دانلود و خرید کتاب تعهد اهل قلم آلبر کامو ترجمه مصطفی رحیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تعهد اهل قلم اثر آلبر کامو

کتاب تعهد اهل قلم

نویسنده:آلبر کامو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تعهد اهل قلم

کتاب تعهد اهل قلم نوشتهٔ آلبر کامو و ترجمهٔ مصطفی رحیمی است. انتشارات نیلوفر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی مقاله‌هایی از این نویسندهٔ مشهور، در زمینهٔ ادبی و اجتماعی است.

درباره کتاب تعهد اهل قلم

کتاب تعهد اهل قلم ناداستانی به قلم آلبر کامو است.

در یک تقسیم‌بندی می‌توان ادبیات را به ۲ گونهٔ داستانی و غیرداستانی تقسیم کرد. ناداستان (nonfiction) معمولاً به مجموعه نوشته‌هایی که باید جزو ادبیات غیرداستانی قرار بگیرند، اطلاق می‌شود. در این گونه، نویسنده با نیت خیر، برای توسعهٔ حقیقت، تشریح وقایع، معرفی اشخاص، یا ارائهٔ اطلاعات و به دلایلی دیگر شروع به نوشتن می‌کند. در مقابل، در نوشته‌های غیرواقعیت‌محور (داستان)، خالق اثر صریحاً یا تلویحاً از واقعیت سر باز می‌زند و این گونه به‌عنوان ادبیات داستانی (غیرواقعیت‌محور) طبقه‌بندی می‌شود. هدف ادبیات غیرداستانی تعلیم عامهٔ مردم است (البته نه به‌معنای آموزش کلاسیک و کاملاً علمی و تخصصی که عاری از ملاحظات زیباشناختی است)؛ همچنین تغییر و اصلاح نگرش، رشد افکار، ترغیب، یا بیان تجارب و واقعیات از طریق مکاشفهٔ «مبتنی بر واقعیت» از هدف‌های دیگر ناداستان‌نویسی هستند. ژانر ادبیات غیرداستانی به مضمون‌های بی‌شماری می‌پردازد و فرم‌های گوناگونی دارد. انواع ادبی غیرداستانی می‌توانند شامل موارد این فهرست باشند: جستارها، زندگی‌نامه‌ها، کتاب‌های تاریخی، کتاب‌های علمی - آموزشی، گزارش‌های ویژه، یادداشت‌ها، گفت‌وگوها، یادداشت‌های روزانه، سفرنامه‌ها، نامه‌ها، سندها، خاطره‌ها، نقدهای ادبی.

آلبر کامو را معمولاً با رمان‌هایش می‌شناسند، اما از این نویسنده‌ مقالات بسیاری هم به جا مانده است. کتاب تعهد اهل قلم شامل بخشی از ماندگارترین و تأثیرگذارترین مقالات کامو است. این مقالات در ژانر اجتماعی و سیاسی هستند که همه در مضمون نویسندگی با هم اشتراک دارند. او در این کتاب قلمش را در حمایت از حقوق بشر، نفی فاشیسم و ایدئولوژی نازی و ایده‌ٔ هنر در خدمت بشریت و عدالت به حرکت درآورده است. کامو در این کتاب اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی خود را آشکار کرده است؛ به‌همین‌دلیل کتاب تعهد اهل قلم منبع خوبی برای درک بهتر آثار او به شمار می‌رود. مقالات و جستارهای این کتاب به‌گونه‌ای نوشته شده‌اند که مخاطب حین خواندن احساس نمی‌کند که این اثر سال‌ها پیش نوشته شده است، بلکه حس می‌کند مقالاتی مرتبط به امروز را پیش رو دارد.

بخش نخست این کتاب شامل نقدها و نظریات آلبر کامو پیرامون شخصیت‌های بارز ادبی و داستان‌های خود اوست و بخش بعدی به نظریه‌های ادبی و سخنرانی نوبل او اختصاص دارد. سومین بخش نیز حاوی مقالات سیاسی آلبر کامو است.

خواندن کتاب تعهد اهل قلم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ مقاله‌های آلبر کامو پیرامون مباحث سیاسی، اجتماعی و ادبی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره‌ آلبر کامو

آلبر کامو (Albert Camus)، فیلسوف و روزنامه‌نگار مشهور، ۷ نوامبر ۱۹۱۳ در الجزایر فرانسه در خانواده‌ای فقیر به دنیا آمد. او با داستان‌های زیبایی که آفرید، در سال ۱۹۵۷ موفق شد تا جایزهٔ نوبل ادبیات را از آن خود کند. به‌دلیل «آثار مهم ادبی که به روشنی به مشکلات وجدان بشری در عصر حاضر می‌پردازد» او پس از «رودیارد کیپلینگ» جوان‌ترین برنده‌ٔ جایزهٔ نوبل است. آلبر کامو در سال ۱۹۴۹ یک اتحادیه بین‌المللی تأسیس کرد. اساس کار این اتحادیه «محکوم‌کردن هر دو ایدئولوژی شکل‌گرفته در آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی» بود. «آندره برتون» نیز یکی از اعضای آن اتحادیه بود.

آلبر کامو در طول دوران فعالیتش رمان‌ها و نمایشنامه‌های بسیاری نوشت: «طاعون»، «سقوط»، «بیگانه»، نمایشنامهٔ «کالیگولا»، نمایشنامهٔ «صالحان»، «افسانه‌ٔ سیزیف» و «خطاب به عشق» که مجموعه نامه‌های عاشقانه‌ٔ او و «ماریا کاسارس» است از آن جمله‌اند. آلبر کامو در ۴ ژانویهٔ ۱۹۶۰ و در ۴۶سالگی در ویل‌بلویل فرانسه به‌علت یک سانحه‌ٔ رانندگی چشم از دنیا فروبست. مقالات این نویسنده، پیرامون مباحث سیاسی، اجتماعی و ادبی را در کتاب «تعهد اهل قلم» بخوانید. 

نظرات کاربران

Ajan Maftun
۱۴۰۲/۰۵/۱۱

کتاب خوبی برای شناخت بیشتر آلبر کامو از طریق مصاحبه ها، مقالات، نظریه های ادبی و نقد و نظر های او درمورد برخی از آثار نویسندگان و خود نویسنده ها هست. کتاب خسته کننده و پیچیده ای نسبت به باقی

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۵ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۵ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان