دانلود و خرید کتاب استعدادیابی و استعدادپروری حسین علیان عطاآبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استعدادیابی و استعدادپروری اثر حسین علیان عطاآبادی

کتاب استعدادیابی و استعدادپروری

معرفی کتاب استعدادیابی و استعدادپروری

کتاب استعدادیابی و استعدادپروری نوشتهٔ حسین علیان عطاآبادی و حسن کیان است و نشر آموزنده آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب استعدادیابی و استعدادپروری

کتاب استعدادیابی و استعدادپروری حاصل تلاش چندین ساله گروه تخصصی «سیستم مدیریت استعدادها» مرکب از استادان و صاحب‌نظران عرصه‌های مدیریت، روان‌شناسی، تعلیم و تربیت، جامعه‌شناسی و اقتصاد است که در راستای نیاز مبرم این بحث و طرح آن در محافل علمی و آموزشی و همچنین در راستای پویایی و حرکت رو به رشد خانواده‌ها به رشته تحریر درآمده است.

در این کتاب پس از بیان مبانی اولیه استعدادیابی و استعداد پروری و ارتباط استعداد با مقولات مختلف از جمله ساختار فیزیولوژیک مغز و اعصاب، به بیان آزمون‌های مختلف استعدادیابی اعم از آزمون‌های روانسنجی (که توسط متخصصان روانسنجی انجام می‌گیرد) و آزمون‌های خانگی (که توسط والدین در خانه امکان‌پذیرست) می‌پردازد، در ادامه بر اساس استعداد و درونداشت‌های اولیه، لزوم ترسیم چشم‌اندازی زیبا به مثابهٔ تابلوی قشنگ آینده، فراروی دانش‌پژوهان تبیین و به مسائل خاص آن از قبیل تدوین، پایش و آسیب‌شناسی پرداخته می‌گردد و در ادامه با مقوله خود شکوفایی، عوامل برانگیزاننده و همچنین عوامل مخرب آن آشنا خواهیم شد، در انتها نیز، یک کتاب کار برای تمرین آنچه در کتاب آورده شده است.

خواندن کتاب استعدادیابی و استعدادپروری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ مدیران و مسئولان، کارشناسان امور تربیتی و مشاوران و پدران و مادران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب استعدادیابی و استعدادپروری

«در حدیث زیبائی از پیامبر اسلام داریم که فرموده اند: «الناس معادن کمعادن الذهب و الفضه» بدین معنی که «انسانها همانند معادن طلا و نقره هستند» تعبیر بسیار زیبا و لطیفی است و می خواهد به ما بگوید هر یک از ما انسانها در درون خود معدن بالقوه ای از مواد ارزشمند هستیم، اما این معدن نیاز به معدنکاری دارد.

پس قبل از هر چیز باید بدانیم چه معدنی و با چه رگه ای از خلوص داریم؟ کدامیک از معادن درونی ما معدن اصلی وجود ماست که باید استحصال گردد؟ آیا معدن ما از نوع معادن باز است که همگان را قدرت دیدن و درک آن است یا نه، معدنیست که در اعماق وجود ما جای دارد و به تعمق و کاوش زیادی نیاز دارد؟ پس از آنکه معدن واقعی خود را کشف کردیم نوبت به باطله برداری می رسد. چه باطله هائی که خود با تفکرمان تولید و سد راه کرده ایم و چه باطله هائی که از سوی والدین، دوستان و آشنایان رفته رفته انباشته شده و حجابی در مسیر شناخت حقایق گشته است. باطله برداریها گاه به راحتی، اما در اکثر مواقع با زحمت فراوان همراه است. ولین همراه است. ولی رهیدن از آنها سبکبالی خاصی در ما ایجاد می کند. اکنون نوبت برداشت مواد معدنی می رسد که در صورت سخت و سنگی بودن نیاز به عملیات آتشباری داریم، چاشنیهای خاص باید در مکانهای ویژه قرار داده شوند، جرقه ها شکل گرفته، صخرهٔ مستحکم را نرم ساخته، تا قابل انتقال به کارخانه باشد. این مخلوط مواد اولیه اکنون آماده فرآوریست، فرآوری هم خود دارای مراحل مختلفی چون: عملیات آسیاب کردن مواد اولیه، همزدن مواد اولیه، تغلیظ و شناورسازی و در بعضی موارد ورود به کوره های ذوب است. در مقام مقایسه باید تمامی دانه های شن موجود در ذهن را الک کنیم تا تکه های بزرگ و ناب طلا و نقرهٔ ذهنمان استخراج گردد و در پایان محصول داشته باشیم، اما هنوز کار تمام نشده است ماده ارزشمند تهیه شدهٔ ما به بسته بندی زیبا و بازاریابی مناسب هم نیاز دارد تا بتواند جای خود را در بازار پر هیاهوی یگر کالاها و تولیدات بیابد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۱۰۸,۰۰۰
تومان