دانلود و خرید کتاب چگونه ناظم خود باشیم؟ وس ویوانکو ترجمه حمید دوازده امامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه ناظم خود باشیم؟ اثر وس ویوانکو

کتاب چگونه ناظم خود باشیم؟

نویسنده:وس ویوانکو
انتشارات:نشر آموزنده
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب چگونه ناظم خود باشیم؟

کتاب چگونه ناظم خود باشیم؟ نوشتهٔ وس ویوانکو و ترجمهٔ حمید دوازده امامی است و نشر آموزنده آن را منتشر کرده است. راهکارهایی برای توسعهٔ فردی و غلبه بر اهمال‌کاری در این کتاب آمده است.

درباره کتاب چگونه ناظم خود باشیم؟

ما در جهانی پرشتاب زندگی می‌کنیم که تغییرات پویایی در اطرافمان رخ می‌دهند. با وجود میلیاردها نفر بر روی کرهٔ زمین، خیلی راحت ممکن است تحت تأثیر هیجان قرار بگیرید و کنترل زندگی خود را از دست بدهید. بااینکه ممکن است گاهی به نظر نرسد، اما همهٔ انسان‌ها بر روی این کرهٔ خاکی هدف دارند. تنها تفاوتی که در این زمینه وجود دارد این است که هدف برخی بسیار روشن است، درحالی‌که برخی دیگر چنان سرگرم زندگی می‌شوند که گویی در یک هزارتوی بی‌پایان، بدون اینکه بدانند چه کاری باید انجام دهند، گم شده‌اند. این یعنی زندگی کردن مانند مرده‌های متحرک.

بسیاری از مردم نقشهٔ زندگی خود را گم می‌کنند، زیرا وقت زیادی را صرف دنبال کردن کارهایی می‌کنند که هیچ ارزشی برای زندگی‌شان ندارد. زندگی ارزشمندتر از این است که بدون داشتن هدف بگذرانیمش. این چالشی است که بسیاری از مردم با آن دست‌به‌گریبان‌اند و متأسفانه لذت یک زندگی پربار را از آن‌ها می‌گیرد.

این‌ها استنباط‌های ساده‌ای برای چالش‌هایی هستند که مردم تجربه می‌کنند. لحظه‌ای درنگ کنید و به این سؤال فکر کنید، آیا اخیراً یک فرصت باورنکردنی را از دست نداده‌اید؟ آیا چیزی وجود دارد که شما قرار بود به آن برسید، اما مدت‌هاست آن را به تعویق می‌اندازید؟ اگر به اطرافتان نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که افراد دیگری نیز وضعیت شما را داشته‌اند، اما به‌نوعی، با تمرکز بر روی اولویت‌ها، از فرصت خود بهره برده و پیشرفت کرده‌اند. پس، تفاوت در چیست؟

کتاب چگونه ناظم خود باشیم؟ به این تفاوت‌ها کاری ندارد، بلکه به دنبال قدرت‌دادن به شما برای به عهده‌گرفتن مسئولیت کارهای‌تان و کنترل زندگی‌تان است. در واقع مواردی مانند اهمال‌کاری و نداشتن اعتمادبه‌نفس به طرق مختلف آشکار می‌شود. در برخی افراد ممکن است تأثیر خیلی کمی داشته باشد، ولی در زندگی برخی دیگر تأثیر چشمگیری دارد. بدون اغراق، این کتاب ارزش خودانضباطی را به شما می‌آموزد.

شما یاد می‌گیرید چگونه اعتمادبه‌نفس خود را بالا ببرید، جسارت و شانس بیشتری داشته باشید. به‌غیراز استفاده از فرصت‌هایی که پیش روی شما قرار می‌گیرد، همچنین می‌آموزید که چگونه فرصت‌هایی را که دیگران نمی‌توانند شناسایی کنند بشناسید. همهٔ این‌ها ممکن است، چون چشم‌انداز شما به زندگی، تغییر می‌کند. همهٔ این‌ها زمانی اتفاق می‌افتند که تمرکز خود را بر تصویر بزرگ‌تر جابه‌جا می‌کنید. چیزی نمی‌تواند سر راهتان قرار بگیرد.

خواندن کتاب چگونه ناظم خود باشیم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که فکر می‌کنند مدام کارهایشان را به تعویق می‌اندازند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چگونه ناظم خود باشیم؟

«اعتمادبه‌نفس اصطلاحی است که شما مرتباً آن را می‌شنوید. آن را اغلب در مکالماتتان استفاده می‌کنید، اما ممکن است تاکنون به معنای آن فکر نکرده باشید. آیا هیچ‌وقت احساس کرده‌اید که افراد اطرافتان جسورتر از شما هستند و به خودشان مطمئن‌ترند؟ این احساس مشترکی است که بسیاری از مردم تجربه می‌کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، به مهارت‌ها و توانایی‌های خودتان شک می‌کنید و نگرانید که شاید به‌اندازهٔ آن‌ها خوب یا جسور نباشید. احتمالاً متوجه نمی‌شوید که این افرادی نیز ممکن است نگرانی‌های مشابهی داشته باشند. چگونه ممکن است آن‌ها چنین نگرانی‌هایی در سر داشته باشند و این‌قدر جسور و مطمئن به نظر برسند؟ پاسخ ساده است - اعتمادبه‌نفس! ممکن است آن‌ها نیز همیشه جسور و مطمئن نباشند ولی هروقت لازم باشد جسارت و اطمینان را در خودشان ایجاد می‌کنند.

اعتمادبه‌نفس بیانگر اعتماد شما به خود، مهارت‌ها و توانایی‌هایتان است. اعتمادبه‌نفس اعتقاد شخصی به این است که توانایی‌های لازم را، برای رویارویی با مشکلاتی که زندگی جلوی شما قرار می‌دهد، دارید. این نیروی محرکه ارزیابی واقع‌بینانه و صادقانه‌ای از توانایی و دانش است که باعث پیروزی بسیاری از انسان‌های موفق بوده است. کمال توهم است. جست‌وجوی کمال همیشه ناامیدکننده است. بااین‌حال با درک نقاط قوت و ضعفتان احساس امنیت می‌کنید، زیرا محدودیت‌های خود را می‌دانید.

نکته دربارهٔ اعتمادبه‌نفس این است که به شما اطمینان می‌دهد می‌توانید هر کاری را که می‌خواهید انجام دهید. این باوری ذاتی است که هرازگاهی به آن متوسل می‌شوید. مسلماً اعتمادبه‌نفس همهٔ ما یکسان نیست، اما می‌توانیم به‌تدریج آن را یاد بگیریم و افزایش دهیم. قبل از اینکه وارد بحث اعتمادبه‌نفس شویم، باید خاطرنشان کنیم که اعتمادبه‌نفس حلّال تمام مشکلات نیست. روزهای بد، بدبختی‌ها و ناامیدی‌ها دائماً برای همه اتفاق می‌افتد، بدون توجه به اینکه شما چقدر اعتمادبه‌نفس دارید. از همه مهم‌تر، اعتمادبه‌نفس به معنای این نیست که شما همه‌چیز را بدانید و بتوانید هر کاری را که می‌خواهید انجام دهید، بلکه اعتمادبه‌نفس یعنی اینکه در هر شرایطی، هر اتفاقی بیفتد، می‌توانید با آن روبه‌رو شوید و از آن درس بگیرید.

بنابراین چرا اعتمادبه‌نفس این‌قدر مهم است؟

اعتمادبه‌نفس چیز خوبی است، زیرا، وقتی آن را به کار می‌گیرید، می‌توانید بهترین تأثیر را بگذارید. شرایط دشوار یا استرس‌زا را بهتر اداره می‌کنید، با اقتدار و اعتقاد صحبت می‌کنید و، از همه بهتر، باعث می‌شوید اطرافیانتان به شما اعتماد کنند و با شما راحت باشند.

هر جنبه‌ای از زندگی‌تان هرازگاهی به‌صورت جزئی از اعتمادبه‌نفس سود می‌برد. در بیشتر موارد نیازی به آن ندارید. بااین‌حال، زمانی که به آن نیاز دارید، بهتر است آن را داشته باشید. زندگی هر روز اتفاقات زیادی برای شما پیش می‌آورد. گاهی احساس خستگی می‌کنید، آماده‌اید که تسلیم شوید. در چنین لحظاتی اعتمادبه‌نفس می‌تواند نتیجه را تغییر دهد. برای تغییر روند سرنوشت تنها کسری از ثانیه زمان لازم است.

همچنین ممکن است در شهرت یا تعهد به اعتمادبه‌نفس نیاز پیدا کنید. مثلاً، اگر رهبر باشید، اعتمادبه‌نفس برایتان بی‌نهایت مهم است. مردم شما را رهبر خود می‌بینند. برای تحت تأثیر قرار دادنشان باید اعتمادشان را جلب کنید. وقتی به هر دلیلی گروه تشکیل می‌دهید، ابتدا باید از خود مطمئن باشید. بدون اعتمادبه‌نفس، نمی‌توانید گروه را هدایت کنید. افراد علاقهٔ خود را از دست می‌دهند و، ازآنجاکه نمی‌توانید متقاعدشان کنید، ممکن است تحقق اهداف مشترک خود را فراموش کنید. حتی بدتر از این وقتی است که فرد جسورتر و بااعتمادبه‌نفس‌تری در تیم حضور داشته باشد، در آن صورت شما فرمان‌بردار می‌شوید.

به‌دوراز نقش‌های رهبری و محل کار، اعتمادبه‌نفس همچنین به شما کمک می‌کند روابط راهبردی ایجاد کنید که امکان دارد در ظرفیت‌های مختلف پیشرفت کند. حتی در روابط خود نیز باید آن‌قدر جسور باشید که بتوانید شریکی را که می‌خواهید جذب کنید. باید مطمئن باشید که به‌اندازهٔ کافی خوبید و لیاقت داشتن یک رابطهٔ سالم و رضایت‌بخش را دارید. تمایل شما به دنبال کردن فرصت‌های جدید برای رشد شخصی لازم است.

در اصل اعتمادبه‌نفس یک حالت ذهنی است، حالت روحی شما در زمان خاص. اعتمادبه‌نفس بااحساسی که به خودتان در زمان مشخص دارید رابطه دارد. آیا به یاد دارید که گفتیم اطرافیان شما، که به‌ظاهر خیلی جسور و مطمئن به نظر می‌رسند، نیز چنین نگرانی‌هایی در خود دارند؟ آن‌ها این‌گونه به نظر با اعتمادبه‌نفس می‌رسند. صرف‌نظر از اینکه در کجا قرار دارید و چه چیزی در اطرافتان رخ می‌دهد، همیشه می‌توانید ذهنیت خود را تغییر دهید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۱۰۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان