ده‌ها پلاکارد در دست بیش از ده هزار هوادار جوان حزب بالا و پایین می‌رود، معبری را که به مجلس می‌رود بسته‌اند، نگهبان‌ها با کلاه‌خود سرمه‌ای و باتوم‌های چوبی ایستاده‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان