دانلود و خرید کتاب چکیده رمان خانه هفت شیروانی ناتانائیل هاوثورن ترجمه زهرا چراغعلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چکیده رمان خانه هفت شیروانی اثر ناتانائیل هاوثورن

کتاب چکیده رمان خانه هفت شیروانی

معرفی کتاب چکیده رمان خانه هفت شیروانی

کتاب چکیده رمان خانه هفت شیروانی نوشتهٔ ناتانائیل هاوثورن و ترجمهٔ زهرا چراغعلی است و انتشارات نوژین آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب چکیده رمان خانه هفت شیروانی

این روزها کتاب‌هایی در سطح دنیا متداول شده که بسیار کوتاه هستند، شاید بشود اسمشان را گذاشت: کتابک، خواندنی‌های کوتاه یا کتابچه. از قضا این «خواندنی‌های کوتاه» بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند. دلیلش ساده است. مردم دیگر وقت و حوصلهٔ سابق را برای خواندن کتاب‌های قطور و طولانی ندارند.

این چکیده‌ها به دست یک نویسندهٔ انگلیسی‌زبان به شیوهٔ دقیق و علمی نوشته شده و هدفش ایجاد انگیزه به مطالعهٔ ادبیات کلاسیک است.

پس دیگر نیازی نیست برای مطالعهٔ رمان‌های محبوب خود، کتاب‌هایی قطور تهیه کنید؛ «نوولا» چکیده‌هایی مفید و دقیق از رمان‌ها برای شما فراهم آورده تا اگر به رمانی خاص علاقه داشتید، به مطالعهٔ نسخهٔ کامل آن هم بپردازید و از خواندن ادبیات کلاسیک لذت بیشتری ببرید.

«چکیدهٔ پنجاه رمان کلاسیک»، کتابی برای معرفی رمان‌های برگزیده است، از «دل تاریکی» اثر کنراد گرفته تا «آنا کارنینا» اثر لئو تولستوی. 

داستان کتاب چکیده رمان خانه هفت شیروانی از این قرار است: متیو مال از اولین اهالی محله پروتستانی‌های نیوانگلند بود که کلبه‌ای چوبی دور از دهکده بنا کرده بود. سی چهل سال بعد، دهکده ترقی کرد و تبدیل به یک شهری نسبتاً بزرگ شد. کلنل پینچیون به کمک جمعی از بزرگان شهر نسبت به زمینی که متعلق به متیو بود و املاک اطراف آن، ادعای مالکیت کرد. متیو برای سال‌ها اجازه نداد کسی به آن زمین‌ها دست‌درازی کند تا اینکه کلنل پینچیون پی برد متیو را به جادوگری محکوم کرده‌اند و قرار است به زودی به دار مجازات آویخته شود. متیو پیش از به دار آویخته شدن به کلنل اشاره کرده و او را این چنین نفرین کرد: «خداوند دهان او را پر از خون خواهد کرد.»

پس از مرگ متیو همه چیز برای به چنگ آوردن املاک وی مهیا بود و کلنل دست به کار می‌شود. درست در مکانی که متیو کلبه‌اش را ساخته بود، کلنل عمارت مجللی با هفت شیروانی احداث کرد. روز افتتاح عمارت او یک مهمانی بزرگ با شکوه ترتیب داد. آن روز کلنل تمام اهالی شهر از جمله اکثر سیاستمداران و روحانیون والامقام نیز در این مهمانی دعوت کرد. پس از آن که مهمان‌ها همگی سررسیدند از اینکه خود کلنل پینچیون در مراسم حضور نداشت بسیار شوکه شده بودند؛ آنها درپی یافتن او سرانجام راهی دفترش شدند و در کمال ناباوری او را با دهانی خون‌آلود پشت میز کارش پیدا کردند. درست به همان صورت که متیو، جادوگر پیر، وی را نفرین کرده بود. در این میان، چون هیچ مظنونی وجود نداشت، هیئت‌منصفه رأی به «مرگ غیرمنتظره و ناگهانی» داد و کسی را متهم نکرد.

خواندن کتاب چکیده رمان خانه هفت شیروانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران چکیده رمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چکیده رمان خانه هفت شیروانی

«دو قرن پس از آن واقعه و حدود سی سال پیش، مرد عزب ثروتمندی به نام جفری پینچیون، وارث آن رمان املاک پینچیون، به دست برادرزاده‌اش به نام تکراریِ جفری به طرز فجیعی به قتل می‌رسد. بدین ترتیب، عمارت مشهور پینچیون و املاک و مستغلات آن از سوی برادرزاده او، قاضی جفری پینچیون، به ارث می‌رسد. قاضی پینچیون، یک سیاستمدار مشهور و از اعضای سرشناس کلیسا است و در تلاش است تا از شر بقیه وراث خلاص شود. از میان اعضای خانواده که هنوز زنده هستند، شامل پسر خود قاضی پینچیون است که در حال حاضر در اروپا به سر می‌برد. دیگری، کلیفورد پسر عموی قاضی است که به اتهام قتل عموی خود، جفری، محکوم شده و سی سال از عمر خود را در زندان گذرانده بود. همچنین خواهر کلیفورد، دوشیزه هپزیبا، دیگر عضو خانواده است که طبق وصیت عموی مرحومش در خانه هفت شیروانی زندگی می‌کند و با مبلغی که عمویش برای زندگی او در نظر گرفته روزگار را سپری می‌کند. سومین برادرزاده، فیبی، دختر هفده ساله پسرعمو آرتور فقید است.

دیگر، عمارت هفت شیروانی رونق سابق را ندارد و مغازه‌ها و خانه‌های بسیاری آن را احاطه کرده‌اند. تنها ساکنین عمارت اکنون دوشیزه هپزیبا، کلیفورد و آقای هال‌گریو هستند. هال‌گریو، مرد جوانی است که دوشیزه هپزیبا یک آپارتمان در کنجی از عمارت به او اجاره داده است و شایعاتی مبنی بر این وجود دارد که او از نوادگان متیو مال بوده و کمی بعد دل به فیبی می‌بندد. دوشیزه هپزیبا نزدیک به شصت سال دارد؛ با وجود اینکه بسیار مهربان و آرام است ولی چهره درهم رفته و عبوس او موجب شده مردم، البته به جز عمو ونییر خدمتکار پیر و شوخ‌طبع ساکن در عمارت، از او دوری کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳ صفحه

حجم

۷۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳ صفحه

قیمت:
۱۱,۹۰۰
تومان