دانلود و خرید کتاب اقتصاد قراردادهای نفت و گاز: بررسی راهکارهای تامین مالی پروژه‌های بهره‌برداری از مخازن نفت و گاز ویدا ورهرامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد قراردادهای نفت و گاز: بررسی راهکارهای تامین مالی پروژه‌های بهره‌برداری از مخازن نفت و گاز اثر ویدا ورهرامی

کتاب اقتصاد قراردادهای نفت و گاز: بررسی راهکارهای تامین مالی پروژه‌های بهره‌برداری از مخازن نفت و گاز

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اقتصاد قراردادهای نفت و گاز: بررسی راهکارهای تامین مالی پروژه‌های بهره‌برداری از مخازن نفت و گاز

«اقتصاد قراردادهای نفت و گاز» به قلم ویدا ورهرامی(-۱۳۶۰)، استادیار دانشگاه شهید بهشتی، به بررسی راهکارهای تامین مالی پروژه‌های بهره‌برداری از مخازن نفت و گاز می‌پردازد. پروژه‌های بهره‌برداری از ذخایر گاز، بسیار پرریسک و هزینه‌بر هستند و به منابع مالی زیادی نیاز دارند. بنابراین، تامین منابع مالی مورد نیاز این پروژه‌ها بسیار مهم و حائز اهمیت است. تامین مالی منابع مورد نیاز یک پروژه از راه‌های مختلفی مثل استقراض، اخذ وام یا انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری با شرکت‌های سرمایه‌گذار بین‌المللی صورت می‌گیرد. به نظر می‌رسد انعقاد قراردادها میان کشور دارنده مخزن و شرکت سرمایه‌گذار بهترین روش برای تامین منابع مالی مورد نیز پروژه‌های نفتی و گازی باشد که در قالب قراردادهای مختلفی انجام می‌شود. در این کتاب مولف به‌دنبال بیان و بررسی انواع روش‌های تامین مالی پروژه‌های نفتی و گازی و بیان تجربیات سایر کشورها در این راستاست. در این کتاب، در فصل اول به مروری بر وضعیت صنعت جهانی نفت و گاز، در فصل دوم به معرفی شرکت ملی نفت، در فصل سوم به بررسی فعالیت‌های اکتشاف، حفاری و استخراج، در فصل چهارم به مروری بر انواع قرادادهای نفت و گاز، در فصل پنجم به بررسی توسعه پروژه‌های نفت و گاز، در فصل ششم چالش‌های تولید نفت و گاز و در فصل هفتم به مروری بر رژیم‌های مالی پرداخته و در انتها مطالب ارائه‌شده جمع‌بندی خواهد شد.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
ارزش دارایی‌های کمیاب افزایش می‌یابد فاصله میان قیمت و هزینه استخراج بیشتر شده و رانت اقتصادی دارنده مخزن نیز افزایش می‌یابد. رانت اقتصادی برای رقبای جدید بالاست و زمانی که تولیدکنندگان جدید وارد بازار می‌شوند، حاشیه سود بنگاه‌های موجود کاهش می‌یابد.
Pouya Yarahmadi
معمولا با دو استراتژی مواجه هستیم، استراتژی همکارانه و استراتژی غیر همکارانه. در استراتژی همکارانه ما با این سوال مواجه هستیم که چگونه باید منابع را به صنایع مختلف ارجاع داد و بنگاه در کدام بازار نفتی باید وارد شود؟
Pouya Yarahmadi
اوپک قوانینی در مورد تولید نفت به کشورهای عضو خود دیکته می‌کند و تلاش می‌کند که قیمت نفت را در سطح کارایی، تثبیت کند و میزان مشخصی نفت را به مصرف‌کنندگان عرضه کند، بدین‌سان بازدهی مناسبی برای سرمایه‌گذاران در صنعت نفت حاصل خواهد آمد.
Pouya Yarahmadi
اوپک در سال ۱۹۶۰ به منظور انتقال قدرت چانه‌زنی به کشورهای تولیدکننده از شرکت‌های بزرگ نفتی شکل گرفت.
Pouya Yarahmadi
در پروژه‌های نفت و گاز سفته‌بازان یا دلالان نیز به انگیزه کسب لذت و منافع وارد بازار می‌شوند و انگیزه ورود آنها به بازار کسب سود از نوسانات قیمت نفت است.
Pouya Yarahmadi
رشد سریع عرضه LNG در خاورمیانه منجر به همگرایی بیشتر در بازارهای جهانی گاز شده و باعث شده است LNG به یک کالای مبادله‌ای تبدیل شود. لذا خریداران و فروشندگان وارد مرحله جدیدی شده‌اند. مثلا خریداران در برنامه‌های مایع‌سازی گاز طبیعی سرمایه‌گذاری می‌کنند و فروشندگان نیز به‌دنبال بررسی راه‌های انتقال گاز مایع شده به بازارهای فروش هستند.
Pouya Yarahmadi
مطالعات نشان می‌دهند که برای آمریکا قیمت نفت ۵۰ دلار بسیار عالی است و در زیر این قیمت بهره‌برداری از ذخایر نفتی و گازی آمریکا ناکارا خواهد بود.
Pouya Yarahmadi
اکثر توافقات صورت‌گرفته میان شرکت‌های نفتی و کشور دارنده مخزن تحت عنوان توافقات نفتی مبتنی ‌بر سهم تولید صورت می‌گیرد.
Pouya Yarahmadi
شرکت نفت ایران، مکزیک، نیجریه و ونزوئلا نیز کاملا ملی و دولتی هستند. در این کشورها، شرکت‌های نفتی و گازی بیشتر به‌دنبال کسب درآمد برای کشور و فروش نفت و گاز استخراجی برای منافع ملی هستند.
Pouya Yarahmadi
برای بهبود فعالیت‌های صنعت نفت و گاز در هر کشوری به منابع مالی زیادی نیاز است. همچنین از سوی دیگر این صنعت با عدم اطمینان بسیار زیادی روبرو است.
Pouya Yarahmadi

حجم

۱۰۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱۰۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان