دانلود و خرید کتاب زیر کوه آتشفشان مالکولم لاوری ترجمه صالح حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زیر کوه آتشفشان اثر مالکولم لاوری

کتاب زیر کوه آتشفشان

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زیر کوه آتشفشان

کتاب زیر کوه آتشفشان نوشتهٔ مالکولم لاوری و ترجمهٔ صالح حسینی است. انتشارات نیلوفر این رمان انگلیسی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب زیر کوه آتشفشان

کتاب زیر کوه آتشفشان که آن را از شاهکارهای ادبی قرن بیستم دانسته‌اند، در سال ۱۹۴۷ میلادی منتشر شد. نویسندهٔ این رمان، مالکوم لاوری، از کودکیْ زندگی پر‌ فرازو‌نشیبی داشت که باعث شد در ۱۵سالگی به الکل سوق داده شود و همین اعتیاد به الکل در نهایت باعث مرگش شد. رمان زیر کوه آتشفشان را موفق‌ترین اثر این نویسنده می‌دانند. روند نوشتن این کتاب سال‌ها طول کشید. لاوری ابتدا ایدهٔ خام این اثر را به‌صورت داستان کوتاه درآورد. سال‌ها بعد نسخهٔ اولیه‌ٔ رمان را در حالی نوشت که همواره در حالت مستی به سر می‌برد و ازدواج اولش در حال فروپاشی بود. مالکولم سعی کرد این نسخه را به چاپ برساند، اما هیچ ناشری آن را قبول نکرد. پس از نوشتن این نسخه، تا وقتی که زندگی‌اش به مسیر درستی بیفتد، از نوشتن این اثر خودداری کرد. لاوری تمام هوش و حواسش را روی نوشتن نسخه‌ٔ دوم این کتاب گذاشت و پس از کامل‌کردن رمان دوباره برای پیداکردن ناشر تلاش کرد.

امروز این کتاب از مهم‌ترین آثار قرن بیستم است و با رمان «اولیس» اثر جیمز جویس مقایسه می‌شود. این کتاب در ۱۲ فصل روایت می‌شود. ۱۲ برای مالکوم لاوری اهمیت بسیاری دارد. او در نامه‌ای به یکی از ناشرها نوشته بود که از عدد ۱۲ به این دلیل استفاده کرده که در یک روز ۱۲ ساعت وجود دارد و این رمان داستان آخرین روز زندگی یک افسر دولتی سابق معتاد به الکل را تعریف می‌کند. «جئوفری فرمین» آخرین روز زندگی‌اش را در جشن روز مردگان شهر کواوهناهواک می‌گذراند. فصل اول این رمان وقایع یک سال پس از مرگ فرمین را بیان می‌کند و ۱۱ فصل بعدی، روز مرگ او را با جزئیات توصیف می‌کنند.

خواندن کتاب زیر کوه آتشفشان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر انگلستان و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مالکوم لاوری

مالکوم لاوری در ۲۸ جولای ۱۹۰۹ و نزدیک شهر لیورپول در انگلستان به دنیا آمد و در ۲۶ ژوئن ۱۹۵۷ درگذشت. او رمان‌نویس و شاعری انگلیسی بود که در خانواده‌ای برجسته و ثروتمند رشد یافت، اما انتظارات بالای والدین و مدرسهٔ شبانه روزی، او را بسیار تحت‌فشار قرار می داد. لاوری با شور و هیجانی مثال‌زدنی به موضوعاتی چون تبعید و ناامیدی در آثارش می‌پرداخت و علاقه به سفر و شیوهٔ زندگی غیرمعمولش، او را در میان نسل‌های بعدی نویسندگان به یک نماد تبدیل کرد. او سال‌های پایانی زندگی‌اش را در روستایی به نام رایپ و در کنار همسرش «مارجری» گذراند. در همان محل، از دنیا رفت. علت مرگ او، ورود محتویات معده به مری و مصرف زیاد الکل اعلام شد، اما برخی اعتقاد دارند که مالکوم لاوری خودکشی کرده است؛ همچنین برخی شواهد، از احتمال به‌قتل‌رسیدن او خبر داده‌اند.

درباره صالح حسینی

صالح حسینی نویسنده و مترجمی ایرانی است که در سال ۱۳۲۵ در سنقر چشم به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش به اتمام رساند، مدرک کارشناسی را از دانشگاه چمران دریافت کرد و برای تحصیل در مقطع دکتری به آمریکا رفت. حسینی مدرک دکترای زبان و ادبیات انگلیسی را از دانشگاه جرج واشنگتن گرفت و بلافاصله به ایران بازگشت. او در سال ۱۳۷۶ به‌عنوان منتقد و مترجم نمونهٔ کشور برگزیده شد. او در دانشگاه شهید چمران اهواز به تدریس مشغول بوده است. صالح حسینی کتاب‌های زیادی ترجمه کرده است و از آن دسته مترجمانی به شمار می‌آید که مخاطبان با دیدن نامش روی جلد، کتاب را با خیال راحت می‌خوانند. او افزون بر ترجمه‌های دقیق و روان، کتاب‌هایی با محوریت ادبیات و نقد ادبی تألیف کرده است. او در این کتاب‌ها به تبیین ادبیات و نقد پرداخته و می‌کوشد نسل جدید را با این مفاهیم آشنا کند. کتاب «تحریر کارگاه خیال» یکی از این آثار است.

بخشی از کتاب زیر کوه آتشفشان

«چگونه می‌توانی به اندازه‌ی من مست نباشی و امید داشته باشی که زیبایی دومینو بازی کردن پیرزنی با یک مرغ را درک کنی؟»

نظرات کاربران

کاربر 7503913
۱۴۰۲/۰۸/۱۷

شاهکاری هم‌پای اولیسیس جیمز جویس

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۵۲۳ صفحه

حجم

۸٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۵۲۳ صفحه

قیمت:
۸۷,۰۰۰
تومان