دانلود و خرید کتاب کوروش کبیر فاطمه ابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کوروش کبیر اثر فاطمه ابراهیمی

کتاب کوروش کبیر

معرفی کتاب کوروش کبیر

کتاب کوروش کبیر اثر فاطمه ابراهیمی در انتشارات الهام نور به چاپ رسیده است. این کتاب دربارهٔ زندگی و زمانهٔ کوروش، بزرگترین امپراتور باستانی ایران، اطلاعات مفیدی در اختیار علاقه‌مندان به تاریخ باستان می‌گذارد.

 دربارهٔ کتاب کوروش کبیر

دربارهٔ کوروش کبیر، پادشاه افسانه‌ای و عادل ایرانی که اولین منشور حقوق بشر را نگاشت، کتاب‌های بسیاری نوشته شده و سخنان زیادی گفته شده است؛ اطلاعاتی که گاهی با قصه و افسانه و حتی دروغ نیز درهم آمیخته است. بسیاری از منابع تاریخی و دست اول گذشتگان در جنگ‌ها و وقایع تاریخی از بین رفته و یا تحریف شده‌اند؛ بنابراین محقق و خوانندهٔ امروزی باید با احتیاط فراوانی به این منابع رجوع کند و همواره به‌دنبال معتبرترین آثار باشد. 

فاطمه ابراهیمی در کتاب کوروش کبیر کوشیده است، از معتبرترین منابع تاریخی استفاده کند و با سند و مدرک، شما را با این شخصیت برجستهٔ تاریخ ایران آشنا کند. کتاب بعد از مقدمه، ۱۹ بخش دارد که در هر کدام از آن‌ها به موضوعی در ارتباط با کوروش بزرگ یا روزگار او پرداخته است. زندگی کوروش، ویژگی‌های ارتش او، درگذشت کوروش، آرامگاه کوروش، سخنان منسوب به او و چهرهٔ این شخصیت تاریخی در منابع گوناگون مانند تورات و آثار مورخان یونانی از بخش‌های مهم این اثر محسوب می‌شوند. 

 کتاب کوروش کبیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر از دوستداران تاریخ ایران باستان و به‌ویژه از علاقه‌مندان به سرگذشت کوروش هخامنشی هستید، از خواندن این کتاب لذت خواهید برد.

 بخشی از کتاب کوروش کبیر

«کوروش، بزرگ‌مرد تاریخ ایران زمین و از جمله نـوادری بـود که تاریخ جهان به خود دیده است. انسانی والا و ابرمردی بی‌همتـا کـه می‌توان گفت نام ایران باوجود او ایران شد و از بنیـانی کـه او بنـا نهـاد برای هزاران سال ملتی واحد از اقوام آریایی واقع در فلات ایران شـکل گرفت که طی قرن‌ها تمام تمدن‌ها و قـدرت‌های کوچـک و بـزرگ را تحـت شعاع خـود قـرار داد و هویـت ایرانـی متشـکل از مادهـای آذربایجـان و کردستان و پارس‌های جنوب و پارت‌های شرق ایران زمین که ملـت واحـد ایران را تشکیل دادنـد و تـاریخ چنـدین هـزار سـاله خـود را دوشـادوش یکدیگر و در کنار یکدیگر رقم زدند به همراه هم از ایـن خـاک و هویـت دفاع کردند و با افتخار ایرانی بودن خود را به جهانیان اعلام نمودند.

درباره کودکی و جوانی کوروش و سال‌های اولیـه زنـدگی او روایـات متعددی وجوددارد. کوروش ابتدا علیه شاه ماد طغیان کرد و سپس به پایتخت حکومت ماد در هگمتانه یورش برد و با کمک‌هایی کـه از درون سـپاه مـاد بـه او شد، هگمتانه را فتح کرد. سپس کرزوس، شـاه لیدیـه را شکسـت داد و به سوی سارد لشـکر کشـید و پـس از دو هفتـه، شـهر سـارد بـه اشـغال نیروهای ایرانی درآمد.

در بهار سال ۵۳۹ پیش از میلاد، کوروش آهنگ تسخیر بابل را کرد و وارد جنگ با بابل شد. به گواهی اسناد تاریخی و عقیده پژوهشگران، فتح بابل بدون جنگ بوده است و توسـط یکـی از فرمانـدهان کـوروش به نام گیوبروه در شب جشن سال نو انجام شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان