دانلود و خرید کتاب سواد مالی شخصی (جلد اول) ژوان اس. رایان ترجمه بهروز خدارحمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب سواد مالی شخصی (جلد اول)

کتاب سواد مالی شخصی (جلد اول) نوشتۀ ژوان اس. رایان و کریستی رایان و ترجمۀ بهروز خدا رحمی و شاهین احمدی است. این کتاب را انتشارات بورس منتشر کرده است.

درباره کتاب سواد مالی شخصی (جلد اول)

هدف از نوشتن کتاب سواد مالی شخصی (جلد اول) آموزش سواد مالی و مالی شخصی در قالب مفاهیم اولیه مدیریت پول، طرح‌ریزی شغلی، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری مدیریت اعتبارات و طرح‌های بازنشستگی است. این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا با کشف راهبردهای موفق در جهت رشد و حفاظت از ثروت و تسهیل تصمیم‌گیری آگاهانه عمل نمایند.

سواد مالی، دارابودن مجموعه مهارت‌ها و دانش موردنیاز برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه و مؤثر در قبال منابع پولی است. زندگی هر فرد مملو از تصمیمات متعدد مالی و غیرمالی است که داشتن اطلاعات مناسب، افراد را قادر می‌سازد زندگی خود و اطرافیان و جهان پیرامون خود را بهبود دهند. مقولۀ سواد مالی در ارتباط با کلیۀ جوانب تصمیمات افراد قرار دارد، خواه این تصمیمات به دوران قبل از تحصیل، زمان تحصیل و دوران اشتغال مرتبط باشد و یا دوران ازدواج، مدیریت خانواده و بازنشستگی؛ چرا که همواره اثرات مالی بر وضعیت معیشت فرد و کیفیت زندگی او مؤثر است. یکی از مفاهیم مربوط به سواد مالی، قابلیت مالی و توانایی فرد برای عمل در جهت کسب بهترین منافع شخصی با درنظرگرفتن شرایط اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی است.

مواردی از قبیل دانش، نگرش، مهارت و رفتار مصرف‌کنندگان در ارتباط با شناخت، انتخاب و استفاده از خدمات مالی و توانایی ارزیابی خدمات مالی متناسب با نیازهای خود از دیگر مفاهیم مربوط به سواد مالی شخصی است که موضوع اصلی این کتاب است.

خواندن کتاب سواد مالی شخصی (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مدیریت مالی می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

بخشی از کتاب سواد مالی شخصی (جلد اول)

«بخش ۱ این امر را توصیف می‌کند که چگونه برای امنیت مالی طرح‌ریزی کنید؛ برای این کار باید نگاهی به بازار کار و نیز این امر داشته باشید که ارزش‌ها اهداف و تحصیلات شما چه تأثیری بر تصمیمات کاری شما دارند. باید اقتصاد و نحوهٔ کارکرد آن و هزینه‌ها و گزینه‌های تحصیلات تکمیلی پیش روی خود را در نظر بگیرید، چگونگی جستجو برای یافتن کار و چگونگی ارسال درخواست برای استخدام را فرا خواهید گرفت.

سپس چک پرداخت حقوق و کسورات را یاد می‌گیرید که حدفاصل بین ناخالص و خالص پرداخت است. برای افراد علاقه‌مند به خوداشتغالی، دربارهٔ مزایا و معایب آن صحبت خواهد شد. مزایا و مشوق‌های محیط کاری محیط تغییر یابندهٔ کار و نقش مالیات‌ها و سایر کسورات نیز بررسی خواهد شد.

این بخش با درک مفاهیم، تورم، شامل انواع، علل و اثرات آن و واکنش لازم به تورم به پایان می‌رسد. نحوۀ تعیین قیمت‌ها در بازار اقتصادی و چگونگی تأثیرگذاری راهبردهای خرید بر این قیمت‌ها بیان خواهد شد. نقش خریداران و فروشندگان پیش از فرایند خرید حین خرید و پس از آن را یاد می‌گیرید. نهایتاً مطالبی دربارۀ حقوق و قوانین مصرف‌کننده، همراه با چگونگی حفاظت از خود در برابر رویه‌های متقلبانه ارائه خواهد شد.»

نظرات کاربران

یار مهربان♡
۱۴۰۲/۰۱/۱۱

برای افرادی که در شرف فارغ التحصیلی از دبیرستان هستند و نسل نوجوان بیشتر کاربرد دارد. وگرنه کتاب معمولی است. نوشته شده کتاب مربوط به نویسنده ای خارجی است در حالی که تمامی مثال ها و اشارات کاربرد مربوط به

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

حجم

۱۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان