دانلود و خرید کتاب وضعیت حقوقی خسارت معنوی ناشی از جرم با تاکید بر جرایم نیروهای مسلح مهدی مقدسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وضعیت حقوقی خسارت معنوی ناشی از جرم با تاکید بر جرایم نیروهای مسلح اثر مهدی مقدسی

کتاب وضعیت حقوقی خسارت معنوی ناشی از جرم با تاکید بر جرایم نیروهای مسلح

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب وضعیت حقوقی خسارت معنوی ناشی از جرم با تاکید بر جرایم نیروهای مسلح

کتاب وضعیت حقوقی خسارت معنوی ناشی از جرم با تاکید بر جرایم نیروهای مسلح نوشتۀ مهدی مقدسی و روح اله ابوئی مهریزی است. این کتاب را انتشارات چتر دانش منتشر کرده است.

درباره کتاب وضعیت حقوقی خسارت معنوی ناشی از جرم با تاکید بر جرایم نیروهای مسلح

کتاب وضعیت حقوقی خسارت معنوی ناشی از جرم با تاکید بر جرایم نیروهای مسلح ۲ بخش اصلی دارد:

بخش اول: مفاهیم، مبانی و اصول بنیادین

بخش دوم: ضرورت، ارزیابی و شیوه‌های جبران خسارت معنوی ناشی از جرائم نیروهای مسلح.

یکی از اصول مهم حاکم بر روابط حقوقی، اصل جبران زیان‌های وارد بر اشخاص به‌وسیلهٔ دیگران یا قاعدهٔ مسئولیت مدنی به‌معنای خاص (ضمان قهری) است. برخی از حقوق‌دانان غربی این اصل را یکی از ۳ اصل اساسی حاکم بر روابط حقوقی انسان‌ها دانسته‌اند. مسئولیت مدنی ناشی از ایراد خسارت ممکن است قراردادی، غیرقراردادی (قهری) یا ناشی از فعل زیان‌بار باشد که قانون آن را جرم تلقی کرده است.

خواندن کتاب وضعیت حقوقی خسارت معنوی ناشی از جرم با تاکید بر جرایم نیروهای مسلح را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مسائل حقوقی می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

بخشی از کتاب وضعیت حقوقی خسارت معنوی ناشی از جرم با تاکید بر جرایم نیروهای مسلح

«بخش اول مفاهیم مبانی و اصول بنیادین

در این بخش پس از بررسی، مفاهیم مبانی و اصول مرتبط با بحث خسارت، جرم و خسارت، معنوی در فصل دوم مبانی و ارکان نظری مرتبط با بحث خسارت معنوی ناشی از جرم و به طور خاص جرائم نیروهای مسلح مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فصل اول مفهوم و ماهیت خسارت جرم و خسارت معنوی مطالب این فصل در دو مبحث بیان می‌شود، در مبحث اول مفاهیم مربوط به خسارت و جرم بررسی می‌شود و در مبحث دوم خسارت معنوی و انواع آن از نظر گذرانده خواهد شد.

مبحث اول خسارت ضرر و زیان و جرم

برای بررسی و شناخت مفاهیم مربوط به خسارات ناشی از جرم، این مبحث را طی سه گفتار ارائه می‌نماییم. در گفتار اول مفهوم خسارت و انواع آن بیان شده و سپس در گفتار دوم به تعریف جرم پرداخته و جرائم نیروهای مسلح و انواع آن را توضیح می‌دهیم و سپس جرم جزایی و جرم مدنی و ویژگی‌های آن بیان می‌شود.

گفتار اول مفهوم خسارت و انواع آن

برای ارائه تعریف مناسب از خسارت معنوی لازم است معنای لغوی خسارت روشن شده و سپس خسارت معنوی با عنایت به تعریف‌های حقوق‌دانان مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته تا زمینه ورود به مباحث مربوط به اقسام مختلف خسارت معنوی فراهم شود؛ بنابراین مطالب این گفتار به ترتیب در دو بخش معنی لغوی و اصطلاحی خسارت در بند اول و تقسیم‌بندی‌های خسارت انواع خسارت و انواع خسارت و ملاک تقسیم‌بندی آن معلوم شود، آنگاه مفهوم شرایط خسارت قابل مطالبه را در بند دوم موردمطالعه قرار خواهیم داد.

بند اول معنای لغوی و اصطلاحی خسارت

طرح یک مسئله علمی و ارائه پاسخ مناسب آن منوط به دریافت مبادی تصوری و تصدیقی آن مسئله است؛ لذا مسئله جبران خسارت معنوی امری است که مهم‌ترین مبدأ تصوری آن مفهوم خسارت است؛ بنابراین بحث از معنای لغوی و اصطلاحی خسارت امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

الف - مفهوم خسارت از نظر لغوی

مفهوم خسارت از نظر لغوی در زبان فارسی، عربی و لاتین بررسی خواهد شد.

۱- در لغت فارسی

کلمه خسارت به فتح «خ» و «ر» در زبان فارسی مترادف واژه‌های زیان و ضرر است و به معنای -۱ ضرر کردن زیان بردن - زیانکاری زیانمندی زیان ضرر است؛ ازاین‌رو در معنای زیان گفته شده است. زیان به معنی و ۱- ضرر مالی یا معنوی خسارت مقابلهٔ سود و نفع ۲- آسیب، صدمه نقصان زیان بردن و ضرر رسانیدن است. در معنای کلمه ضرر لغت‌شناسان نوشته‌اند، ضرر عبارتت از - زیان واردآوردن، ۲- گزند رساندن زیان خسارت مقابلهٔ نفع و ۴- گزند و آسیب.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان