دانلود و خرید کتاب نقش بازرسی و نظارت در رشد و تعالی سازمان حمیدرضا رضوانی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش بازرسی و نظارت در رشد و تعالی سازمان اثر حمیدرضا رضوانی پور

کتاب نقش بازرسی و نظارت در رشد و تعالی سازمان

امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نقش بازرسی و نظارت در رشد و تعالی سازمان

کتاب «نقش بازرسی و نظارت در رشد و تعالی سازمان» نوشتۀ حمیدرضا رضوانی پور است و انتشارات آذرفر آن را منتشر کرده است. این کتاب به اهمیت و جایگاه بازرسی و نظارت در سازمان‌های مختلف می‌پردازد. 

درباره کتاب نقش بازرسی و نظارت در رشد و تعالی سازمان

در همهٔ سیستم‌ها، موضوع بازرسی و نظارت یکی از مهم‌ترین ارکان مدیریت نوین است. از طریق بازرسی و نظارت است که درستی مسیر به سمت اهداف تعیین شده مشخص می‌شود. به همین دلیل اهمیت و جایگاه بازرسی و نظارت در سازمان‌های حاکمیتی، دولتی و خصولتی واضح و آشکار است و وجود چنین دستگاهی در سازمان‌ها برای بازرسی و نظارت نوعی بازخورد در چرخۀ تولید به‌حساب می‌آید.

شاید بعضی از مدیران و کارمندان سازمان‌ها نسبت به بازرسی و نظارت احساس خوبی نداشته باشند اما نکته این است که اگر مأموریت‌ها به‌درستی انجام شود، بازرسی نه‌تنها نقش مشاور را برای مدیران ایفا می‌کند بلکه به‌عنوان یک پشتوانۀ قابل‌اعتماد برای بدنۀ سازمان و کارکنان بسیار مفید خواهد بود. اصرار بر وجود نظارت در سازمان‌ها به معنی نبود اعتماد نسبت به کارکنان نیست و اگر توصیه می‌شود که سازمان‌ها حتماً از یک برنامه‌ریزی و نظام قوی نظارتی برخوردار باشند به این معنا نیست که به کارمندان اعتمادی نباشد. مسئله‌ای که کارکنان یک سازمان باید از آن آگاه باشند این است که نظارت علاوه بر اینکه قرار است به نقاط ضعف و کاستی‌های آن‌ها دست پیدا کند، قصد دارد در مورد نقاط مثبت و قوت، استعدادها و توانایی‌های کارکنان به شناخت برسد و از این طریق نقش مهمی در بالابردن کارایی سازمان‌ها دارد. مدیریت سازمان هم می‌تواند باتوجه‌به شناختی که به دست می‌آورد در مورد کارکنان و نقش‌های سازمانی تصمیمات بهتر و مطلوب‌تری بگیرد.

کتاب نقش بازرسی و نظارت در رشد و تعالی سازمان شامل۶ فصل می‌شود. عناوین فصل ها عبارت است از: « فصل اول: مفاهیم و تعر یف واژگان»، « فصل دوم: ویژگی های نظارت مؤثر و اثر بخش»، « فصل سوم: اخلاق در بازرسی»، « فصل چهارم بازرسی و نظارت در اسلام»، « فصل پنجم: نظارت و بازرسی از دیدگاه نهج البلاغه» و « فصل ششم: نظارت در علم مدیر یت».

خواندن کتاب نقش بازرسی و نظارت در رشد و تعالی سازمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه مندان به کتاب‌های مدیریت و کسب‌و‌کار و همچنین مدیران سازمان‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نقش بازرسی و نظارت در رشد و تعالی سازمان

«بازرسی در استانداردهای مختلف تعاریفی مشابه دارد. مطابق استاندارد ایزو ۸۴۰۲ بازرسی فعالیتی همچون اندازه‌گیری، آزمایش، آزمون یا سنجش یک یا چند ویژگی از یک نهاد یا entity و مقایسۀ نتایج با الزامات مشخص شده است تا در نهایت بتوان از انطباق هر یک از ویژگی‌ها اطمینان یافت. در این تعریف entity را می‌توان یک فعالیت یا فرایند، محصول، سازمان، سیستم یا یک شخص و یا ترکیبی از آنها دانست. تعریف دیگری از بازرسی در استاندارد ایزو ۹۰۰۰ بدین صورت عنوان شده است: ارزیابی انطباق از طریق مشاهده و قضاوت و در صورت مقتضی همراه با اندازه‌گیری، تست یا مقایسه با شاخص می‌باشد.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۵۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

حجم

۸۵۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان