دانلود و خرید کتاب قدرت پرسش در کوچینگ مرتضی بابایی (آرمان)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قدرت پرسش در کوچینگ اثر مرتضی بابایی (آرمان)

کتاب قدرت پرسش در کوچینگ

معرفی کتاب قدرت پرسش در کوچینگ

کتاب قدرت پرسش در کوچینگ نوشتهٔ مرتضی بابایی (آرمان) است. انتشارات اندیشه احسان این کتاب را برای کمک به رهبری در کار و زندگی منتشر کرده است.

درباره کتاب قدرت پرسش در کوچینگ

کوچینگ یکی از روش‌های آموزش نیروی انسانی است که منجربه سودآوری و مزایای کاربردی برای کارمندان و در نهایت خود سازمان‌ها خواهد شد. به زبان ساده می‌توان گفت کوچینگ فرایندی است که عملکرد و کارآیی فرد را بهبود می‌بخشد و بیشتر بر روی حال تمرکز دارد تا اینکه بخواهد به گذشته یا آیندهٔ دور بپردازد. در کتاب کوچینگ زندگی نیز در تعریف این کلمه آمده است که کوچینگ یعنی کمک به توانمندسازی انسان‌ها تا با طراحی چشم‌انداز بزرگ زندگی خود، بتوانند اهداف مثبت خود را کشف و شناسایی کرده و آن‌گاه در جهت تحقق آن گام عملی بردارند. کتاب قدرت پرسش در کوچینگ به موضوعاتی مانند «ده دلیل برای مهم‌بودن پرسش‌گری»، «موجودی منابع مراجع سؤالات کوچینگ درمورد استراتژی‌های گذشته» و «سؤالاتی برای تمرکز بر انرژی و احساسات» پرداخته است. این کتاب گفته است که مهارت‌های پرسشگری به‌طورکلی و پرسش‌های قدرتمند به‌طورخاص، مستحق توجه نقادانهٔ بسیار بیشتر از آنچه معمولاً به آن می‌شود، است. نویسنده معتقد است که سؤال‌پرسیدن نشانهٔ رهبری خوب است. با او همراه شوید.

خواندن کتاب قدرت پرسش در کوچینگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افرادی که خواهان رشد و شکوفایی شخصی خود و اثرگذاری مثبت بر محیط پیرامون خود هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب قدرت پرسش در کوچینگ

«فراتر از توجه به انتخاب نوع صحیح سؤال کوچینگ، متن عنوان فوق نشان می‌دهد که کوچ‌ها همچنین باید به نحوه فرمول‌بندی سؤالات کوچینگ خود توجه ویژه‌ای داشته باشند.

این توجه به محتوای کلامی سؤالات کوچینگ مربوط می‌شود. برای مثال، یکی از اولین سؤالات کوچینگ را در نظر بگیرید که یک کوچ می‌تواند در شروع جلسه کوچینگ از مراجعان بپرسد، تا به مراجعان پیشنهاد کند بر نتایج مطلوب کار در حال انجام تمرکز کنند:

- «چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟»

- «خوب؟» …به دنبال آن سکوتی طولانی

- «امروز می‌خواهید روی چه مسائلی کار کنید؟»

- «امروز چه چیزی به اینجا آوردی؟»

- «می‌خواهید تا پایان این جلسه به چه چیزی برسید؟»

- «امروز از من چه انتظاری داری؟»

- نسبت به مسائلت چه موضعی داری؟»

- «امروز در مورد چه صحبت کنیم؟»

- غیره.

اولین سؤال کوچ در ابتدای جلسه یا سکانس کوچینگ باید به عنوان روشی ممتاز برای «آماده سازی صحنه» برای کار کوچینگ در نظر گرفته شود. این کار می‌تواند به مراجع کمک کند تا فوراً نتیجه‌گرا شود. مثال‌های بالا نشان می‌دهند که چگونه اولین سؤال ضروری اغلب به روشی بسیار معمول پرسیده می‌شود. از برخی جهات،‌ این نمونه‌ها ممکن است همه شبیه به هم باشند اما اثر یکسانی ندارند. اکثر آنها نسبتاً باز هستند و روی آینده متمرکز هستند. همچنین همه‌شان کاری می‌کنند که مراجعان مسئولیت را پذیرفته و به طور فعال فرآیند کوچینگ را از همان ابتدا رهبری نمایند.

- بررسی دقیق‌تر فرمول کلامی هر سؤال نشان می‌دهد که همه آنها نسبتاً متفاوت هستند. هر کدام به طور ماهرانه‌ای یک چهارچوب مرجع کوچ متفاوتی را پیشنهاد می‌کنند.

اگر برخی از سؤالات (فوق) بیان می‌کنند که مراجع فعال و مسئولیت‌پذیر باشد، دو مورد از آنها به مراجع پیشنهاد می‌کنند که خواسته‌های خود را از کوچ تنظیم کند. اگر یکی از سؤالات زمینه کاملاً باز و غیر رهنمودی را ارائه دهد، سؤال دیگری پیشنهاد می‌کند که مراجع وضعیت فعلی را ارزیابی کند و سؤال بلافاصله بعدی، بر تعریف اهداف مراجع تمرکز کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۹۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان