دانلود و خرید کتاب اصول مدیریت و سرپرستی در سازمان ها فهیمه حق لطفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول مدیریت و سرپرستی در سازمان ها اثر فهیمه حق لطفی

کتاب اصول مدیریت و سرپرستی در سازمان ها

معرفی کتاب اصول مدیریت و سرپرستی در سازمان ها

کتاب اصول مدیریت و سرپرستی در سازمان‌ها نوشتۀ فهیمه حق لطفی و افشین فرخی بذرافشان در انتشارات گیوا به چاپ رسیده است. این کتاب دربارۀ نقش و وظایف سرپرست در محیط‌های سازمانی به‌عنوان واسطۀ میان مدیران رده‌بلا و کارکنان است. کتاب اصول مدیریت و سرپرستی در سازمان‌ها، ضمن توضیح اهمیت نقش سرپرست در ایجاد انگیزه در کارکنان و محیط مناسب برای کار، مجموعه مفاهیمی را ارائه می‌کند که باعث شناخت اصول و قواعد لازم برای مدیران در هر رده می‌شود.

درباره کتاب اصول مدیریت و سرپرستی در سازمان‌ ها

سرپرستی یکی از رده‌های مدیریتی پرچالش در سازمان‌ها است؛ زیرا سرپرست باید سازمان را به‌خوبی بشناسد و از اهداف آن باخبر باشد. سرپرست از یک طرف باید با مدیران و رؤسا ارتباط داشته باشد و از طرف دیگر با کارکنان سازمان. او به‌نوعی نقش واسطه میان این دو رده را دارد.

مدیران عالی سازمان‌ها به فعالیت‌هایی مانند برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، رهبری و نظارت اشتغال دارند؛ اما سرپرستان در پایین سلسله‌مراتب مدیریتی قرار دارند و هماهنگ‌کننده‌ای برای بهره‌گیری توأمان از انسان‌ها و امکانات هستند. آن‌ها باید ضمن تهیۀ امکانات تولید، در حفاظت از آن‌ها و استفادۀ درست و نیز ایجاد محیط کاری مساعد تلاش کنند تا نیروی انسانی مایل به کار شود. سرپرست برای ایجاد انگیزه در کارکنان باید شیوه‌های مختلف رهبری را درک کند و از آن‌ها استفاده کند تا با اشراف به آن‌ها دستور کار را پیاده‌سازی کند. 

تبدیل نیروی کار ساده به نیرویی متخصص نیاز به فراگیری دانش و مهم‌تر از آن آگاهی از مهارت‌های مدیریتی همچون ارتباط، ایجاد انگیزه در کارکنان، مدیریت مشکلات مربوط به کارکنان و ... دارد. سازمان‌ها نیاز به شناخت کارایی کارکنان خود دارند تا بر اساس آن وضعیت نیروی انسانی را بهبود ببخشند. کارکنان نیز برای پیشرفت و رسیدن به اهداف شغلی باید از موقعیت خود آگاه باشند تا نقاط ضعف خود را بشناسند. این کاری است که با ابزار ارزشیابی انجام می‌شود. در کتاب اصول مدیریت و سرپرستی در سازمان‌ها، نظام ارزشیابی‌ای طراحی شده است که بنا به گفتۀ مؤلفان با بررسی مفاهیم ارزشی، اندیشۀ منطقی و بهره‌گیری از تجارب به دست آمده است. کتاب اصول مدیریت و سرپرستی در سازمان‌ها، شایستگی کارکنان را در حاصل کارشان می‌بیند؛ اما آن را کافی نمی‌داند بلکه نحوۀ رسیدن به این موفقیت را مهم‌تر می‌داند. یعنی علاوه بر رسیدن به هدف، چگونگی رسیدن به آن نیز مهم است. این کتاب مجموعه‌ای از مفاهیمی است که باعث شناخت اصول و قواعد لازم برای مدیران در هر رده می‌شود.

کتاب اصول مدیریت و سرپرستی در سازمان‌ها در ۱۲ مبحث گردآوری شده است که عبارت‌اند از:

۱. کلیات و مفاهیم سرپرستی؛ ۲. مبانی و مفاهیم مدیریت؛ ۳. تصمیم‌گیری؛ ۴. برنامه‌ریزی؛ ۵. سازماندهی؛ ۶. کنترل و نظارت عملیاتی؛ ۷. کنترل و نظارت عملیاتی؛ ۸. مطالعه کار، اصول تقسیم کار و طراحی شغل؛ ۹. آموزش؛ ۱۰. ارزشیابی عملکرد کارکنان؛ ۱۱. بهداشت و ایمنی در محیط کار؛ ۱۲. روش‌های گزارش‌نویسی.

خواندن کتاب اصول مدیریت و سرپرستی در سازمان‌ ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های اصول مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۱۳,۹۰۰
تومان