دانلود و خرید کتاب الیزا و هیولاهایش فرانسیسکا زاپیا ترجمه سودابه تصاعدیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الیزا و هیولاهایش اثر فرانسیسکا زاپیا

کتاب الیزا و هیولاهایش

معرفی کتاب الیزا و هیولاهایش

کتاب الیزا و هیولاهایش نوشتهٔ فرانسیسکا زاپیا و ترجمهٔ سودابه تصاعدیان و سرور تصاعدیان است و انتشارات آهین آن را منتشر کرده است. قصه‌اش معرکه است و زندگی‌اش فاجعه... .

درباره کتاب الیزا و هیولاهایش

در دنیای واقعی الیزا میرک خجالتی، غیرعادی و باهوش است، اما دوستی ندارد. در دنیای مجازی او بانوی صور فلکی، خالق هیجده‌ساله‌ٔ بی‌نام و نشان افسانه‌ٔ دریای هیولاهاست که وب‌کمیک فوق‌العاده محبوب و گسترده‌ای است. این شخصیت الیزا، با میلیون‌ها طرفدار و دنبال‌کننده در سراسر جهان محبوب است. الیزا نمی‌تواند یک دنیای واقعی‌ تصور کند که آن را به اندازه‌ٔ جامعه‌ٔ مجازی‌اش دوست داشته باشد و از آن لذت ببرد. تمایلی هم برای امتحان‌کردنش ندارد.

سپس والاس وارلند، بزرگ‌ترین فن فیکیشن‌نویس دریای هیولاها، به مدرسه‌اش منتقل می‌شود. والاس فکر می‌کند که الیزا فقط هوادار دریای هیولاهاست و او را از لاک انزوایش بیرون می‌کشد. همین باعث می‌شود که دختر در شگفت بماند که نکند زندگی آفلاین، یعنی همان دنیای واقعی هم چیز ارزشمندی باشد؟

ولی وقتی راز الیزا تصادفاً در کل دنیا آشکار می‌شود، هر چیزی که ساخته، داستانش، رابطهٔ دوستی‌اش با والاس و حتی سلامت عقلی‌اش شروع به ازهم‌پاشیدن می‌کند.

خواندن کتاب الیزا و هیولاهایش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب با پایان خوشش برای نوجوانان غرق در دنیای مجازی و همین‌طور برای والدینشان مطمئناً جالب خواهد بود.

بخشی از کتاب الیزا و هیولاهایش

«الیزا میرک اسم یک مدل دختر چندش‌آور است که هفته‌ها بعد از اینکه دوست پسر سابقش رهایش کرده، هنوز به او چسبیده چون نمی‌خواهد قبول کند پسرک از او بیزار است. الیزا میرک رذلی سطح پایین با پناهگاه مخفی در فاضلاب‌هاست. الیزا میرک متعلق به یک کتاب کُمیک است.

ولی الیزا میرک من هستم. فکر نکنم آن قدر بیچاره یا فریب‌خورده باشم که به دوست‌پسر سابقی که با من بهم زده بچسبم، نمی‌توانم نزدیک یک فاضلاب سه متری بروم و متأسفانه در یک کتاب کُمیک هم زندگی نمی‌کنم. گرچه حدس می‌زنم زندگی‌ام به نوعی یک کتاب کُمیک زنده باشد.

طی روز به مدرسه می‌روم و شب در نقش هویت پنهانم فرو رفته و لیدی کانستلیشن می‌شوم، خالق یکی از محبوب‌ترین وب‌کمیک‌های اینترنتی به اسم دریای هیولاها و مادر شجاعِ هواداران. بارزترین ویژگی‌ام، توانایی ساعت‌ها نقاشی کشیدن و طرح زدن بدون توجه به گذر زمان یا غذا نخوردن طولانی مدت است. می‌توانم با موفقیت در لباس مبدلم ناپدید گردیده و بهتر از شکل واقعی خودم ظاهر شوم.

ممکن است بپرسی، حالا چرا لیدی کانستلیشن؟ چرا بانوی صور فلکی؟

من هم جواب می‌دهم، به خاطر اینکه فرهنگ محبوبم در دریای هیولاها از ملتی برخواسته که ستاره‌ها را در خون خود دارند. این مردم یعنی ناکچِرنی‌یَن‌ها به شکل غریزی ستاره‌ها را طراحی می‌کنند. کارشان در زندگی همین است. دلیلشان برای کشیدن ستاره‌ها، باعث می‌شود حس کنم که باید داستان آن‌ها را تعریف کنم.

لیدی کانستلیشن یکی از نمودارهای این داستان است، خطوطی بین موضوعات و شخصیت‌ها و مکان‌هایی شبیه ناکچرنی‌یَن‌ها می‌کشد که ارتباطات بین ستاره‌ای را رسم می‌کنند. مثل ناکچرنی‌یَن‌ها شجاع، مرموز و کناره‌گیر است، و باز هم مثل ناکچرنی‌یَن‌ها، به عرفان، ماوراءطبیعت و ناشناخته‌ها باور دارد.

لیدی کانستلیشن قهرمانی است که هفته‌ای یک بار الیزا میرک را شکست می‌دهد و با چند تن از هواداران مشتاقش جشن می‌گیرد. به همهٔ آن‌ها ایمان دارد، حتی به رذل‌ها، چون بدون او رذلی وجود ندارد.

من لیدی کانستلیشن هستم.

من الیزا میرک هم هستم.

این تضادی است که ممکن است هیچ‌گاه حل نشود.»

نظرات کاربران

فاطمه.م
۱۴۰۱/۱۰/۱۳

یک رمان دبیرستانی عاشقانه خوب با ارجاع به شبکه های مجازی و داستان فانتزی. الیزا میرک دختر دبیرستانی ساکتی است که توسط همکلاسی هایش نادیده گرفته می شود، او علاقه‌ای به معاشرت با دیگران یا فعالیت ورزشی ندارد، دنیای مجازی

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۳۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۰۲ صفحه

حجم

۶۳۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۰۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان