دانلود و خرید کتاب چکیده رمان آسیاب رودخانه فلاس جرج الیوت ترجمه موسی زمان‌زاده دربان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چکیده رمان آسیاب رودخانه فلاس اثر جرج الیوت

کتاب چکیده رمان آسیاب رودخانه فلاس

نویسنده:جرج الیوت
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب چکیده رمان آسیاب رودخانه فلاس

کتاب چکیده رمان آسیاب رودخانه فلاس نوشتهٔ جرج الیوت و ترجمهٔ موسی زمان زاده دربان است. انتشارات نوژین این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

این مجموعه برای معرفی رمان‌های برگزیده است. چکیدهٔ رمان‌ها معمولاً در کتابخانه‌ها به‌صورت مجموعه‌های چندجلدی در دسترس هستند؛ در دنیای مجازی نیز نسخه‌های گیج‌کننده‌ای از چکیدهٔ رمان‌ها وجود دارد. افزون بر این، در دانشگاه‌ها و دیگر مؤسسه‌ها مقالاتی به قلم کارشناسان دربارهٔ نقد و بررسی رمان‌ها در قالب «راهنمای آموزشی» نوشته می‌شود. خواننده در اینجا، با ارائه‌ای منظم از چکیدهٔ رمان‌های برگزیده روبه‌رو می‌شود. این چکیده‌ها به‌صورت جامع و با نگارشی متناسب برای همهٔ خوانندگان نوشته شده‌اند؛ تعداد واژگان چکیده‌ها از ۱۱۴۰ واژه تا ۷۰۰۰ واژه متغیر است.

درباره کتاب چکیده رمان آسیاب رودخانه فلاس

در این چکیده‌رمان «ماگی» و «تام» خواهر و برادری هستند که پدرشان «آقای تالیور»، صاحب آسیاب و مزرعهٔ کنار فلوس است. ماگی دختری باهوش، مهربان و بااستعداد است که همیشه از برادر خود حمایت می‌کند، اما تام برادر بزرگ‌تر برخلاف ماگی، پسری زودرنج و سخت‌گیر است که زود عصبانی می‌شود. تام فرزند مورد علاقهٔ مادر است؛ چراکه مادر معتقد است ماگی دختری سربه‌هوا و دردسرساز است. سال‌ها بعد زمانی که آقای تالیور ورشکست می‌شود، ماگی عاشق پسری به نام «فیلیپ» می‌شود. تام با ازدواج ماگی و فیلیپ مخالفت می‌کند؛ چون فیلیپ پسر مردی است که پدرشان به‌خاطر اختلاف با او ورشکست شده است؛ به‌همین‌دلیل ماگی ناچار می‌شود از عشق خود دست بکشد. اوج داستان از زمانی شروع می‌شود که مدتی بعد ماگی به دیدن دخترخالهٔ ثروتمندش و نامزد او می‌رود. این دیدار مشکلاتی را برای ماگی به وجود می‌آورد که باعث طرد و منزوی‌شدن او در خانواده و جامعه می‌شود و در آخر پایانی تلخ برای او رقم می‌خورد.

کتاب چکیده رمان آسیاب رودخانه فلاس ابتدا شخصیت‌های خود را معرفی کرده است:

آقای تولیوِر – صاحب آسیاب دورلکوت

خانم بِسی تولیور – همسر وی

تام تولیور – پسر آن‌ها

مَگی تولیور – دختر آن‌ها

آقا و خانم دین – خانوادهٔ خواهر بِسی

آقا و خانم گِلِگ – خانوادهٔ خواهر بسی

آقا و خانم پولِت – خانوادهٔ خواهر بسی

آقا و خانم ماس – خانوادهٔ خواهر آقای تولیور

آقای رایلی – دلّال و کارشناس تعیین قیمت

کشیش والتر استلینگ – معلم تام

آقای واکِم - وکیل

فیلیپ واکم – پسر وی

باب جَکین – دوست تام و مگی

این رمان در مکان‌های گوناگونی می‌گذرد:

فلاس – رودخانه

سنت اُگ – دیار خانوادهٔ تولیور

آسیاب دورلکوت – آسیابی بر رودخانهٔ فلاس

مودپورت – شهر پایین‌دست سنت اُگ

خواندن کتاب چکیده رمان آسیاب رودخانه فلاس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر و قالب چکیده‌رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جرج الیوت

ماری آن اوانز، معروف به جورج الیوت در ۲۲ نوامبر ۱۸۱۹ در چیلور کتون در وارویکشایر انگلستان به دنیا آمد. وی رمان‌نویس انگلیسی دوران ویکتوریا است. آثار او به‌خاطر دیدگاه‌های رئالیستی (واقع‌گرایانه) و روان‌شناختی شهرت دارند. او را پایه‌گذار روش آنالیز شخصیت رمان‌های مدرن می‌دانند. جورج الیوت برخلاف باور بسیاری از مردم، یک زن بود. او نام جورج الیوت را به‌صورت مستعار و به‌منظور جلب اعتماد مخاطبان‌اش برای خود برگزید. الیوت در زمان حیات خود، ۷ رمان و ۱۱ کتاب شعر نوشت. الیوت در زمان خود، نویسنده‌ای منحصربه‌فرد و شاخص بود.

به عقیدۀ برخی منتقدان، الیوت تنها نویسنده‌ای است که پس از جین آستین به‌صراحت، به بیان انتقادهای سیاسی و مشکلات اجتماعی زمانه‌اش در آثار خود پرداخته است. آثار معروف او عبارت‌اند از: ادام بید (۱۸۵۹)، آسیاب کنار فلوس (۱۸۶۰)، سایلاس مارنر (۱۸۶۱)، میدل مارچ (۱۸۷۱–۷۲) و دانیل دروندا (۱۸۷۶). رمان «آسیاب رودخانه فلاس» نیز یکی دیگر از آثار اوست.

جرج الیوت در ۲۲ دسامبر ۱۸۸۰ در لندن درگذشت. 

بخش‌هایی از کتاب چکیده رمان آسیاب رودخانه فلاس

«تام سیزده‌ساله است و خواهر هشت ساله‌اش شدیداً متأثر از اوست. تام هم احساس خوبی از حامی و برادر بزرگ بودن دارد. روزی تام از مدرسه برمی‌گردد و می‌بیند که مگی نتوانسته به خوبی از خرگوش‌های او مواظبت کند و همهٔ خرگوش‌ها مرده‌اند. تام او را شیطان و بدذات خطاب می‌کند و تهدید می‌کند که دیگر او را برای ماهیگیری نمی‌برد. مگی بسیار تأسف می‌خورد، اما وقتی از برادرش عذرخواهی می‌کند. تام تهدیدش را پس می‌گیرد و سر و روی خواهرش را می‌بوسد. هفتهٔ عید پاک فرا می‌رسد و خانم تولیور خواهرانش را همراه با اهلشان برای شام دعوت می‌کند. او سه خواهر دارد: خانم جِین گِلِگ، خانم سوزان دین و خانم سوفی پولت. طبق معمول، خاله‌ها نیمی از بعدازظهر را صرف نصیحت و سرزنش تام و مگی می‌کنند: این دو «بچه‌های بدذات و سرکشی هستند» (خاله پولت). این بچه‌ها لوس و ننر هستند (خاله گلگ). وقتی خاله‌ها آقای تولیور را سرزنش می‌کنند که چرا اجازه داده موهای مگی آن‌قدر بلند و کثیف شود، مگی به طور پنهانی تام را به طبقهٔ بالا می‌کشاند و از او کمک می‌خواهد تا موهایش را کوتاه کند. هنگامی که مگی به اتاق ناهارخوری باز می‌گردد، مادرش جیغ می‌کشد و خاله گلگ می‌گوید که او برای این‌کار باید "شلاق بخورد و تنها نان و آب به او بدهند". اما از نظر مردان او کار بامزه‌ای کرده و پدرش او را در آغوش می‌کشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

حجم

۱۰۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

قیمت:
۱۱,۹۰۰
تومان