دانلود و خرید کتاب شمع جمع: آیت‌الله ملا حسین قلی همدانی احمد نثاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شمع جمع: آیت‌الله ملا حسین قلی همدانی اثر احمد نثاری

کتاب شمع جمع: آیت‌الله ملا حسین قلی همدانی

معرفی کتاب شمع جمع: آیت‌الله ملا حسین قلی همدانی

«شمع جمع» نوشته احمد نثاری(-۱۳۴۷)، شرح حال آیت‌الله ملا حسین قلی همدانی (ره)، عارف و روحانی معاصر شیعه است. در بریده‌ای از کتاب می‌خوانیم: «آموزه‌های اخلاقی سلوکی آخوند ملاحسین‌قلی همدانی را به صورت کامل در چهار دستورالعمل ملاحظه خواهید کرد؛ چکیده این دستورالعمل‌ها را می‌توان به شرح ذیل برشمرد: الف. معرفت به شریعت شریف اسلام. ب. التزام به شریعت در تمام حرکات، سکنات، تکلمات و لحظات. ج. جدّ و سعی در ترک معصیت و دوری از گناه که اهم اشیا در قرب به‌سوی خدا است که ترک گناه آغاز و انجام، ظاهر و باطن دین است. د. مراقبت دائم و رعایت ادب در محضر مقدس الاهی و توجه و توسّل و محبت‌ورزی به پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) و حضرت زهرا (س) و علمای عامل. ه‌. شتاب در توبه‌ورزی و سپس مراقبت و کشیک نفس کشیدن همیشگی. و. معرفت نفس، که برای رسیدن به آن باید برنامه منظمی داشت؛ از جمله: ۱. برنامه غذایی: باید انسان یک مقدار زیاده بر معمول تقلیل غذا و استراحت بکند تا جنبه حیوانیت کمتر و روحانیت قوت بگیرد. ۲. برنامه خواب: یک ساعت از مقدار طبی کمترباشد (مقدار طبی ۷ ساعت است) . ۳. شب زنده‌داری: احدی به مقامی از مقامات معنوی نرسد مگر آن که تهجد و شب زنده‌داری داشته باشد. ۴. ذکر: یعنی قدری از شب را باید مشغول ذکر باشد، اگر بی‌مراقبت مشغول ذکر شود بی‌فایده است. ۵. برنامه فکر: برای مبتدی می‌فرمودند: در مرگ و در سختی مرگ و جان کندن فکر کند، فکر کند در این که مرگ برای دوستان خدا، اول راحتی و شادمانی و بهجت است...»
خردپیشه‌ای پارسا؛ نگاره‌هایی درباره‌ی علامه طباطبایی
سعید دژفر
اسرار ملکوت، مقدّمۀ شرح حدیث عنوان بصری از امام صادق علیه‌السّلام (جلد اوّل)
سید محمدمحسن حسینی طهرانی
این بهشت، آن بهشت
مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی بهجت قدس سره
چراغ مناجات؛ نگاره‌هایی درباره‌ی آیت‌الله ملکی تبریزی
مهری‌السادات معرک‌نژاد
زندگی و سلوک آیت الله مجتهدی تهرانی
نرگس علی مردانی
معرفت نفس (جلد اول)
آیت‌الله العظمی مظاهری
بحر خروشان: شرح حال سیدعلی قاضی (ره)
حسین روحانی‌نژاد
عطش
هیات تحریریه موسسه فرهنگی مطالعاتی شمس الشموس
رساله سیر و سلوک منسوب به بحر العلوم
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
جلوه های ملکوتی
واحد پژوهش نشر نور معارف
باران فیض
واحد پژوهش نشر نور معارف
اسرار ملکوت، مقدمه شرح حدیث عنوان بصری از امام صادق علیه السّلام (جلد سوّم)
سید محمدمحسن حسینی طهرانی
شرح دعای سمات
سیدعلی قاضی طباطبایی
همراه با نسیم و لبخند
سیدناصر هاشمی
سر دلبران
وحید مبشر کاشانی
امام‌شناسی؛ علامه آیت‌الله سیدمحمدحسین حسینی تهرانی
محسن دریابیگی
مواعظ (جلد ۳)
عبدالکریم حق‌شناس
مواعظ (جلد ۲)
عبدالکریم حق‌شناس

نظرات کاربران

نورا
۱۴۰۰/۰۱/۰۳

بر خلاف کتاب های دیگه مثل سوخته و عطش اصلا در مورد شخصیت والای این عالم و عارف بزرگ نوشته نشده... فقط چند نکته ریز و کوچک... مابقی مربوط به نظر خود نویسنده راجع به چگونه رسیدن به توحید و

- بیشتر
کاربر ۲۰۵۸۱۴۱
۱۳۹۹/۰۴/۲۳

خیلی عالی تشکر از این که این کتاب را طاقچه قرار دادید

کاربر ۴۶۹۳۶۹۳
۱۴۰۲/۰۸/۱۴

صرف وقت برای زندگینامه کسانی که عارف به معنایواقعی عارفند خود زندگی است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
در هر مجلس که مظن‌ء[ = گمان ]وقوع در معصیت است، البته، البته، البته اجتناب نماید؛ بلکه مجالست با اهل غفلت به غیر شغل ضرورۀ[ = مگر در موارد لزوم ]مضرّ است؛ اگر چه از معصیت خالی باشد. کثرت اشتغال به مباحات، شوخی بسیار کردن، لغو گفتن و گوش به اراجیف دادن، قلب را می‌میراند.
حمیده هادی
همیشه متوجه باش که او بزرگ است و تو کوچک؛ او والا است و تو پست؛ او عزیز است و تو ذلیل؛ او بی‌نیاز است و تو نیازمند. و از زشتی غفلت از او غافل مشو که او همیشه به تو توجه دارد. در برابر او چون بندۀ خوار و ناتوان قرار گیر، و زیر پای او بسان سگی ناتوان چاپلوسی نما
حمیده هادی
مرحوم آخوند، همچنین بر صد مرتبه قرائت سوره قدر در شب و عصر جمعه تأکید داشتند. مرحوم علامه طباطبایی که از سالکان این طریق بود نقل می‌کند: اکثر افرادی که موفق به نفی خواطر شده و توانسته‌اند ذهن خود را پاک و صاف نموده و از ظواهر مصفا کنند، و بالاخره، سلطان معرفت برای آنان طلوع نموده است، در یکی از این دو حال بوده است: اوّل، در حین تلاوت قرآن مجید و التفات بر خواننده آن که چه کسی درحقیقت قاری قرآن است. آن وقت بر آنان منکشف می‌شده است که قاری خدا جل جلاله است و دوم از راه توسل بر حضرت اباعبدالله الحسین‌ (ع) ، زیرا آن حضرت را برای رفع حجاب و موانع طریق، نسبت به سالکین راه خدا عنایتی عظیم است. هرقدر بتوانی روزه بگیر، به‌شرطی که شب، جای روز را پر نکنی.
هامان
حال که دانستی ترک گناه آغاز دین و انجام آن، ظاهر دین و باطن آن است؛ پس به مجاهده و تلاش مبادرت ورز و با جدیت تمام، از لحظه‌ای که برمی‌خیزی تا زمانی که به خواب می‌روی، مراقب خویش باش؛ و ادب را در محضر مقدس او رعایت نما. و بدان که تو با تمام اجزا و ذرّات وجود، اسیر قدرت اویی؛ و احترام حضور گرامی او را رعایت نما. چنان عبادتش کن که گویی او را می‌بینی؛ و اگر تو او را نمی‌بینی او تو را می‌بین
حمیده هادی
مرحوم ملکی می‌گوید: من از یکی از مشایخ بزرگوار خود که حکیم عارفی و معلم خبیری و طبیب کاملی بسان او ندیدم، (مقصود ملاحسین‌قلی) سئوال کردم که کدامین عمل از اعمال جوارح را در قلب کارسازتر یافته‌اید؟ فرمود: سجده طولانی در دل شب که یک ساعت و لااقل سه ربع ساعت به درازا کشد و در آن گفته شود: لا اله الاّ انت سبحانک انی کنت من الظالمین، که با تلاوت این آیه انسان به زندانی بودن خود در زندان طبیعت و گرفتار بودنش در دام اخلاق زشت و منزه بودن حضرت ذوالجلال از هر ظلم و ستمی نسبت به بندگان گواهی می‌دهد و ظلم نفس خود را برخود و افکندن خویشتن را در این مهلکۀ عظیم در نظر می‌آورد.
هامان
اگر خدای نخواسته معصیت کردی، زود توبه نما، و دو رکعت نماز به جا آور. و بعد از نماز، هفتاد مرتبه استغفار کن، و سر به سجده بگذار، و در سجده از حضرت پروردگار عفو بخواه، امید است عفو بفرماید. معاصی کبیره که در بعض رسالۀ عملیه ثبت شده، یاد بگیر و ترک نما. و زنهار پیرامون غیبت، دروغ و اذیت مرو.
کاربر ۴۴۳۲۷۳۸
این که می‌بینی معصیت در نظرت سهل شده به جهت اموری چند است، که بعض آن‌ها را ذکر می‌کنم: اولاً؛ فکر خود را تماماً متوجه به دنیای دنی کرده، و از این جهت بالمرّة از نفع و ضرّ اخروی غافل شده‌ای. نمی‌دانی چه بسیار بسیار، منافع و سعادت ابدیه از تو فوت شده و چه‌قدر ضررهای بزرگ و بسیار به خود زده‌ای.
کاربر ۴۴۳۲۷۳۸
کسی که مراقب اعمال و رفتار خود باشد، هیچ گاه ذکر دنیا را به آخرت مقدم نمی‌دارد.
میرزا ابراهیم
چنانچه شخصی یک سال، شب‌ها در سجده چهار صد بار بگوید: لا اله الاّ انت سبحانک انّی کنت من الظّالمین از عالم طبیعت خارج می‌شود.
میرزا ابراهیم
گذر ز دانه و دام جهان و خویش مباز که مرغ با پر آزاد می‌کند پرواز ز من بنوش و میاسا در این دو روز جهان که پیش روی تو راهی‌ست، سخت دور و دراز
حمیده هادی

حجم

۸۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۸۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۰,۰۰۰
۵۰%
تومان