دانلود و خرید کتاب اخلاق حرفه ای در مدیریت پریناز بنیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخلاق حرفه ای در مدیریت اثر پریناز بنیسی

کتاب اخلاق حرفه ای در مدیریت

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اخلاق حرفه ای در مدیریت

کتاب «اخلاق حرفه ای در مدیریت» نوشتۀ پریناز بنیسی و امیر یعقوبی است و انتشارات رشد فرهنگ آن را منتشر کرده است. کتاب اخلاق حرفه‌ای در مدیریت، اهمیت اخلاق حرفه‌ای را تبیین می‌کند و آن را آموزش می‌دهد.

درباره کتاب اخلاق حرفه ای در مدیریت

در سال‌های اخیر، سازمان‌های کسب‌وکار نقش راهبردي اخلاق در موقعیت‌سازمانی مشخص و پررنگ شده است. شاید برخی مدیران تصور کنند در محیط غیراخلاقی، پایبندی به اخلاق نتیجه‌ای جز ضرر ندارد و محیط غیراخلاقی باعث می‌شود تأمین‌کنندگان، رقبا و سایر ذی‌نفعان به روش‌های غیراخلاقی روی بیاورند و اخلاقی بودن سازمان زیان و ورشکستگی به همراه داشته باشد اما مقایسۀ تراز سود و زیان شرکت‌های کسب‌وکار نشان می‌دهد که اخلاق نقش مهمی در سودآوری سازمان‌ها دارد. مشتریان حتی اگر اخلاقی نباشند، سازمان‌های اخلاقی را برای معامله انتخاب می‌کنند و معمولاً مورد حمایت مردم هستند.

سودآوري در کسب‌وکار نتیجۀ اخلاقی بودن است. مسئولیت‌پذیری اخلاقی، سازمان را برای مشتریان، کارکنان، تأمین‌کنندگان و همهٔ ذی‌نفعان پیش‌بینی‌پذیر می‌کند. پیش‌بینی‌پذیری اخلاقی هم موجب اعتماد عمیق و پایدار محیط به سازمان می‌شود و در نتیجۀ ارتباط صحیح محیط با سازمان، موفقیت در کسب‌وکار حاصل می‌شود بنابراین نباید سود و فایده تبدیل به هدف شود و خوب است ایجاد اصول اخلاقی در سازمان، طوری که هم مورد قبول ذی‌نفعان سازمان قرار گیرد و هم مسائل اخلاقی رعایت شود، از اهداف اصلی سازمان باشد و مدیران خودشان هم به این اصول اعتقاد داشته باشند و به آن احترام بگذارند.

کتاب اخلاق حرفه‌ای در مدیریت شامل ۶ فصل می‌شود. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: کلیات اخلاق»، «فصل دوم: اخلاق کار در سازمان»، «فصل سوم: آموزش مدیریت اخلاق»، «فصل چهارم: اهمیت اخلاق حرفه‌ای»، «فصل پنجم: ارزش های اخلاقی در قرآن» و «فصل ششم: اخلاق حرفه‌ای در سازمان».

خواندن کتاب اخلاق حرفه‌ ای در مدیریت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های مدیریت و فعالان حوزۀ کسب‌و‌کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اخلاق حرفه‌ ای در مدیریت

«هدف اخلاق، تعالی و توسعهٔ بشری است. صرفاً به دلیل انسان بودن، در قبال خود و دیگران مسئولیت اخلاقی داریم. ادیان الهی و سنت‌های اخلاقی نیز بر چنین مسئولیت‌پذیری تأکید دارند. انسان بودن ما انگیزه اصلی رفتار اخلاقی است. نقش اخلاق حرفه‌ای آن است که با بهبود عملکرد امروز، بازار فردا را تضمین می‌کند. اما به دلیل سودآوری به اخلاق روی نمی‌آوریم، بلکه اخلاق را صرفاً به دلیل گرایش و بصیرت انسانی ارج می‌نهیم و چون انسان‌ها اخلاق را ارج می‌نهند، اخلاقی بودن، به‌تبع، اقبال و حمایت انسان‌ها از جمله مشتریان را در پس دارد توجه دادن به منافع اخلاق‌ورزی در آموزه‌های دینی نیز آمده است. قرآن آسایش و گشادگی در زندگی را میوه اخلاق می‌داند. افراد نیکوکار و پرهیزگار که اخلاق و نیکوکاری را ارج می‌نهند، زندگی آرام، با آسایش و آسانی خواهند داشت اما افراد بخیل که خود را غنی بپندارند و نیکوکاری را تکذیب نمایند زندگی دشوار و پرتشویش در پیش خواهند داشت»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان