دانلود و خرید کتاب گال... گال... گالری! کریم امامی ترجمه مهران مهاجر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گال... گال... گالری! اثر کریم امامی

کتاب گال... گال... گالری!

نویسنده:کریم امامی
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گال... گال... گالری!

کتاب گال... گال... گالری! نوشتهٔ کریم امامی، حاصل گردآوری گلی امامی و ترجمهٔ مهران مهاجر است. انتشارات نیلوفر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی مروری بر رویدادهای هنرهای تجسمی ایران در دههٔ ۱۳۴۰ است.

درباره کتاب گال... گال... گالری!

کریم امامی مترجم، ویراستار، فرهنگ‌نگار و از پیشگامان نقد هنری ایران است. کتاب گال... گال... گالری! گلچینی است از مجموعهٔ مقاله‌هایی که او در دههٔ ۱۳۴۰ به زبان انگلیسی در روزنامهٔ کیهان اینترنشنال نوشته بود. اولین‌بار است که فعالیت‌ها و اخبار فرهنگی و هنریِ حدود نیم‌قرن پیش به این شکل مستند می‌شوند؛ ازاین‌رو نگارش این مقاله‌ها سرآغازی برای آشناکردن دوستداران هنرهای تجسمی ایران با پدیدهٔ نقد نوین بوده است. خوانندهٔ کتاب حاضر با هنرمندان حرفه‌ای و هنرجویان تازه‌کاری که در مقاله‌ها از ایشان نام برده شده نیز آشنا می‌شود.

این مقالات یا نوشته‌های کوتاه نگاهی چندوجهی به هنر دارند و واجد چند ویژگی برجسته هستند. زبان نوشته‌ها ساده اما موشکافانه است. نویسنده درمورد موضوعاتی همچون رابطهٔ میان تکوین آثار هنری و اقتصاد هنر، ضرورت وجودیِ نهادهای هنری و نقش آن‌ها، نحوهٔ نمایش و عرضهٔ آثار، رابطهٔ آثار با سنت تصویری ایران و جریان‌های غربی هم‌عصر آن اثرها، نقد گرته‌برداری‌های بی‌معنا از آثار غربی و الگوبرداری انفعالی از جریان‌های آن‌ها و... پرداخته است. این اثرْ تصویری روشن و موجز از هنرهای تجسمی ایران در دههٔ ۱۳۴۰ به دست داده است.

خواندن کتاب گال... گال... گالری! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون هنرهای تجسمی ایران در دههٔ ۱۳۴۰ پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گال... گال... گالری!

«تناولی، که آن زمان در دانشکدهٔ هنرهای تزئینی درس می‌داد، مرخصی گرفت و در فوریهٔ ۱۹۶۲ [۱۳۴۱] به ایالات متحده رفت تا به وعدهٔ خود وفا کند. او بعدها با قراردادی دوساله تدریس در مدرسهٔ هنر مینیاپولیس را ادامه داد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان