دانلود و خرید کتاب روان شناسی ورزشی به زبان ساده فرشاد نجفی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روان شناسی ورزشی به زبان ساده اثر فرشاد نجفی پور

کتاب روان شناسی ورزشی به زبان ساده

ویراستار:پریوش طلایی
امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روان شناسی ورزشی به زبان ساده

کتاب الکترونیکی «روان شناسی ورزشی به زبان ساده» نوشتهٔ فرشاد نجفی پور با ویرایش پریوش طلایی در انتشارات نسل نواندیش چاپ شده است.

درباره کتاب روان شناسی ورزشی به زبان ساده

ذهن یکی از قدرتمندترین ابزار ورزش است و به‌آسانی می‌تواند نتایج ورزشی را تغییر دهد. توجه و بی‌توجهی به قدرت و اهمیت آن موجب برد و باخت یک ورزشکار یا یک تیم می‌شود. اکثر افراد از جمله خود ورزشکاران و حتی مربیان آن‌ها تنها بر جنبه‌های جسمی و فیزیکی تمرکز می‌کنند و از اهمیت ذهن و نحوهٔ استفاده از آن در ورزش غافل می‌شوند. کتاب روان‌شناسی ورزشی به زبان ساده تلاش می‌کند به این موضوع دقیق‌تر بپردازد.

کتاب روان شناسی ورزشی به زبان ساده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دانشجویان تربیت بدنی، ورزشکاران و مربی‌های ورزشی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب روان شناسی ورزشی به زبان ساده

«میزان موفقیت (دستیابی به اهداف) را اندازه بگیرید

چطوری بفهمیم که به هدف رسیده‌ایم؟ سؤال ساده به نظر می‌آید؛ اما جوابش ساده نیست. باید بتوان هدف را ارزیابی کرد، یعنی باید بشود آن را اندازه گرفت. ارزیابی هدفی مانند «می‌خواهیم این فصل بیشتر از فصل پیش امتیاز بیاوریم» ساده است؛ اما ارزیابی هدفی مانند «می‌خواهم اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشم» اصلاً ساده نیست. برای هر هدف یک روش ارزیابی وجود دارد که با آن می‌توانید بفهمید که به آن رسیده‌اید یا نه. بدون ارزیابی نمی‌دانید راه درست است یا نه. با ارزیابی موفقیت را حس می‌کنید، اصلاح می‌کنید و احتمال رسیدن به هدف بیشتر می‌شود.

اشتباهات رایج در هدف‌گزینی

هدف‌گزینی ساده نیست. ورزشکارها بیشتر چند اشتباه را تکرار می‌کنند. به فهرستی از اشتباهات تکراری توجه کنید:

انتخاب چندین هدف. برخی ورزشکارها و حتی مربی‌ها تعداد زیادی هدف انتخاب می‌کنند و به هیچ‌کدام هم نمی‌رسند. شاید همه هدف‌ها باارزش و انگیزه‌ساز باشند؛ اما تعداد زیاد هدف در یک زمان، ذهن را گیج و انرژی را پخش می‌کند. بهتر است در یک زمان فقط یک هدف را دنبال کنید که مهم‌ترین و مرتبط‌ترین باشد. به یک هدف برسید بعد سراغ بعدی بروید. چهار هدف را نمی‌شود هم‌زمان دنبال کرد.

ناتوانی در انتخاب اهداف عملکردی. اهدافِ نتیجه‌ای سرگرم‌کننده‌اند. می‌خواهیم قهرمان لیگ بشویم، به متوسط امتیاز دو در هر مسابقه برسیم، به متوسط گلِ بیش از یکی در هر مسابقه برسیم یا... . اهدافِ نتیجه‌ای مستقیم وارد ذهن می‌شوند و هیجان ایجاد می‌کنند. چالش بعدی، روند رسیدن به این اهداف است. در اینجا بیشتر ورزشکارها توقف می‌کنند، چون سخت و تاحدی گیج‌کننده است؛ اما بدانید و آگاه باشید که بدون اهدافِ عملکردی، رسیدن به اهدافِ نتیجه‌ای غیرممکن است.

فراموش‌کردن هدف. بسیاری از ورزشکاران پیش از شروع فصل مدام به فکر هدف‌گزینی‌اند. بعضی تیم‌ها برای هدف‌گزینی، اردوهای چندروزه برگزار می‌کنند. با شروع فصل رفته‌رفته این هدف‌ها فراموش می‌شوند. ورزشکاران و مربیان چنان غرق در کارهای روزمره می‌شوند که تمرکز بر اهداف را از دست می‌دهند. هدف باید بخش زندۀ برنامه زندگی روزمره باشد. باید مدام تحت نظر، ارزیابی و اصلاح باشد. هر هفته دست‌کم یک‌بار اهداف را مرور کنید تا انگیزه‌تان ضعیف نشود.

تمرکز بر اهداف نتیجه‌ای. وقتی تمرکز فقط بر نتیجه باشد، تلاش برای خبرگی کم می‌شود و اهداف عملکردی نادیده گرفته می‌شوند، درصورتی‌که اگر تمرکز بیشتر بر اهداف عملکردی باشد، روز به روز بهتر می‌شوید و قطعاً بهتر نتیجه خواهید گرفت.»

نظرات کاربران

کاربر 8045089
۱۴۰۲/۱۱/۲۴

از همه نظر عالی❤✅

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۵۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۴۵۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۷۵,۹۰۰
تومان